Avicii och Katy Perry...

Hade det inte varit för att det är lite kyligt ännu så skulle man tro att det är vår när man går ute. Ser fram emot våren faktiskt varje år. Känns som nåt fint och varmt byggs upp då, man börjar tankemässigt förbereda sig för sommaren.
Vår brukar också betyda att man kan börja träna ute, springa ute vid spåren bakom Scaniarinken eller borta vid Gröndal. Fina stunder när man springer med musik i öronen och är i sin egna värld och bara dras med.
Vet inte, men har alltid gillar löpning, speciellt när man får upp flåset så det bara känns skönt att springa och inte som en jobbig plåga vilket det gör i början när man låtit kondisen falla..
 
Brukade tidigt springa på somrarna ute i finland när vi bodde typ två månader i släktens sommarstuga. Hade ett bestämt länga som jag brukade springa, förbi korna som betade i hagarna och bondgårdar. Hade speciella "kontroll" stationer där jag kollade min tid för att veta om jag höll ett bra tempo. Brukade försöka slå mina tider och då vart kontroll stationerna bra mellantider på om jag låg före min tidigare bästatid.
Sen skrev jag ner mina mellantider och sluttider på ett papper efter jag hade sprungit. I huvudet kallade jag mina sluttider för världsrekord. :)
Det som var skönast med att springa där var att jag alltid sprang så att när jag var tillbaks så var det dags att basta. Riktigt skönt med bastu efter ett löppass :)
 
 
 
Att jag brukade springa på somrarna var för att jag ville bli bra i innebandy, tränade skott mot bastuväggen och kikade boll med klubban ute på gräset. :)
Jag vart inget innebandyproffs, men jag hade iallafall kul när jag jobbade mot ett mål. Det är ju oftast resan som gör allt möda värt. Känner ingen större sorg över att jag inte hamnade i SSL eller så. Kände tidigt att det var roligare att vara tränare. Säsongen då jag spelade i Div 1 med Pershagen så tackade ja nej till att följa med till Falun på Elitcup och möta SSL lag. Orsak: Hade ju innebandycup i Huddinge den helgen med P80, P82, P84 och P86. :)
Ja jag tränade alla dem fyra lagen då, samt även F80....
 
 
 
Minns att jag bl.a på onsdagarna hade först träning i Västergårdshallen med Pershagen mellan 18-20. Efter det gick jag direkt ner till Wasaskolan där några kompisar hade hyrt hallen mellan 21-22 så då spelade jag med dem. Var rätt så många av ungdomarna i Geneta runt min ålder som spelade dem onsdagskvällarna. Vi alla kände varandra bra sen vi var små och sprang runt på gårdarna i Geneta.
Minns iallafall att jag brukade dominera då ;) Men var ju också vältränad och hade högt tempo i kroppen eftersom jag spelade med ett div 1 lag.
 
Kul var det iallafall. :)
 
Sånt man ser tillbaks på med glädje. Lagsporter ger oftast en kamratkänsla som håller sig länge.
Känner många av mina gamla adepter som ännu umgås väldigt mycket även fast det är många år sedan dem spelade ihop. Så innebandy skapar vänner för livet. Därför unnar jag alla att få spela innebandy som ungdom.
För oftast är det den tiden som alla minns som den bästa tiden. En tid som aldrig kommer tillbaks eller bli som då senare i livet, även om man sett många som försökt starta om med herrlag bestånde av spelarna man spelade med som ung. Men det blir aldrig som förr....
Så bästa tiden är nu brukar jag tänka angående ungdomslagen. Och försöker göra den tiden så minnesfull som möjligt för dem jag tränar. För jag vet ju av erfarenhet nu att den tiden kommer alltid följa med dem i livet.
 
Samt även för mig, har så sjukt många fina minnen från olika tider med olika ungdomslag. :)
 
- - - - - - - - -
På tal om annat... måste bara nämna en sak...
 
Katy Perry - Prism
 
 
 
Om ni inte har lyssnat på den så gör det. Grymt bra album!!
 
Gillar speciellt låten "Dark Horse", kör den på repeat en antal ggr, haha
 
- - - - - - - -
Vi spelade cup i helgen med små Tigrarna.
 
Från början var planen att vi skulle ha en trupp på 16 spelare som skulle spelat lördag (tre matcher mot P02-lag) och söndag (tre matcher mot P03-lag), men sportlov och sjukdom gjorde att så vart ju inte fallet.
Vi fick låna in lite spelare för att få ihop det över helgen. Tur att det finns lag runt oss i klubben som gärna lånar ut spelare.
 
På lördagen började vi med att möta Vendelsö som tydligen även spelar mot 01:or i seriespel. Tycker vi hade spelmässigt hela matchen medans dem körde mest på solokontringar. Men dem gjorde nåt som inte andra lag brukar göra i den ålder. Deras forwards höll stenhårt våra backar i försvarsspelet vilket gjorde att vi inte kunde spela runt som vi brukar utan kedjorna fick jobba mer tillsammans för att lösa det. Nu slutade matchen 3-3 vilket känns lite onödigt men ändå nyttigt att få möta ett annan typ av spel.
Match två var mot Rotebro där vi drog iväg till 7-0 i första perioden, med okej spel, var en del solokörning bakom några mål. Sen till andra perioden så taggade dem upp sig medans våra killar började spela mer en och en och var extremt passiva. En skitperiod som vi ändå vann med 3-0.

Sista matchen var mot Tungelsta som satsade mest på långbollar, vi spelade inte bra i första perioden, höll i boll för mycket själva och hade inte det lir vi ville ha. 2-1 ledning ändå efter första perioden. Sen hände nåt i den andra perioden. Helt plötsligt tog våra toppar rätt löpningar vilket öppnade upp deras försvar rejält, speciellt då vi även spelade mycket boll till topparna på dera löpningar. Tungelsta vart söndersprungna helt enkelt, deras försvarsspel klarade inte av när vi äntligen släppte boll som vi ville. 7-0 gjorde vi i den perioden efter fint spel.
 
Så två segrar och en oavgjord mot stockholms lag är klart godkänt.
 
 
 
Söndagen så fick vi låna in tre spelare för att få ihop till ett lag på elva spelare. Kändes lite tunt med tanke på motståndet. Speciellt första matchen mot Sirius, upplands bästa lag, ett lag som satsar stort, spelar runt 80 matcher på en säsong, spelar runt 10-12 cuper och tränar tre ggr i veckan, varav ett är rent fyspass..
 
Så vi var beredda på att det kunde bli åka av, speciellt då vi saknade fler av våra stöttespelare.
Men oj va fel vi hade. Killarna klev fram och tog tag i matchen direkt och släppte den aldrig. Våran inlånade målvakt från 04:orna spelade riktigt bra och vi kunde vinna helt rättvist med 5-2 tillslut.
Snacka om imponerande start.
 
Andra matchen var mot Rotebro, tyvärr märktes det redan på uppvärmningen att fokusen inte var densamma som inför Sirius. Nu var man världsmästare typ....
Rotebro var tio ggr mer taggade än oss och det sa pang i början, 0-3 efter två minuters spel.
Vi spelade inte så bra men kämpade oss tillbaks till 4-4 och 6-6 innan periodpausen.
Början av andra perioden var lovande, vi spelade stabilt och förde matchen, Rotebro fick inte komma till bra anfall och vi skapade bra chanser framåt. Men så kom 6-7 på ett skitskott och vi tappade lite luft. Sen när dem ökade på till 6-8 i spel fem mot fyra så saknade vi kraft för att komma tillbaks ännu en gång och matchen slutade 6-10.
En match jag tycker vi hade vunnit med rätt inställning i början. Men man lär sig av förluster också :)
 
Sista matchen var mot Tungelsta som var söndagens stora lag, dem vann mot Sirius, Nykvan och Rotebro samt oss. En match som vi öppnade bäst och spelade bra, hade både 1-0 och 2-1 innan dem vände till 2-4 genom stor effektivitet. Vi jobbade oss tillbaks från 3-5 i halvtid till 5-5 direkt i början av sista. Men dem gjorde 5-6 mitt i våran press och sedan tappade vi typ in själva 5-7 och vi fick se oss besegrade igen.
 
Spelmässigt så spelade vi bara en bra match, den första, till dem två andra så tappade vi framförallt försvarsmässigt för mycket och många små misstag som kostade dyrt.
 
Två första förlusterna denna säsong mot P03-lag efter 16 raka matcher utan förlust mot P03-lag.
 
 
 
Men som sagt, man lär sig av förluster också, nyttigt för några av dem killarna som var med denna gång att få spela mot såpass starka lag. Det kommer ge oss mer i framtiden.
Vi vill ju ha en stark bredd i truppen. :)
 
På tal om bredd så har det rasslat in nya spelare till sista månaden, tror vi är uppe i sex nya spelare snart på kort tid. Kul att vi blir fler, oavsett om dem spelat innebandy innan. Dem är ju bara tio-elva år, dem kommer hinna lära sig spela innebandy tids nog.
Sen är det ju så när vi är enda klubben i stan som har ungdomslag, så kan vi inte säga nej till nya medlemmar.
Vi är ju deras enda chans till att få testa att utöva den roliga sporten innebandy :)
 
- - - - - - - - -
 
På lördag så ska jag och Marcus iväg och se på Avicii på Tele2 arena. Det blir en kul upplevelse, speciellt för Marcus som aldrig varit på konsert innan. :)
 
 
 
En del av livets goda saker, att göra såna saker.
 
- - - - - - - -
 
Sist men verkligen inte minst... David Moyes första säsong med United har varit allt annat än en dans på rosor, 0-2 och utspelade mot Olympiakos i en viktig slutspelsmatch i Champions League....
Nej, vad har hänt med storlaget?
Sen läser man att "experter" säger att dem behöver 6-7 nya spelare...
Ursäkta mig, men den här truppen vann ligan förra säsongen, har inte tappat någon tongivande spelare mer än rutin i Scholes ... Kolla vilka spelare dem har i truppen. Dem är tillräckligt bra för att vara ett topplag i serie och Champions League.
Varför är alltid värvningar enda lösningen när det går dåligt?  Sen klagar man på att lag har "Köpt" sig framgång, hur ska ni "experter" ha det?
Nej. Moyes har inte lyckats hålla harmoni i truppen och få alla att dra åt samma håll.
Ferguson hade en fingertoppkänsla när det gällde den biten, kanske hans största egenskap?
Han hade sällan samma startelva under en säsong, men han lyckades få en bra rotation inom truppen, alla kände att dem tillhörde laget och bidrog. (Nästan alla) :)
Så felet sitter inom laget, det finns ingen harmoni inom laget just nu.
Han hade kanske otur som fick en dålig start, vilket skapade press och en viss skeptiskhet gentemot honom i truppen. Sen när det inte har vänt så har pressen växt, stämningen blivit sämre och förtroende från spelarna sjunkit.
 
 
 
Är svaret att sparka honom? Kanske, kanske inte.
Ersätta honom med en "united" profil kanske.
Eller så tar man skitsäsongen och hoppas att det blir som i Liverpool med Brendan Rodgers. Hans första säsong var inte heller bra, men han trodde på sin idé till 100% och fick tiden att jobba med laget. Resultatet har synts denna säsong. Skulle Moyes klara av det? Kanske, men min känsla är att ha inte själv längre tror på sin idé till 100% längre, det är det intrycket han ger utåt. Och ger man det utåt så har man förlorat mycket.
 
För om man inte tror på sig själv, varför skulle då spelarna göra det?
 
Nåt kommer hända, det är klart men vad? Vi får se....
 
- - - - - - - - -
 
Till sist mitt motto för Mars!
 
”We are all born as somebody. It’s up to you to decide who that someone will be!"
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0