Ingen chips här inte...

Veckan flyger fram, redan torsdag kväll.

Inte blivit så mycket träning denna vecka, varit lite krasslig.
Fått satsa mer på kosten helt enkelt.

Hade filmkväll idag med barnen, vi kollade på "Megamind".
Vanligtvis så brukar vi ha chips/godis eller glass till filmkvällarna.
Frågan kom också denna gång, "Vad ska vi ha till filmen? Vi har väl ingen chips hemma?".

Då jag även ser över min kost så måste jag ju även se till att barnen får en vettig kost, dock inte lika
hårt reglerad som min dock men ändå.
Har alltid försökt få med grönsaker i måltiderna till dem sen dem var små, nog därför dem gillar
grönsaker mer än andra barn. :)

Försöker också nu vara mer fast på att det är lördagarna som är godis/glass dagarna.
Varit lite dålig på det emellanåt, men ändring nu.

Så jag pusslade ihop en fruktskål till oss med tomater, gurka, äpplen, paprika och banan. :)
Det vart faktiskt mer uppskattat än jag trodde innan.
Allt försvann under filmen och alla vara nöjda.



- - - - - - -

Tränat på gitarren också under veckan. Det börjar gå upp lite mer ljus i huvudet nu ju mer man tränar och
försöker förstå.

Kört lite "Riff", riktigt kul faktiskt.
Sen lärt mig ett ackord "G" iallafall....

Mer träning behövs dock, dels lära mig fler ackord och sen det svåraste, att kunna växla mellan ackorden.
Snacka om fingerträning... :)

Men det är speciell känsla att "kunna" spela instrument...

- - - - - - -

Gjorde nåt i veckan som jag faktiskt aldrig gjort förrut, kan låta otroligt för många men så är det iallafall.

Har skaffat hemförsäkring... :)

Va?? har du inte haft det innan tänker ni säkert nu... Jaaa så är fallet...
Dumristigt eller korkat eller bara snålt?

I början när jag fick egen lägenhet så hade jag inte råd/tänkte på det.
Sen efter ett tag så fanns det råd men inget som jag hade i tanken.
Tillslut vart det nog mer en snålhet. "Living on the edge"....

Tur kanske att jag inte råkat ut för något där en försäkring hade behövts...

Men nu har även jag en hemförsäkring!!

- - - - -

Lite filmer under veckan:

"Megamind", teknad film som barnen gillade. Lite högt snacktempo ibland dock... :)
Får tre superhjältar av fem...



"The Bounty Hunter", lite förutsägbar komedi med Jennifer Aniston. Bjuder på många gamla klicher som man sett i massa andra filmer förrut. Happy ending tillslut.
Två prisjägare av fem...



"The Descent - Part 2 ", fortsättningen på ettan, den tar vid direkt där första filmen slutade.
Lite svagt manus, det var lite mer oväntad action i ettan. En skräckis...
Två bergsklättrare av fem...



"Tron - Legacy", njaa ska dock erkänna att det var många år sedan jag såg Tron. men det här var en svag tvåa på den måste jag säga. För lite av det som gjorde ettan så bra.
Två users av fem...



"The Road", en lite dyster berättelse om en sorglig framtid för mänskligheten. Men man kan inte komma ifrån att fängslas av mannen och hans son i deras färd mot ovissheten.
Tre konservburkar av fem...



- - - - - -

Fredag imorgon och Frankrike - Sverige i handbolls VM, vilken match det kan bli.

Hoppas på skräll, men det känns lite som David mot Goliath efter dem senaste skadorna i svenska truppen...


Riktigt jämnt i Elitserie hockeyn nu. Känns inte som att något lag är värt att åka ur.
Tillochmed AIK tuffar på nu.

Hv71 har lite tunga skador nu, får hoppas dem orkar hålla ifrån nu inför slutspurten av serien och ta hem seriesegern.

- - - - - - -

Innebandy på söndag!!

Telge P03 ska visa klassen på hemmaplan nu.
Sammandrag i Västergårdshallen.

6 matcher hittills denna säsong och 6 segrar med sammanlagda målskillnaden : 80-13.

Men framförallt spelar dem fint spel tillsammans!!

Sonen missade förra sammandraget i Flen då jag var på distriktlags SM i Karlstad.
Så han lär vara laddad nu på söndag...

- - - - - -

Frukt och grönsaker är underskattat!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0