Glad Påsk!!

Glad påsk på er!!!

Påsk betyder ägg, godis och i många fall familj för dem flesta.



Vet vi ens längre varför vi igentligen började fira påsk???

Känns som alla bara tycker att det är skönt med extra lediga dagar...

Kanske där vi står nu i dagens samhälle....

- - - - - - - -

Startar helt okej på min April utmaning, tränat 5 av 6 dagar nu denna månad.

Nåt jag missade att berätta att jag kör även Plus utmaningen.

Det betyder att varje dag jag tränar bra får jag ett plus och varje dag jag äter bra får jag också ett plus.
Så man kan få max två plus per dag. Sen kör man hela månaden och ser hur många plus man får.
Månaden efter siktar man på att slå antal plus o.s.v...

Tror ni hajar vitsen med den :)

- - - - - - -

Det känns som det blir en grym match imorgon, avgörande mellan Skellefteå och AIK om sista finalplatsen.
Min gissning är att Skellefteå vinner med tanke på hur bra dem spelat dem två senaste hemmamatcherna mot AIK.

Timrå och Rögle i Elitserien 2012/13. Lite oväntat.



Hockeyallsvenskan som faktiskt Viasat hjälpt en hel del till att höja intresset för får nu ett lag som Djurgården, det lär ju inte minska intresset på serien direkt.
Karlskrona känns som en pigg uppkomling med bra publikdrag också.
Pratade med min son och han tyckte likadant att nästa säsong så måste man ju se SSK-Malmö och SSK-DIF matcherna i AXA...

- - - - - - - -

Trosa spelade 4-4 borta på Gotland och har ett bra läge för hemmareturen, tror nog dem klarar det.



Tränar-Tobbes kommentar efter matchen "aha då sitter vi här och väntar på båten hem till fastlandet igen. Och alla är rätt tomma i ansiktet. . . Vad hände ? Dock ett bra resultat inför hemmafighten. Då J-lar !!!"

- - - - - - - -

Syrianska klarade 1-1 borta mot Gefle och är ännu obesegrade i Allsvenskan.

Bra där Södertäljepojkar...

- - - - - - - - -

Såg på "The Hunger Games" i veckan och vart riktigt besviken.



Dålig story och så förutsägbar och nästan tråkig...
Nej usch....

Kollade igår på "Svensson Svensson, I nöd och lust".



Den var sådär, tycker man saknade framförallt Max som höjde kvaliten på serien.

- - - - - - - -

Snöööööööö, neeeeeeej, vill ju ha vår!!!

Så man kan ta löprundor utomhus i skogen och härliga promenader i solen runt Geneta....

Det är ju för fasiken APRIL......

Okej, det får vara sista snön för denna vinter, okej??????... snälla.....  

Måste ju kunna prova mina nya Asics löparskor ju.... :)




- - - - - - - -

Min påskhelg blir att ta det lugnt lite, se på sport, träna varje dag och även passa på och städa lägenheten lite.
Min son och hans vänner är experter på att locka fram dammråttor känns det som...

Tips i helgen:

Lördag: Skellefteå - AIK, Hockeyslutspel
Söndag: Arsenal - Manchester City, Premier League
Måndag: IFK Göteborg - IFK Norrköping, Allsvenskan

För att nämna några godbitar.. :)

Men, återigen....

GLAD PÅSK PÅ ER, Ät inte för mycket av påskgodiset
(tips: dela med av godiset)...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0