Var det bättre för, i sportens värld kanske?

Så har man kört första dagen på jobbet efter semestern.
Gick bra, hade en provmontering planerad efter lunch, vilket gjorde att jag behövde förbereda mellan frukost och lunch motorn inför det. Det gjorde att jag hade nåt att göra direkt. Blir lättare att komma igång då.
 
 
 
Men, jag sov inte många timmar. Somnade kanske vid kl två eller nåt.
Dels för att jag inte ställt om mig tillräckligt inför jobbet. Sen mycket som gick i huvudet.
Strax innan jag skulle sova så vart jag totalt sågad av några som jag inte ens känner. Borde bara skakat av mig det, men av någon anledning tog jag mig illa vid.
Dumt, men ibland reagerar man på ett sätt man inte förväntat sig.
 
- - - - - - - - - -
 
Sedan hem och äta lite mat innan det var iväg till Wasa Sporthall för fyspass utomhus med HJ A och HJ B.
Säsongstart och jag körde hårt med dem i 1,5h. HJ-B som tyckte att träningarna i maj och juni inte var så farliga var helt slut och konstaterade att skit det är var ju mycket tuffare träning idag.
 
 
 
Minns från tiden då jag och Wellsmo körde försäsongsträningarna ihop. Tävlade om hur många vi skulle få och spy under träningen. Tror rekordet var fem spelare. :)
Denna gång var det dock bara en som spydde, och då körde vi inte så mycket intervall/mjölksyra träning idag, vilket brukar knäcka även den starkaste.
 
Får se hur många som kommer imorgon när det är dags för nästa dos av försäsongsträning med Vaukie. :)
 
- - - - - - - - -
 
Det händer en del i klubben också. Då Södertälje Östra valt av okänd anledning att dra sig ur seriespelet och då både Galagowear och Järna tackat nej till att ta deras plats i H2 så har frågan kommit till oss nu.
Vi har denna vecka på oss att svara, men då vi visste om det var på gång redan i mitten av förra veckan så har vi redan börjat kolla av vad som krävs för att det ska gå och spela i H2.
Även pratat med några spelare som vi känner att vi skulle behöva få in isåfall till HJ-A truppen.
 
 
 
- - - - - - - - -
 
En sak som jag märkte men som ingen gjorde någon notis om:
 
http://innebandymagazinet.se/ibm/notis.asp?nid=3400
 
Det står att det växer fram ett herrlag i Västmanland. Men spelarna man söker är födda 99 och 00.
Dem är inte ens juniorer....
Hade det inte varit bättre och anmäla ett lag till herrjuniorserien isåfall om man bara vill ha spelare födda 99 och 00?
 
Men kanske var bara jag som märkte det som är innebandyns stora svarta hål. Ett hål som faktist fotbollen och ishockeyn är ljusår före oss att klarar av bättre.
 
- - - - - - - - -
 
Nästa vecka kör vi igång med P03 också. Ska bli kul och träffa grabbarna som verkligen älskar att spela innebandy.
En ren fröjd att få träna dem!
 
 
 
- - - - - - - - -
 
Kul att United vann i helgen mot Tottenham. Men kan inte komma ifrån att det känns som Van Gaal har förstört grundsjälen i klubben....
Bara köper och köper. Skickar iväg en spelare som Welbeck.... Kommer aldrig förlåta honom för det...
 
Men idrotten är inte vad det en gång var.
 
Läs bara vad Nanne sa efter 0-0 mot Elfsborg. Det speglar bra vad alla elittränare tydligen tänker...
 
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article21233082.ab
 
– Vi lider fortfarande av de fem åren i superettan och ekonomin tillåter inte att bygga det laget vi vill.
 
 
Vad hände med att bygga på eget material och sedan bara krydda med några spelare som tillför spets...
Nej nu ska det värvas både bänkspelare och medelspelare och låta dem egna talangerna få så lite speltid som möjligt om du inte är en jättetalang....
 
Jag kanske är för mycket av det gamla gardet, en idealist eller nåt....
 
Men gillade inte när Arsenal var första engelska lag som ställde upp med en matchtrupp utan en enda engelsk spelare.
 
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/a/arsenal/4266443.stm
 
Eller när Inter vann Champions League finalen utan en enda italienare i startelvan....
 
- - - - - - -
 
Nej, nya tag imorgon. Ny arbetsdag och ny möjlighet att köra skiten ur några juniorer. :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0