Sportfånen...

Varit mycket sport på sistone, hockeyslutspel, NHL slutspel, champions league, el classico, innebandy finaler, distriktlags SM....

Då har man ändå valt bort en hel del också...

Ja jag vet, är sportfåne... :)

Att Real Madrid skulle vinna El Classico var inte så oväntat, Mourinho har fått Real att bli en riktig lagmaskin.
Det var inte längre frågan om utan när man skulle lyckas vinna mot Barcelona.

Cristiano Ronaldo - Real Madrid v Barcelona - Copa del Rey

Södermanland åkte ut i kvartsfinal (grabbarna) tyvärr efter en stark insats.

Kollade på finalen mellan Stockholm - Örebro, helt okej match, men det märktes att det var rätt så trötta spelare i lagen. Man fick inte riktigt se det bästa av dem mer än några få gånger då det blixtrade till.

Storvreta och IKSU svenska mästare igen.
Storvretas tredje raka SM-guld, helt enastående facit det.
Får en att tänka på gamla klassiska Haninge laget som vann tre eller fyra år i rad har jag för mig.



NHL.... ja vilket roligt slutspel vi har framför oss.

St Louis - LA Kings, Nashville - Phoenix på den västra sidan.... vem hade trott det innan säsongen??? Ärligt???

Philadelphia mosade Pittsburgh och Giroux, vilken lirare...

Nu hoppas jag på NY Rangers, Washington och New Jersey på den östra sidan...

Grattis Brynäs till SM-guldet.
Kul att lag som just Brynäs och Skellefteå spelade final, två klubbar som satsar på sina ungdomar...



Silfverberg gjorde ju debut i natt i NHL med Ottawa mot NY Rangers.
Ingen lätt uppgift, men han fick godkänt tycker jag.

Tyvärr Alfie, Erik och Silfverberg, jag unnar Henke framgång med sitt NY Rangers...

- - - - - - -

Hockey VM ser bara mer och mer intressantare ut, ju mer världs stjärnor som droppar in från NHL...

Ska bli intressant och se Gabriel Landeskog och Victor Hedman framför allt... :)



4 maj är det dags, Sverige möter Norge i första matchen...

- - - - - -

En vecka kvar på april och dem utmaningar jag har lagt ut på den månaden.

På träningsutmaningen (minst 20 tränade dagar) är jag på 18 tränade dagar av 24 möjliga.
Behöver träna 2 av dem 6 sista dagarna för att klara den.

På plus utmaningen har jag 19 plus så här långt.
Där handlar det mer om att sätta start värdet och sen sikta på att slå det månad för månad...

Löpningen känns bra, det märks att jag kört regelbundet ett tag nu.
Minskat min tid med mer än 10 minuter sen starten på milen.

Fått min zumba skiva nu och ska se om jag inte hinner testa den i helgen.



- - - - - - -

Lite filmer som jag sett...


"Growth", den var väl sådär, lite grejer som inte var realistiska och sen såg man lågbudgeten tydligt..




"The Awakening", helt okej spökhistoria faktiskt.





"Group Sex", en kärlekskomedi som är sådär. Bästa var att se gamla Fonzie... :)


"The Tunnel", en skräckis som görs med en massa kameror och för samt eftertext om att det bygger på en sann historia... hmm... bra början, sen tappade den lite kraft i slutet.




- - - - - - -

Kallt, ja när ska våren komma helt?

Man står och fryser häcken av sig på sonens fotbollsträningar...

Sen så har Pershagens IP alltid varit kall, med den vind som verkar trivas där jämt..

Söndagens träningsmatcher kördes dock inomhus i "Tältet", även om det var iskallt inne så värmde spelet.

Dem mötte Södertälje FK (Östertälje och Brunnsäng).

Marcus lag (gröna) vann mot SFK Blå med 4-1 och spelade sen 3-3 mot SFK Vit efter att ha tappat 3-1 i slutet.

Men dem rullade boll bra och Marcus spelade bra, vågade ta för sig och slog många bra pass. :)

Allt vara stolt förälder är livet... :)

- - - - - - -

Mycket skoj till helgen planerat...

Hur blir eran helg????



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0