Vi kommer aldrig glömma dig!!

För tolv år sedan så dog en av världens snällaste människa.
En tragisk bilolycka tog hans liv i samband med en innebandymatch.
 
Det var en enorm chock när jag fick höra det. En kille som verkligen var omtyckt av alla.
Lärde känna honom när han började träna med oss i Geneta BK, han hade slutat med ishockeyn.
Man såg direkt att han var duktig, så redan första träningen när han tränade med P81 laget så frågade jag honom om ville stanna kvar till träningen efter med P79/80 som tränade direkt efter.
Det var början på en makalös karriär. Han var en grovjobbare och magnifik målskytt men otrolig ödmjuk.
 
När vi tog SM - Silver med P80 laget 1996 så gjorde han mål i alla fem matcherna det slutspelet.
Han vart uttagen i Juniorlandslaget.
Hade inte olyckan inträffat så hade utan tvekan spelat i landslaget en dag.
 
Samma helg som han dog då spelades DM i Södertälje, sorgen var stor och jag har för mig att man flyttade herr matcherna i DM p.g.a. dödsfallet. Jag tränade Lina IK´s P87:or på den tiden och vi spelade DM slutspel och jag minns att jag stod och grät mitt i finalen mot Rockets P87:or. Bara tanken av vad som hände Markus får mig än i dag att bli tårögd....
 
Året efter den 19 februari så fick jag min son, då Markus var en riktigt god vän och han träffade sin flickvän genom min flickvän på den tiden, så kände hon honom också bra efter våra gemensamma fester på den tiden.
Vi var överens direkt om att vi ville döpa våran son till Marcus i minne för vår gode vän....
 
Så han kommer alltid vara en del av mig och min familj. För så speciell var han som människa.
 
När jag hade distriktlaget för HJ17 med 87:orna några år senare så valde vi att hedra Markus genom att alltid ropa Wargclou tillsammans innan match. Och vi använde hans personlighet till att bilda distriktlagets värdegrund, "alltid göra sitt bästa", "vara en god lagkamrat" och "respektera motståndarna".
 
Jag hade jättesvårt att ta kontakt med Markus pappa Mats efter det som hände, vad säger man till någon som förlorat sin son??
Så det tog några år innan jag träffade på honom i Wasa Sporthall i samband med att Rockets förberede för Markus Wargclous Minnesfond.
 
Så 9:e februari är en sorgens dag för mig....
Men jag kommer alltid minnas honom med glädje!
 
 
 
http://www.markuswargclou.se/
 
- - - - - - - - -
 
Ibland kan jag känna att jag har väldigt många bollar i luften samtidigt...
Det som då får komma i andra hand är mitt sociala liv har jag märkt...
Jag trivs att ha mycket på gång, men ibland kan det faktiskt vara riktigt skönt och inte göra nåt alls en dag eller så....
 
Alltid velat prestera i det jag tar på mig, nackdelen är kanske ibland att jag blir för nogrann med detaljer i onödan...
Något jag jobbar på :)
 
Samtidigt så vet jag vad som behövs göras för att saker och ting ska flyta på bättre med allt som man borde hinna göra.
Så jag ser ljuset i tunneln, även om det är ca 1-2 år kvar dit. :)
 
Dock ska det tillägas att alla bollar jag har i luften är saker jag gillar att jobba med....
Vilket nog är tur :)
 
- - - - - - - - -
 
Vi spelade en match i helgen med P03 Tigers.
 
Träningsmatch mot Stockholmslaget Bromma.
På förhand trodde jag på ett okej motstånd med tanke på deras resultat i deras seriespel.
 
Men antingen var vi riktigt laddade eller så är deras serie svag.
För efter 15 min så hade vi spelat propaganda innebandy och ledde med 9-1.
Matchen slutade tillslut med seger 18-3 och då bröt vi matchen med sex minuter kvar av sista p.g.a. att herrmatchen efter skulle hinna med sin uppvärmning.
 
Till varje match så har vi oftast tre matchpunkter som vi vill träna extra på, för att fortsätta utvecklas på det vi känner att vi kan bli bättre på i spelet.
 
När det började dra iväg så pushade vi mer på dem här matchpunkterna för att använda matchen till att faktiskt träna på dem sakerna.
 
Nu gjorde matchbilden sitt att vi inte riktigt fick dem lägerna att testa två av punkterna som vi ville.
Men vi tar med oss det till nästa match, för utveckling tar sin tid. :)
 
 
 
På söndagen så hjälpte jag P03 Rockets på deras sammandrag.
Vart ett ihop plock av spelare från fyra lag. Tio spelare från Rocketslaget, en från P03 Tigers, en från P04 Tigers och tre från P04 Rockets.
Alltid kul och se vad dem yngre kan göra och dem tre från P04 Rockets gjorde sina första matcher mot 03:or.
 
Första matchen mot Nykvarns duktiga 03:or gjorde vi ingen bra match försvarsmässigt. Jämfört med förra helgens 1-4 mot dem så var det att vi denna gång hade några fler som gick bort sig för lätt och Nykvarn var inte sena med att uttnyttja det. Anfallsmässigt tycker jag att vi faktiskt gjorde en bättre insats än förra helgen och spelad fin innebandy stundtals med fint passningspel. Men det där sista saknades till mål trots många bra chanser. 0-7 slutade matchen.
 
Andra matchen var mot Gnesta och helt plötsligt så var det ett helt annat lag på planen, vi fortsätta det fina anfallsspelet men kryddade på det mer och kunde vinna med 8-1. (Gnesta förlorade mot Onyx med 6-2 och Nykvarn med 5-0).
 
Sista matchen mot Onyx vart spännande men jag tycker att spelmässigt var det inget snack om saken, det var våran match. Men för många missade chanser och att Onyx tog vara på försvarsmissar gjorde att det vart spännande in i det sista, men seger med 4-3 tillslut. :)
 
Så trenden för Rockets laget håller i sig med att första matchen alltid är spelmässigt den sämsta...
 
- - - - - - - - - -
 
Hunnit se lite OS idag också, kul!
Ångrar att jag inte tog ledig två veckor så man verkligen kunde se allt, men men...
 
 
 
Hoppas kunna se mer av kvällsrepriserna. Och snart börjar hockeyn också för herrarna :)
 
- - - - - - - - - -
 
Champions League 2014/15 utan Manchester United.... blir himla ovant.. :(
 
- - - - - - - - - - -
 
 
Du lever alltid kvar i våra minnen!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0