En fight mot tiden!

Egentligen borde det ju vara kört redan på förhand.
Tiden går ej att sakta ner eller stoppa.
Så varför försöka fightas mot den?
Nja, för min del handlar det just nu mer om att hinna med så mycket som möjligt på den tid jag har.
 
 
 
Idag är en bra exempel på mina vardagar.
Jobb till fyra. Träning i Västergård mellan fem och halv sju med P03.
Sedan direkt iväg till Wasa för fys träning med HJ-A och HJ-B ute vid Geneta Sportfält mellan sju och halv nio.
Hemma ca kvart över nio.
Går på drivet från att ha pumpat mig själv under dagen med motivationsvideos på youtube på lunchen och istället göra det min kropp vill (slappa och ta äta lite middag, eftersom jag bara han ta ett lätt mellanmål vid fyra).
Byta om, slå på tv och se på första halvlek av Liverpool - Bournemouth medans jag tog en timmes cykelpass.
Duscha och börja laga middag vid kvart i elva.
Sätta mig ner och äta middag kvart över elva....
 
Skickade mig själv en "Att göra lista" idag från jobbet på tio saker jag måste få gjort dem närmsta dagarna.
Gäller att hitta en lucka bara.. :)
 
Ska dock försöka hinna träna på onsdag och fredag innan jobbet så blir det mer tid över efter jobbet.
 
Så ja, en kamp mot tiden att hinna göra det jag vill göra...
 
En risk att gå in i väggen? Absolut. En normal funtad människa hade nog redan gjort det.
Men jag är av segt virke, en "överlevare"...
 
Även om jag mentalt haft det tyngsta året i mitt liv dem här tolv månaderna som gått så har jag på nåt sätt ändå lyckats undvika från att falla ner i depression trots tonvis av nätter där jag gråtit mig till sömns.
Jag lyckades bli skuldfri, jag tog mig igenom Tekniker Utbildningen. Jag lyckades nästan hämta in mitt gamla flex minus saldo på jobbet samt leverera mitt jobb med bra kvalité hela året trots att mitt schema är fullsmockad vecka efter vecka. Jag var med och hjälpte P03´s ha en makalös bra säsong trots att jag mentalt balanserade mellan depression och normalt sinne hela året.
Det är när jag tänker efter helt sjukt. Antingen så är jag enormt envis, eller så är jag sjukt bra på att ha en fasad utåt och bara på ångan av finskt sisu tugga mig igenom allt....
 
Men jag ska erkänna att hade jag inte haft ett jobb som jag stormtrivs med, haft Innebandyumgänget så vette sjutton om jag hade orkat med allt.
 
Men jag har trots ett tungt år ännu en massa mål som jag vill uppnå. Jag har bara detta liv. Vad tjänar jag på att sjunka ner i ett mentalt tillstånd som bara skadar mig. Inte för att någon egentligen skulle märka det. Därför ger jag inte upp. Jag vill uppnå/uppleva många saker innan mitt liv tar slut på denna jord. Antingen själv eller med dem som är en stor del av mitt liv. Deras val, inte mitt...
Däremot är det mitt val om jag vill ge upp eller fortsätta kämpa. Bara jag som kan ta det beslutet.
 
- - - - - - - - -
 
Var för första gången i nybyggda Västergårds Arena idag.
Den är riktigt fin. Hallen kommer bli ett bra lyft för innebandyn i stan.
 
Sen var det ju lite typiskt att när vi gör vår första träning i den nya hallen, så en halvtimme in på träningen så drabbas Södertälje av strömavbrott.
Nu hade vi tur att nödljusen och ljuset utifrån var så pass bra så vi kunde fortsätta träna sista timmen i halvmörker. :)
 
 
 
Ska man säga nåt om grabbarna i P03 så är det att inget kan stoppa dem från att ha kul på en innebandyplan.
Inte ens halvmörker hindrade dem idag från att köra så det glöd under fötterna på dem. Vi har haft träningar i Pershagenhallen när den öppnades och kommunen inte hade fixat tiden mot våra brickor vilket gjorde att vi faktiskt genomförde två träningar efter varandra utan varken sarg eller målburar. Men det stoppade inte dem, båda gångerna så genomförde vi 1,5h träning med bra fart och bra spel. Det är kärlek till sporten det!
 
- - - - - - - - - -
 
Såg en intressant match i söndags mellan Telge H1 och Trosa Edanö H2.
Telge vann tillslut med 6-5 efter sent avgörande.
Kul och se lite ändå nu när kedjorna börjar spetsas till lite. Ännu finns det mycket att slipa på. Man är för för mycket upp och ner under matchen.
Trosa tog ledningen med 0-2 innan Telge kom tillbaks till 3-2 innan periodpausen. Telge hade som väntat mycket boll men fick inte ut framåt så mycket som man ville av bollinnehavet. Sedan så tillät man lite för lätt Trosa komma in i zon när dem väl hade boll.
3-2 vart 4-4 efter två perioder och tillslut 6-5 efter att Trosa kvitterat med minuten kvar i spel sex mot fem.
Bäst i Telge H1 denna match: Adde, Mango och Kevin. Även ett litet plus till Christian i målet.
 
Det enda tråkiga var från en tränares synvinkel beteéndet från en av spelarna i Telge när han fick sitta i sista perioden. Att sätta sig ner vid ena hörnet och glo på mobilen under match är så respektlöst mot sina medspelare. Det är ingen lagspelare och sånt kan irritera mig så sjukt mycket.
Han om någon borde visa att han är bered att slåss om en startplats och då visa en sidan av sig gör ju bara det sämre för honom.
 
 
 
Glädjande att se dem två unga löfterna vi har i Telge, Kevin (2 mål och 1 assist) och Pelle spela så pass bra. Där har vi guldkorn för framtiden.
 
Trosa då?
Dem visade att dem kan hänga med mot div 1 lag, vilket gör att jag tror dem kan ge Nykvarn och Katrineholm en bra match om seriesegern. Dem hade några svaghetstecken och svaga punkter som Telge var dåliga på att utnyttja denna match. Vilka det är tänker jag inte avslöja då vi faktiskt ska spela mot dem i serien sen. :)
Bäst i Trosa var dock Öberg och Stenström.
 
- - - - - -
 
Nej, slut på måndagen för min del. Nya tag imorgon!!
- - - - - - - - - - -
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0