Avsluta semestern...

Drygt elva timmar kvar av semestern.
Sedan står man där på jobbet igen och stämplar in.
"Back to reality" kan man säga.
 
 
Fyra veckors semester går fort, fortare än man kan tänka sig, fast man varit med om samma sak varje sommar. :)
Tyvärr för detta år så har inte vädret varit vår bästa vän. Regn och åska samt gråa dagar har det mest handlat om.
En del soliga dagar dock fick vi, även om ingen av dem motsvarade dem dagar vi hade förra året då det var så varmt att man bara måste bada.
 
Men så är det, inget man kan göra nåt åt. Vädret är sin egna gud.
Så några resor till Göteborg/Halmstad vart det inte då det krävdes flera soldagar för att vara värt det.
Istället vart en del pysslande hemmavid istället.
 
Gjorde bl.a. några stora städdagar då jag rensade en av dagarna bort mina ca 600 VHS filmer och slängde dem på tippen. Dessutom gick jag igenom mina alldeles för höga pappers/tidningssamlingar och kastade x antal kassar av dem.
 
 
 
Klar skillnad efter det måste jag säga.
Annars har tiden mest gått åt till att använda semestern till en lugn och slappartid. Skönt att bara vara ibland. Sånt man inte hinner med så ofta annars.
 
Så det var en del av min semester.
Var och kollade lite innebandy i veckan också. Såg två herrlagsträningar och lite av en damträning samt träningsmatchen mellan Telge och Nyfors.
Nyfors saknade tydligen några spelare och Telge vilade nio spelare.
 
Inte så mycket att säga om en match i augusti direkt. Upp och ner i spelkvalite. Några spelare som utmärkte sig och andra som inte gjorde det.
 
Telge har rätt så många träningsmatcher framför sig, så ska bli intressant och se hur man får till det.
Nyfors kan nog prestera okej, men fick höra att det är lite stormigt där just nu.
Tränaren hade tydligen avgått några dagar då styrelsemedlemmar med söner i laget (som riskerar att få spela lite mindre i år pga alla nya spelare) försökte få bort honom.
Kanske inte det en klubb i en stad som längtat efter förbundsinnebandy ett tag nu ska lägga sin energi på.
Man brukar säga tillsammans är vi starka....
 
- - - - - - - - - - - -
 
Ska tipsa om Crossfit Games 2015. Finns på youtube om man vill se tävlingarna i efterhand.
Följde live sändningar på den tävlingen under semestern.
Imponerande vilken styrka och mångsidighet utövarna har.
Även svenskarna som var med gjorde bra ifrån sig.
 
 
 
Det enda negativa på hela tävlingen var det PEG-board i sista tävlingsgrenen. Att dem inte hade fått kännt på det innan gjorde att det vart lite löjligt faktiskt..... var det 5 av 55 som klarade av PEG-boarden?
 

Men vilka spännande sista avslutande tävlingsgren. I både dam och herr klassen så avgjordes allt i den sista tävlingsgrenen. :)
 
- - - - - - - -
 
Det blir en intensiv höst nu. Mycket saker som ska hinnas med. Men jag brukar ju gilla att ha flera bollar i luften samtidigt. :)
 
Ska även försöka hinna döma några matcher denna säsong.
Har bestämt mig för att det här blir sista säsongen jag dömer.
Inte för att det är tråkigt direkt, tycker det ännu är riktigt kul och döma ungdomsmatcher.
Men känner att att jag hinner inte, det tar mer tid av på helger som redan har mycket bokat.
Så en sista säsong, bara gå ut och ha kul dem matcher jag nu hinner döma.
Hur många säsonger jag har dömt har jag ingen aning om, något mellan 10-15 säsonger iallafall.
 
 
 
- - - - - - - -
 
Dessutom hunnit se på två säsonger av "Arrow". :)
 
Samt en del filmer.
 
Skulle tippa att sista kvällen av frihet denna gång avslutas med någon bra film.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0