Alldeles för lugn vecka...

Varit en alldeles för lugn vecka då jag varit hemma med en sjuk son sen i måndags.
 
Man tycker att då borde man ju hinna göra tusen saker, nja mer att man går ner i varv för man känner att jag har tid, kan ta det sen... haha.. det vet vi hur det slutar. :)
 
Fick iallafall besked igår att jag blivit antagen till Scania Tekniker Utbildning.
Finns bara ett hinder kvar innan jag definitivt är klar för utbildningen och det är ett matteprov i vår.
Då jag inte har någon aning om hur min Matematik på min tid ska jämföras med dagens Matte A, Matte B m.m.
så blir det att plugga på just dem två. Har dock alltid haft lätt för matte så jag är inte orolig, bara jag själv ger mig tiden att lära mig.
 
 
Har som jag ser det två alternativ. Dels kan jag gå en Matte A kurs som börjar i december och/eller gå en Matte B kurs som börjar i april eller så ser jag till att plugga in allt själv hemma.
 
Har kollat runt en del på hur man kan få info om vad som ingår i A och B matten, och hittat bra info som gör att det känns som att jag kan klara det hemifrån. Det är ju lång tid kvar tills vår så om jag sätter mig minst en kväll i veckan några timmar och pluggar in först Matte A och sedan Matte B så ska det gå.
 
- - - - - - - -
 
Helgens sammandrag ja.
Ja, vi åkte till Strängnäs med tolv glada killar, där vi inte riktigt visste var vi stod. Dels första sammandraget för säsongen och för första gången matcher utan någon av hockeykillarna.
 
Det gick strålande faktiskt. Vi lyckades vinna alla tre matcherna. 2-0 mot Katrineholm, 10-1 mot Stigtomta och tillslut 7-4 mot Strängnäs där vi ledde med 7-1 innan man märkte att tröttheten började komma.
För även om vi bara spelade på elva spelare (tio i sista matchen) jämfört med dem andra tre lagen som låg på mellan 14-18 spelare per lag så sprang vi mest ändå.
En helt klart bra start på säsongen.
 
 
Nu i helgen åker vi till Vagnhärad för säsongens första 02 sammandrag.
Lite tuffare motstånd då. Som det ser ut nu med folk så åker vi med tre kedjor och två backpar samt en målvakt.
För motståndet står: Trosa Edanö, Mariefred och Flen.
 
Resultat från förra säsongen: 6-4 mot Trosa Edanö och 3-2 mot Mariefred visar att det blir bra och jämna matcher i helger.
 
- - - - - - - -
 
Har under veckan lyssnat väldigt mycket på trance. Man hittar på youtube en hel del Podsändningar från Armin
 Van Buurens "State Of Trance". Riktigt skön musik!.
 
 
Gillar bl.a. Chicane & Ferry Corsten - One Thousands Suns.
 
http://www.youtube.com/watch?v=xN3l7RKFBEw
 
- - - - - - -
 
Förra veckan kom även Football Manager 2013!!
 
 
Ja Demot då, för oss som förbeställt spelet. Köpte den för drygt 200kr. Det ÄR billigt för ett spel man kan spendera otaliga timmar på.
Första saven är med MTK Budapest i Ungerska ligan.
Vissa saker är riktigt bra och klart förbättrade. Men har inte hunnit prova allt riktigt ännu.
Men jag är övertygad om att spelet kommer hålla mig nöjd hela vintern. :)
 
- - - - - - -
 
Lite filmer då...
 
"Mörkt Vatten", en svensk rysare som faktiskt var bra, från början till slut. Får fyra polacker av fem.
 
 
"The Lost Coast Tapes", ännu en sån där film som härstämmar från Blair Witch Projekt stilen. Börjar bra, men sen klarar man inte av att hålla ihop manuset samt att slutet är kasst.... Får två Bigfoot av fem möjliga.
 
 
"Marley and Me - The Puppy Years". Alla som sett Marley and Me vet att den är riktigt bra!! Men här ska man följa Marley under en av hans somrar och nej. Det blir fel, det är inte Marley och det är mer åt Air Buddies hållet.
Dock en bra film för dem små. Så därför får den tre hundar av fem.
 
- - - - - - - -
 
Avslutar med en bild på Sveriges hetaste hockeylag just nu!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0