Nytt År 2018!

Halloj där!
 
Kul att du kollar in på min blogg. :)
Jag har inte varit någon vidare bloggare sista åren, av olika orsaker. Inte för att jag inte velat, då jag haft många ggr saker jag velat skriva om, men sen bara inte tagit mig tiden. Tänkte försöka åtminstone blogga en dag i veckan, typ som nu på söndagarna. Så får vi se om det håller i sig. :)
 
Nytt år brukar betyda en massa nyårslöften. Vilka är dina?
Jag själv har valt att inte göra löften, utan göra en del förändringar och sätta några mål under året att sikta mot. Får se hur det går. Men jag vet att detta år kommer innebära en hel del förändringar, och då menar jag stora förändringar som nog kommer chocka en del som känner mig. Mer om det när det blir aktuellt....
 
 
Annars haft en start på året som innefattade Storvreta Cupen i Uppsala med P03.
Det vart några riktigt bra dagar, där vi gick till A-slutspel med laget i P03 Lätt och tog brons med laget i P03 Svår.
Det finns en stor högsta nivå i laget, vår svaghet är att vi inte alltid kommer upp till den. Vi behöver bli jämnare under en säsong, ha mindre dippar. Sen finns det ett par stora anledningar varför det är så iofs. :)
 
Men denna helg vart väldigt lugn, avstod från att kolla på innebandy, fast det var toppmatch i P02 mellan Telge och Nykvarn i Västergård, samt att damlaget i Telge hade säsongens viktigaste match hemma mot Warberg som dem vann trots att försvaret fortsätter att läcka.
Fanns även en intressant JAS match på lördagen som avstod från. På söndagen så skippade jag en till match på röd nivå samt herrarna match. Kors i taket, eller hur? :)
 
Var rätt så skönt med en helg utan innebandy, fixade mest hemma, städat och plockat ner julsakerna bl.a. En trevlig fika stund hemma hos mamma på söndagen vart det också där min bror och hans familj var på besök.
 
Såg på Liverpool - Manchester City idag, vilken sjukt bra match det var. Publik fotboll på hög nivå. :)
 
 
Även kollat på slutspelet i NFL i helgen, då det är division games. Typ kvartsfinaler.
Dagens match mellan Pittsburgh - Jacksonville (42-45) var också rätt så sjuk match.
 
Stort grattis förresten till Sörmländsk innebandy som för andra året i rad tog ett SM-silver. Gott betyg för föreningarna i länet. Intressant poäng i det hela är att både i 00-kullen samt i 01-kullen som tog silver på pojksidan inte innehöll en enda spelare från Telge....
 
Tror dock det inte kommer upprepas dem fyra närmsta åren i alla fall. :) Däremot tror jag att Sörmland som distriktlag kan slåss om medaljer åtminstone dem två närmsta åren på pojksidan.
 
På flicksidan så är jag inte lika säker, då lagen som är på väg upp inte innehåller den typen av spelare som behövs för att gå långt.
Om man jämför med vad man haft att tillgå senaste åren, så kommer 02-04 kullarna vara svagare. Hoppas dock att jag har fel.
 
Nej, blir att skriva mer längre blogginlägg framöver i takt med att jag blir varmare i kläderna, samt att jag vill kolla klart på intressanta matchen New Orleans mot Minnesota i NFL slutspelet nu. ;)
 
 
 
Så ta hand om er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0