Mentalt starkare...

Onsdagskväll och Madrid derby på tvn. En skön avslutning på denna dag känns det som. Tyvärr missade jag toppmötet i tyska ligan mellan Dortmund - Bayern München, där Lewandowski gjorde matchens enda mål när Dortmund vann.



Matchen i helgen mellan Real Madrid och Valencia slutade ju 0-0, men vilken bra match det var.
Massor med bra spel och bra målchanser, att det slutade 0-0 var igentligen inte klokt.
Nu skiljer det bara 1 poäng mellan Real och Barca i ligan (innan madridderbyt).
Tappa Real poäng så blir det en oerhört viktig El Classico i nästa omgång...

- - - - - - - -

Träningen går bra, känner mig starkare och då framförallt mentalt.
Jag klarar av att studsa tillbaks till rätt väg lättare än förrut.

Kan ta denna dag som en bra exempel på det.

Jag föll för frestelsen och åt en del godis idag, i vanliga fall brukar det betyda att hela dagen blir en manifestation i frosseri utan kontroll.
Jag kom hem efter dagens storhandlande, hade ätit godis på jobbet och tog en chokladkaka igen.
Den gamla tankarna kom med att nej, skippa träningen idag, softa istället.... (vilket hade betytt att äta mer)
Men nej, jag tog tag i mig, bytte om och trots magens protester så blev det en löprunda på 10km.
Klar? nope... direkt upp på träningscykeln och 35km till.
2,5h träning vart det i sträck. Lägger man till dagens 1,5h promenad så vart det 4h träning idag.



Det tycker jag visar att jag blir starkare mentalt ju mer jag tränar...

Och ska jag vara ärlig så den tillfredställesen jag kände efter 2,5h träning var mycket högre än den jag kände efter att ätit godiset.....

- - - - - - -

På min månadsutmaning så har jag tränat nio av elva dagar... :)

Så för att klara utmaningen behöver jag träna elva av resterande nitton dagarna...



Hur jag ligger till i plusutmaningen avslöjar jag halvvägs in i månaden...
Den summan jag har efter första 15 dagarna ska jag slå dem sista 15 dagarna... :)

Har en annan lite svårare utmaning som jag ska försöka klara av i helgen, mer om den efter helgen...

- - - - - - - -

Efter det långa träningspasset idag så vart det en kiwi, en smoothie (2 dl Valio yoghurt med Persika och Papaya smak, bara 0.05& fett) med en massa hallon och mango. Samt en kopp te med grönt Te (Lipton Green Tea Tchae Citrus)

   

En kopp te har jag börjat med denna vecka, har hittat ett riktigt gott grönt te, godare än jag trodde det skulle vara.
Provade idag att lägga i lite honung för sötare smak, vart sådär, all honung hamnade i botten. Haha...

- - - - - - -

Brynäs imponerade i första matchen mot Skellefteå, men jag tyckte Skellefteå saknade den fart och tyngd man hade mot AIK.
Blir nog annan fart imorgon.
Silfverberg, vilken lirare. Synd att vi nog inte ser honom i ES nästa säsong....

- - - - - - -

Distriktlags SM startar imorgon i Umeå, håller tummarna för Södermanland som har ett intressant lag på pojksidan.

Ska gå in lite djupare på det laget under helgen i samband med deras matcher.

- - - - - - -

Nej imorgon blir det att kolla när Södermanlands bästa P03 lag tränar fotboll... :)



Hoppas det blir lite varmare så man slipper stå och frysa.....

- - - - - - -

Ha en bra kväll nu och snart har vi helg igen!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0