Torsdagskväll i hyddan...

Torsdagkväll och snart helg igen.
 
Tycker veckorna flyger fram med en himla fart just nu. Snart redan november lixom....
 
Har följt NHL kaoset ett tag nu och rekomenderar er att gå in på tsn.ca för att läsa lite vad som händer.
Att ägarna krypit fram med ett 50-50 förslag var överraskande men positivt.
Sen att NHLPA svarade med tre förslag som inte ens var nära 50-50 låter då lite konstigt.
 
 
Ska jag vara ärlig så har jag inte riktigt förstått vad dem bråkar om.
Okej om NHL bestämmer ett lönetak som lagen måste följa. Det gör ligan klart jämnare.
Men varför ska spelarna sedan vara med och dela på försäljningsvinster?
Har dem inte redan miljonlöner??
Det är ju ändå ägarna som går in med pengar med risk på vinst och förlust.....
 
Men kanske inte fattat det hela...
 
Sedan kan jag tycka att det är konstigt att ägarna tycker att lönerna gått iväg för mycket.
Jaha, vilka är det som erbjuder bl.a. medelspelare sjuka löner? Eller som försöker lura systemet med 15 års kontrakter.... Dubbelmoral så det skriker om det.
 
Jaja, hoppas att NHL kommer igång snart. Annars får man hoppas att man kan se lite mer AHL matcher då det är klart många fler talanger där nere denna säsong än vanligt. Nästan halva edmontons unga lag bl.a...
 
Men det bästa med hockeyn är ju att Hv71 går starkt i år igen... :)
 
- - - - - - -
 
På lördag är det sammandrag med Telge P03!!
 
Ser ut att bli en tuff utmaning dock i Thomashallen.
 
 
Då alla hockeyspelarna är på hockeycup och bl.a. målvakten skadad så verkar vi nu åka med 11 spelare och en målvakt till sammandraget. Troligtvis rullar vi på målvaktspositionen under dagen på dem tre matcherna mot Katrineholm, Stigtomta och Strängnäs.
 
Stigtomta har tydligen ett rykte om sig att vara bra. Så det blir intressant att se.
 
Men självklart tror jag på mitt lag.
Vi tränade in lite uppspel idag och kommer nöta det på lördag.
Såg förvånansvärt bra ut för att vara första gången och med tanke på att dem är bara är 03:or....
 
Mer rapport kommer efter lördagen om det...
 
- - - - - - - -
 
Tyskland - Sverige 4-4!!
 
 
Måste ju bara nämna det lite snabbt...
Komma tillbaks från totalt utspelade och 0-4 på bortaplan. Hur sjukt är inte det.
Jag hoppas att det blir starten av något riktigt intressant.
Har alltid gillat Hamren, så låt han få köra sin grej. Ibland går det inte, men man spelar banne mig roligare fotboll nu än förrut...
 
- - - - - -
 
Hade andra intervjun igår angående Scania Tekniker Utbildning.
Kändes som den gick bra och ska jag vara lite kaxig så borde jag vara bland dem 5-8 som får gå den.
Men man vet aldrig.. :)
 
- - - - - - -
 
Lite fräscha nyheter som jag fick höra idag....
 
Det ska byggas en ny innebandyhall i stan....
Som ska hålla matchstandard med läktare m.m.
Den kommer att byggas i Pershagen och användas bl.a. som Pershagensskolans gymnastikhall.
 
 
Positivt för stan!
Men jag hoppas att vi får alltid ha våra träningar i Västergårdshallen då det är så bekvämt och nära för mig.. :)
 
- - - - - - -
 
Jesper Kivipaasi med i U19!!
Inte så oväntat igentligen. :)
 
Grattis även till Valle och Thor som även dem ska spela EFT med U19 landslaget!!
 
- - - - - - -
 
Nej, ska vi ta och vänta in fredagen nu?? :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0