Det blir inte alltid som man tänkt sig...

November och faktiskt inte riktigt någon vinter känsla, det är för varmt, vi har knappt haft några minusdagar ännu.
 
Iofs gör det inte mig så mycket ännu, bara vi får en riktigt vinter i december och runt jul. :)
 
 
 
Det känns som mycket rullar på helt okej, medans vissa saker behöver förbättras. Det är väl det som kallas livet.
Trivs enormt bra på jobbet, dagarna flyger fram och det finns mycket att göra hela tiden, men det är då jag trivs.
Att bara lalla runt är inte riktigt min stil.
 
Skolan (tekniker utbildningen) går helt okej, trodde det skulle vara jobbigare med kvällskurser än det är.
3h går fort när man räknat matematik och än så länge känns det som att jag hänger med bra.
 
Innebandyn är i igång på riktigt nu, och det blir en liten utmaning, vilket jag inte har nåt emot, får inte vara för lätt heller.
Då flera spelare har valt att satsa på ishockeyn nu när dem ökat kraven lite så är det som att börja bygga upp nåt igen, speciellt med dem spelarna som inte spelar hockey. En balans det att utveckla laget, hålla igång dem som även spelar ishockey och få ihop ett bra lagspel.
 
 
 
Vi har en hel del matcher nu framför oss under vintern, dem som känner mig vet ju att jag gillar matcher. :)
Ska bli intressant och se i vår hur vi lyckats.
 
På söndag ska jag träffa en god vän och se Kivipaasi nr 2....
Ska bli intressant och se om det finns likheter med storebror Jesper.
 
Har kollat andra säsongen av Karatefylla idag och den är bra. Gillar den skarpt, alla scener är kanske inte bra och vissa snuddar vid en gräns som sällan visas och kan kännas fel att skoja om, men dem flesta scenerna är bra. :)
 
 
 
Saker som inte går som det ska?
 
ja..... ska erkänna att träningen inte gått som jag velat hela sommaren och hösten. Inte lyckats hålla den formen jag hade i våras. Så där finns det en hel del självdisciplin som behövs in. Visst kan man skylla på att skola måndagar och onsdagar samt innebandy tisdagar och torsdagar gör det lite svårare. Men vill man så går det alltid att lösa på nåt sätt.
Så jaa... försöker väl för femtionde gången i år och se om jag kan komma igång nu i november. :)
 
 
 
Bra har det gått för Sveriges U17 landslag i fotbolls VM. Riktigt synd att jag inte kunnat se någon match med dem. Nu är man klara för VM semifinal, hur stor är inte det... :)
Kanske finns en framtid för svensk fotboll som ser just nu tunn ut bakom Zlatan i herrlandslaget....
 
Till sist ett filmtips!!
 
The Internship!!
En rolig och bra film om google bl.a. :)
 
 
 
Livet är till för att levas.....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0