Näckros Ligan?

Okej, det börjar bli tjatigt men elva plus idag när jag gick hem från jobbet.
Det var verkligen inte läge att ha mössa, handskar eller stängd jacka idag. :)
 
*Like it*!  *Gilla*-knappen intryckt på den.
 
Så känns som att jag kommer kunna använda mina nya löparskor väldigt snart!
 
Har ett par vita Ascis som jag använder på löparbandet, men även när jag sprungit ute.
Dock jobbigt att behöva göra rent dem efter att ha varit ute om jag ska köra på löparbandet samt att jag tror jag sliter ut bandet fortare om jag pendlar med skorna ute och inne då det lätt kan hända att jag missat nåt gruskorn...
 
Så ett par nya assnygga blåa Asics Gel Throne vart det för utelöpningen! Yeah!
 
 
Blir en grym vår och sommar känner jag. :)
 
- - - - - - - -
 
Såg på Melodifestival finalen igår, japp jag erkänner. :)
Min favorit Sanna vann hela tävlingen denna gång, dock bara två poäng före Ace Wilder.
Hade mina känningar om att den skulle bli farlig då jag hört den både i Hedebyhallen och i Wasa senaste tiden...
 
 
 
Hade en facebook kamp med dottern om Anton Ewald då jag tyckte han var en diva som kallade sig för världskändis och popstjärna m.m...
Man får inte tala illa om hennes favorit, haha. :)
Men det vart tyst under finalen av någon anledning då han kom sist...
 
Sen att han efter finalen säger att det var nog för att media skrev skit om honom.... *suck*
Ja dem skrev skit när dem citerade honom.... ;)
 
Yohio orkar jag inte ens kommenterar...
 
Tror Melodifestivalen alltid har dem sämsta förlorarna?
 
- - - - - - - -
 
Var och såg lite innebandy i lördags också.
Har lyckats att missa det nya, spel tre mot tre på liten plan för 06:or denna säsong.
Så när jag åkte till Östertälje för att träffa min gode vän Petri som tränar Nyfors 06:or och passa på att se Telges 06:or på samma gång så fick jag tillochmed se matcherna från bästa plats..
Vips så hamnade jag att döma en massa matcher på ena planen, haha...
 
Men det gick bra, tur att man dömt några år så man klarar av snabbt spel på liten plan. :)
 
Såg ut som alla ungdomarna i Telge, Nyfors och Nykvarn hade kul. Så tre mot tre är en jättebra idé.
Spelarna blir mer delaktiga i spelet och får större chans att faktiskt känna på boll än om dem hade spelat fem mot fem.
 
 
 
Sist jag såg Nyfors 05/06 var i november/december tror jag när dem spelade i Wasa 05 sammandrag.
Dem kämpade på och hade två spännande matcher mot Telge och ett lag till men hade en tuff match mot Nykvarns 05:or som var väldigt spelskickliga och hade verkligen ett spel för stor plan redan. Då tyckte jag lite synd om grabbarna.
Men nu när jag såg dem här tre 06-lagen så såg det mycket bättre ut, Nyfors var det laget som spelade mest boll mellan sina spelare. Nykvarn hade några duktiga gå rakt på mål spelare men passade inte så mycket och Telge kämpade sig mest igenom matcherna. :)
 
Därefter åkte jag till Björkestahallen för att se ett P03 sammandrag.
Valde denna gång att inte hjälpa till i båset med Rocketsgrabbarna utan testade min nya videokamera och spelade in deras matcher istället och noterade från läktarhåll hur dem skötte sig. Dem hade fått med sig även fyra st från P04 Rockets.
 
Dem vann mot Hölö/Järna med 3-2 och mot Onyx med 4-2 innan Nykvarn vart för svåra. Stod 7-1 när jag vart tvungen att skynda mig till bussen (som bara går en gång i timmen från Nykvarn) och då återstod det ca sex minuter av matchern.
Nykvarn hade också med en massa 04:or, närmare bestämt 8st då dem hade sammandrag även i Strängnäs samtidigt.
 
Kul med innebandy :)
 
- - - - - - - - -
 
Telges div 3 lag hade den här helgen sin sista chans att nå kvalplats för att bli kvar i div 3...
Men nej, man förlorade måste matchen hemma mot Björkvik som innan matchen låg tre poäng före med 2-9 efter ett stort ras i sista perioden från 1-3 till 2-9.
Sen spelade inte dagens match mot Nykvarn U nån roll långre. 2-7 hemma mot dem efter 0-4 i andra perioden. Imorgon spelar man mot Torshälla borta innan man nästa helg avslutar borta mot Hölö/Järna.
 
Nåt som hängt med laget igenom hela serien är att man varje match gjort en riktigt svag period där målen rasslat in. Sen att man gjort två bra perioder efter det har inte hjälpt då raset varit för stort..
Synd för dem som spelat i stort sett alla matcher har verkligen kämpat.
Men det var mycket som gick fel med det laget inför säsongen tyvärr.
Nu åker man ner till div 4 och vad som händer med laget får ni se. :)
 
 
 
Spännande kval nu framför oss...
 
Ev, Telge/södertälje herrar (om man inte spelar bort alla mot Kringelstaden i sista omgången) i kval om div 1 plats.
 
Telges damer vann serien och möter Hässelby i ett kval nu om att gå upp i SSL. Tror dock man har ett kval till efter det? mot SSL lag som åkt ner? Får kolla upp det...
 
Nykvarn och Strängnäs kvalspelar om plats till Allsvenskan mot lag som Salem och Farsta....
 
Trosas Damer ska kvala om en plats till div 1 mot Åkersberga/Älvsjö tror jag...
 
- - - - - - -
 
Vi har sista seriematchen nästa helg. Vi spelar på lördag morgon mot Torshällas P02:or. :)
Sen på söndagen ska vi spela träningsmatch mot Onyx P03:or, även det i Wasa.
 
Sen börjar cupdelen av säsongen.
Två helgers ledighet, då jag vet att fotbollen ska iväg på två cuper bl.a.
 
Sen ska vi spela Katrineholms Cupen, AIK Vårcup, Älvsjö Innebandycup och som det verkar cup i finland. ;)
 
 
 
Så vi kör på till slutet av maj innan grabbarna får vila innebandyklubborna.
 
Blir kul! Får hoppas vi får möta många nya lag i cuperna, blir roligare då.
 
Så har börjar planera lite träningsmatcher inför cuperna framöver så vi håller spelet uppe och kan fortsätta träna på dem spelsekvenser vi har satt som mål att träna in denna säsong. :)
 
Vi hade hoppats på att ha en egen minicup i apri också, men det verkar inte bli nåt, vi var ute lite för sent troligtvis. Sen att vi fick vänta en månad på kommunen för att ha fått våran bokning bekräftad gjorde ju inte saken bättre....
 
- - - - - - - - -
 
Tänkte att jag skulle kommentera besluten från ordförandekonferensen, men får bli nästa gång. :)
 
Dock så kan jag nämna att man ska införa en B-lagsserier. Vilket blir bra för dem med stora herrtrupper.
Slippa strula med fem spelare hit och dit och stå över en match m.m.
 
Sen blir det intressant vilken effekt den ger...
 
Kommer Nykvarn, Onyx, Trosa Edanö, Torshälla, Strängnäs, Katrineholm, Gnesta, Kvarnen, Standard, Mariefred och Hölö/Järna anmäla sina U lag dit istället?
Kommer vi slippa se U lag i vanliga seriespelet?
Osäker... även om jag personligen förstår varför man spelar i vanliga seriespelet men samtidigt blir det en parodi när trupperna stängs och lagen jagar in vad som helst för att kunna ha lag till sista omgångarna...
 
(1984 spelades innebandy såhär) Kan vi 2014 vara mer seriösa i våra serier?
 
Sen att U lagen för många lag består av juniorer gör att jag känner att man borde gemensamt i storklubbarna satsa på ett ha en A-juniorserie igen. Bättre innebandy än att harva i herrserier med U lag. Ser mer seriöst ut.
Så ja B-lagserie och även att man verkligen försöker ha en AJ serie. Antingen tillsammans med Västmanland och Örebro kanske? För att klubbarna ska känna att det ger bra skolning för juniorerna som ännu inte kliver in i herrlagen.
 
Sen är min personliga gissning att om Onyx IBS går upp i div 2 så kommer dem behålla det laget där...
 
Jag hoppas att nästa säsong så ser div 3 ut så här:
 
Västergård
Björkvik
Hölö/Järna
Trosa Edanö IBF
Flen
Galagowear
Malmköping
Rosenlund
 
Ser snyggare ut än med nåt lag med U bakom, eller hur??
 
Ett tips om B-lagserien...
 
Gör den intressant...
Säg att dem fyra första går till ett slutpel med semifinaler och sen en final.
Kalla B-lagserien för nåt coolt. SRL? Södermanlands Reserv Liga? Eller ta i en sponsor. Intersport League!
 
 
 
ja jag vet, är lite färgad av hockeyns AHL... :)
 
Bara för att väcka intresse om den och göra den intressant för alla lagen att ta seriöst.
 
Pratas om en veteranserie... SVL kanske? Eller Näckros Ligan... haha :)
Våga nåt nytt :)
Telge kanske skulle anmäla ett lag till veteranligan? skulle jag kanske också spela nån match
Telge Vets :) och möta Liston vets, Pershagens Vets, Posten vets, Hölö Vets, Vilsta vets, Hammaren vets, Bishops vets, Trosa Powerducks vets, Turinge Vets och Arnö vets... vad det jag :)
 
- - - - - - - -
 
Nej, en härlig vecka framför oss!! Glöm inte njuta av den också mellan all mänsklig stress ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0