Låt oss älska och inte hata!!

Fotbollens fel?
Samhället fel?
Individers fel?
 
Ingen aning... allas kanske?
 
Men när Hat förstör sport så mår iallafall jag illa. Och tyvärr händer det för ofta....
 
Igår dog en supporter innan en premiär match i Allsvenskan. Ute på gatan, inte vid arenan eller så.
Dödens säsong? Är det så vi ska minna dennas säsong nu?
Att det varit en fråga om när vet alla, det kan ingen säga nåt annat om, för varningssignalerna har funnit där så många år nu....
 
Sen tycker jag att det är fel att ge böter till klubbar för att deras fans är idioter...
Ärligt, anlita tio krypskyttar till varje match som bara under 90 min ska ha siktet mot publiken och söka idioter och sätta en kula i huvudet på den första som kastar ett föremål mot plan t.ex.
Hårt? Ja, men folk fattar ju inget verkar det som...
 
Sport ska vara en fest, en upplevelse för familjer, människor som älskar sport.
Det är det inte idag.... det är huliganernas höjdpunkt, nu får vi fightas igen, nu får vi utlopp för våra värdelösa liv...
 
 
 
För att dem är idioter står jag fast vid.
Kan ta flera exempel...
När DIF spelade senast i Elitserien, så klagade Fredrik Bremberg i tidningen om att hans dotter blivit ledsen under en DIF match som hon och hans fru var och kollade på. Anledningen, dem satt för nära klacken och fick höra allt dem skrek.... Inga snälla ord direkt under hela matchen...
DIF fansens försvar: "Dem borde ha fattat att inte sitta så nära klacken. Vi är Djurgårdens hjärta, utan oss är dem inget, dem ska vara glada för att vi är där"....
Herregud.... Visa mig den spelare som kännt under en match när klacken skriker HORA!!! eller HATA HATA HATA att fan nu jävlar blir jag pumpad av mina fans, nu kör vi.... Visa mig den spelaren.. snälla....
 
Fans... Stöder sitt lag, men idag handlar det mer om att hata sina motståndare.... det går mer hat ramsor på matcherna än hejarramsor.... Nåt är så sjukt fel...
 
Fattar dem inte själva att HAT leder till VÅLD som tillslut leder till att folk DÖR!!
 
AIK´s Black Army säljer tröjor inför möten mot Göteborg i fotbollen där det står HATA HATA HATA Göteborg...
Deras ordförande Victor Capel säger själv att det är inget fel i det, det är en jargong och en fotbollskontext..
Hur många ggr har inte AIK och Göteborg fans bråkat mot varandra??
Jargong betyder inte att det är okej. Någon måste säga nej! Det är FEL!.
Så länge dessa fans ledare tycker det är okej att hata och planera möten ute på åkrar ute i Gnesta så kommer folk dö!
 
 
 
Nej det är inte sportens fel, det är ett samhällsproblem. Det är klackarnas fel. Dem vet vilka som är röttägg. Dem godkänner att dem får hålla på. Dem har nu blod på sina händer!!
 
Skulle inte förvåna mig om vi om tio år spelar i arenor med plexiglad runt planen för att skydda spelare och domare. Hur kul är det att kolla på fotboll då live??
 
Slå på en match på tv och kolla vad som händer när bortalaget ska slå en hörna vid hemmalagets klack t.ex.
Det är inte en sak som kommer inskickad, utan det haglar saker ner på planen. Vilket betyder att det är inte bara en idiot utan flera och det är okej för dem som står bredvid vid klacken....
 
Redan när jag var liten så fick man vänja sig vid att gubbar skrek HATA åt domaren m.m när man gick på hockey.
Så även idag, är jag där med min son så hoppas jag varje gång att jag inte ha oturen att hamna bredvid en av dem där idioterna som använder hela matchen till att skrika hur dålig domaren eller visa spelare i sitt favoritlag? är....
 
Nej. Idén med en krypskytt som sänker den första som kastar in en mynt eller flaska på plan låter fan inte så dumt. Även idioter är rädda om sitt liv.....
 
Sluta skyll på poliser, politiker, klubbar om att det finns högriksmatcher, en massa väktare vid matcher m.m.
Allt är idioternas fel som tror att dem kan använda sporten till att få utlopp för sin inre vrede...
 
Jag känner ingen sorg eller förståelse för personer som tycker det är okej att skada andra människor fysiskt för att må bra.
 
Vart är världen på väg?
Vi säger oss vara mer utvecklade än någon annan art på denna jord, att vi har kan göra så mycker mer nu än vi kunde för hundra år sedan. Men jag vet inte, så mycket saker säger att vi blir bara dummare och dummare....
Sjukare och sjukare..... galnare och galnare.....
 
Känner sorg för supporterns familj!!! 
Det borde aldrig ha hänt i en perfekt värld....
 
- - - - - - - - - - -
 
Till roligare saker....
 
Stort Grattis till Nykvarn som vann dubbla guld i helgen i F16 och P16.
Stort och imponerande!!
Grattis lite även till Telge som skolat en hel del av dem spelarna :)
 
 
 
Även damlaget gjorde bra ifrån sig då man på bortplan lyckades vända 1-3 till en 5-3 seger.
Nu står man med ena benet i SSL, två chanser på hemmaplan att avsluta denna resa med triumf!
 
- - - - - - - - - - - -
 
För vår del så väntar Katrineholms Cupen i helgen som kommer.
Vi genrepar med träningsmatch på fredagen mot Tullinge innan lördagen ger matcher mot Tumba och Katrineholm, på söndagen väntar Tungelsta och Lockerud. :)
 
Hur det går? Ingen aning. Men jag hoppas att vårt spel växer under helgen och blir bättre och bättre som lag för varje match.
 
- - - - - - - - - - - -
 
Sett en del serier i helgen bl.a. Continuum, Revolution och Welcome to Sweden. :)
Sevärda alla tre.
 
 
 
  

 
 
- - - - - - - - - - - -
 
Var i väg på kryssning i helgen med barnen, var riktigt kul och barnen hade kul verkade det som.
Men oj, ingen bra med buffé, haha. Blir att träna lite extra i veckan tror jag. :)
 
 
 
- - - - - - - - - - - - -
 
Till sist!
 
Älska ditt lag!! Inte hata dina motståndare!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0