Idrott en söndag...

Va idrott kan vara underbart emellanåt!!!

Måste ju börja med att gratta Jeppe Kivipaasi i Örebro för SM-guldet i Juniorallsvenskan!!

Att vända 1-5 till 7-5 är imponerande, men om man har följt killarna från Örebro så vet man att det inte är första gången man vänt stort underläge till seger, fråga bara killarna i Södertälje.... :)

Man slog ut bra lag på vägen också, framförallt RIG Umeå!!! (Sorry Robban och Yousif)

Stort Grattis!!



Örebro är ett bra gäng som alltid varit duktiga, har bl.a. ett SM-guld under sina pojkår.
Det går ju en hel del historier om hur dem drillades redan som små att alltid spela sig ur alla lägen oavsett hur svårt det var och oavsett hur många ggr det gick fel. Man hade en röd tråd som man följde hela vägen och är idag ett av dem mest spelande lagen i Sverige.

Grattis även till Rockets Damjuniorer som tog Silver efter att i finalen förlorat mot Malmö med 0-2.

- - - - - - -

Djurgården till Hockeyallsvenskan, det trodde man inte i höstas då dem var tippade som topplag tillochmed.
Challe fick inte riktigt den start han ville ha, nu får vi se vad han går för. För vad har han igentligen lyckats med som tränare??? Men dock inte hans fel att dem åkte ur, skadan var redan skedd innan han fick hoppa in.

Nu tror jag på Timrå och Rögle faktiskt. Hade dock hoppats på Leksand, men dem får vänta minst ett år till tydligen. Tycker dem borde vara i Elitserien igentligen....

Brynäs leder med 3-1 i matcher mot Färjestad, jag hoppas dem går till final också. Dem är roliga att se på, speciellt ungdomskedjan med Järnkrok, Larsson och Silfverberg. Synd bara att den splittras efter denna säsong.
Hade gärna sett dem en säsong till innan NHL lockar för en eller flera av dem tre.

Skellefteå-AIK 2-2 i matcher. Det kan gå hur som helst, Skellefteå har bättre lag och är bättre när dem kör på, men AIK har större hjärta.

Men en final mellan Brynäs och Skellefteå låter inte fel spelmässigt. Offensiva lag!!!



- - - - - - - -

Lovade lite bloggtips på bloggar som jag brukar läsa för att få inspiration till träningen.

Här är mina top fem just nu. (Utan någon ranking)

http://stayfit.blogg.se/
Den bästa enligt mig när det gäller inspiration.

http://blogg.aftonbladet.se/wellness
Brukar få bra mattips från den bloggen

http://ptphilip.se/
Skriver bra saker emellanåt med bra förklaringar

http://www.traningsgladje.se/
Ger också inspiration

http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/
Biggest Loser Olga får man ju inte missa

Det finns som sagt hundratals bloggar om träningar, det här är fem av dem som jag hittat och gillar.
Kollar alltid efter nya så har ni bra tips så hojta till!!

Vill även tipsa om denna sida, som dock var bätte förrut när Zuzanna Light var med... men håller bra klass ännu.

http://www.bodyrock.tv/

The Home om burpees (innebandykillarna vet vad jag snackar om)...



- - - - - - -

Har kollat klart på första säsongen av "American Horror Story".
Den var väl okej, ingen höjdare men gick att se på.
Kan vara lite äcklig emellanåt.



Ska försöka kolla vidare på "The Sanctuary" som jag sett tre första avsnitten på samt "Alcatraz" som jag inte hunnit börja kolla på ännu.

       

- - - - - - -

Låten jag lyssnar mest på just nu:  Leona Lewis - Collide!!!

- - - - - - -

April och det snöade stora flingor idag, hmmm, inte vad jag hade hoppats på direkt...

Men men, vädret kan du inte styra över, så är det bara.

Då träningen går bättre och bättre så tänkte jag att det är dags för min månadsutmaning igen.

April har 30 dagar och utmaningen går ut på att träna minst 20 av dem 30 dagarna.
Sen har jag en annan personlig utmaning som jag ska avslöja hur det gick med på valborg eller senast dagen efter. En rätt så kul grej faktiskt.

Ska dessutom springa Scania milen i år tänkte jag, målet är att i första hand ta milen på under timmen.
Eller jag har tre steg av mål med loppet.

Brons: under 60 min.
Silver: under 55 min.
Guld: under 50 min.

Jag minns sista året i gymnasiet. Västergårdsloppet, 13km.
Den sprang jag på under timmen.
De good old days... :)
Då vad jag vältränad och körde hårt med friidrotten bl.a.
Sprang hem med Rickard den dagen, 8 km.
Vart med andra ord en halvmara den dagen.
Inte illa.

- - - - - - - -

Nej, nu ska jag ta och sova så jag orkar upp imorgon och göra nåt jag aldrig gjort förrut... :)



Sov gott nu alla och glöm inte att nästa vecka bara är 4 arbetsdagar lång... :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0