Luften ur i handbollsfinalen

Såg ni också på Handbollsfinalen?
 
Snacka om att luften gick ut en.
 
Jag såg flera av Sveriges matcher under EM, speciellt den sjukt spännande semifinalen mot Danmark, då man verkligen trodde att chansen till finalen försvann när Danskarna lyckades kvittera med en sekund kvar.
Det är så mycket betydelse för just den mentala biten och just då var Danskarna mentalt starkare inför en sudden.
Men Sverige gjorde mål på första anfallet i förlängninen och fick energi igen.
Hade dem missat första anfallet och Danmark gjort mål och tagit ledningen istället så tror jag ärligt att Danmark hade spelat final.
 
 
Men en grymt bra första halvlek i finalen gav hopp om en skräll igen. Men Spaniens taktikändring vart för mycket. Sverige hade inget svar på det. Dem visste ju att Spanien provat det tidigare under turneringen, hade man inte tränat på att möta det? Skumt. Men där ser man också att även på Elit nivå så kan en taktisk ändring ge stor effekt.
 
Jag ska vara ärlig och säga att luften gick ur mig med när jag såg fallet i andra halvlek, när det var sju minuter kvar av matchen så bytte jag till NHL´s All Star match istället.
 
Men det finns framtid för Svensk handboll, vilket var ett tag sen sist. Blir intressant framöver.
 
- - - - - - - - - - -
 
Annars så har jag spelat mycket Franchise mode på NHL18 på kvällarna, mitt sätt att koppla av helt enkelt.
Har alltid gillat att bygga lag, i innebandyn som i spelens värld.
Hur många timmar lade man inte på att spela Football Manager som ungdom. :)
 
Nu spelar jag mest Franchise Mode på NHL och Trainer Career mode på FIFA.
 
Är även med på två online hockeyligor sen flera år tillbaks där man är manager för ett lag (New Jersey Devils i båda så klart). Man tradar, scoutar, draftar m.m.
 
http://swehl.se/home.php
 
http://livehockeyleague.com/home.php
 
Båda bygger på en simulator gjord av Simon.
 
http://sths.simont.info/
 
Dock så ska jag erkänna att mitt engagemang i dem två ligorna är inte som det var förr. :)
 
Quebec Nordiques är mitt skapade lag på Franchise Mode.
Det gör att jag har bra koll på spelarna i NHL och att man följer hur det går i ligan, brukar alltid kolla nattens resultat på morgonen. Speciellt New Jerseys.
 
 
 
Med det sagt så hoppas jag att NHL´s 32:a lag blir just Quebec, men det snackas om Seattle och Hamilton bl.a.
Återstår att se.
 
- - - - - - - - -
 
Viktiga segrar i helgen för Telges herr och dam lag. Synd bara för damerna att Warberg skrällde hemma mot Endre. Men man ligger över strecket just nu. Men man möter fyra topp lag dem närmsta fem matcherna samt Malmö nu. Så man kommer inte plocka poäng på dem matcherna. Istället blir dem tvåsista matcherna i serien avgörande då man möter Dalen och Sirius.
Känns nästan som att dem skulle behöva stjäla en poäng borta mot Malmö för att klara kontraktet.
 
 
 
Herrarna vann det viktiga mötet mot Älvsjö i helgen. Och har en rikigt bra trend nu. Där känns det som att dem kommer klara av nytt kontrakt.
Det intressanta i den serien är väl om Balrog hänger kvar eller inte?
Och vad hände om dem åker ner....
 
- - - - - - - - -
 
För grabbarna i P03 så hade vi en stabil helg med två matcher och två segrar, bl.a. en imponerande 5-0 seger hemma mot svårspelade Flen/Malmköping.
Framförallt kul att vi lyckades hålla nollan, då vi alltid brukar släppa in nåt skitmål oavsett vilka vi möter.
Dessutom gjordes det en hel del snygga spelmål i dem två matcherna.
 
 
Spelledig helg nu som kommer. Ska bli skönt och ladda batterierna inför fortsättningen. :)
 
- - - - - - - - -
 
Ha en skön vecka ni alla nu!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0