Känns som semester...

Söndag och känslan är riktigt bra.
Precis kört dagens första träningspass med 45 min cykling, styrketräning (biceps, axlar, ben) samt en halvtimmes Pilates med gummiband + extra mage.



Pilates med gummiband var väl sådär, lite för soft för min smak, så jag kände att jag fick lägga till extra magövningar för att det skulle kännas bra.
Dem bytte lite för snabbt tycker jag, när man började känna att några till så börjar det nog kännas så bytte dem övning....
Hmm, ska dock inte ge upp Pilates så snabbt, har en skiva från MTV också som jag ska prova samt det finns några bra klipp på nätet med pilates också som verkar mer ansträngande.. :)

Söndag betyder veckans invägningsdag och tydligen har jag kört på bra då jag gått ner från 85kg till 81,2kg.
Bra start på min april utmaning.

Strax blir det att äta lite fisk med grönsaker och champinjonsås.. mums...
Gillar ICA Basics grönsaker då dem är riktigt prisvärda.
Dagens lunch blir ICA Basics brocolimix samt Ica Basics ärtor.
Brukar laga fisk som jag lagar kött, lite salt och grillkrydda på. Riktigt gott.



- - - - - - - -

Det vart Skellefteå mot Brynäs i SM finalerna.
Grymt, jag förväntar mig riktigt bra matcher nu.
Offensiva lag!!

- - - - - -

Sett på två filmer bl.a.

Mission Impossible - Ghost Protocol



Helt okej, typisk Mission Impossible film med mycket tekniska finesser. Me Like!

Även sett på en äldre film, Age of Dragons



Den är som Moby Dick fast nu jagar Ahab en vit drake istället för en en vit val.
Var sådär, inget man ska höja till skyarna direkt.

- - - - - - - - -

Två låtar som går ofta hemma hos mig nu...

Flo Rida feat. Sia - Wild Ones

http://www.youtube.com/watch?v=bpOR_HuHRNs

Avicii - Fade into Darkness

http://www.youtube.com/watch?v=-yg3dLEDWqs&ob=av2e

- - - - - - - -

Så otroligt skönt med långhelg, känns nästan som man är på semestern.

Kunna sova ut lite, vakna och ta ett träningspass och ändå ha hela dagen framför sig.

Så skulle jag kunna leva året runt... :)

- - - - - - -

Idag blir det att softa och se på fotbollen bl.a.

Manchester United mot QPR först och sedan Arsenal - Manchester City.



Sen går ju även Paris SG - Marseille ikväll samt Real Madrid - Valencia...
Hmm, får se vilken jag väljer, blir nog att ta ett cykelpass medans jag ser på någon av dem två matcherna.

- - - - - - -

Så hur många plus har du samlat ihop dig denna månad?????   :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0