Tre dagar in...

Då har jag kommit in tre dagar på mitt senaste "komma i form" projekt.

Kalorimässigt har det sätt ut så här:

Måndag: 1286 kalorier
Tisdag: 1422 kalorier
Onsdag: 1314 kalorier

Måndagens mat:
Frukost:
3st knäckebröd med smör och pålägg.
Yoggi dröm med musli i.
(437 kalorier)

Lunch:
Fisk (alaska pollock), pasta, grönsaker och champinjonsås.
(355 kalorier)

Mellanmål:
1st banan, 1st knäckebröd med smör och pålägg.
(194 kalorier)

Middag:
Oxpytt samt grönsaker
(300 kalorier)

Körde i måndags 500 stepups, 200 situps, 200 ryggluft och 200 tåhävningar.
Tyvärr fick jag nog någon slags bristning/sträckning i högra vaden av stepupsen så jag har haft lite ont nu i två dagar, fick hoppas över löpningen i tisdag samt innebandymatchen i onsdags.

Vart övertid på jobbet istället.

Löpningen kommer nog först nästa vecka ifall det känns bra i benet, vågar inte chansa för tidigt och sen inte kunna springa på 4-5 veckor. Har gjort det förrut och lärt mig min läxa.

Blir istället att fokusera på styrka istället.
Så imorgon blir det rygg, mage, biceps, triceps och axlar.

På söndag får jag se hur veckan gått, ifall man tappat nåt första veckan.
Tanken är att väga mig på söndagarna varje vecka.

Körde tuggummitricket i måndags då sötsuget kom lagom till två rasten på jobbet.
Som oftast förrut så var det något gott som choklad eller glass då.
Nu så köpte jag tuggumi (lemontaste) som jag istället tar när sötsuget kommer.

Idag så kom dock aldrig sötsuget så då behövdes det inga "trick"...

Har lite funderingar på att köra en "nutrilett vecka" kommande vecka för att få till en liten push, en god start.
Använder alltid choklad smaken i pulverform då.

Jag vet att det inte är det "rätta" sättet, men den har hjälpt förrut och klarar man av en vecka och sköta sig så får man en bra push för kommande veckor. Att man har visat att man är verkligen motiverad att klara detta.
Dock dem dagar då jag kör väldigt tuff träning som ex löpning 5-7 km så blir det en lätt mellis efteråt med frukt eller grönsaker.

Sen ska man komma ihåg att tappar man te.x 5kg med pulverdiet så får man räkna med att gå upp 2,5kg när man börjar äta mat igen (även nyttigt)....

- - - - - - - -

Igår så var jag taggad för att se på handbollen Sverige-Argentina.
Kollade lite innan matchen om hur Argentina hade spelat innan och dem hade gjort bra resultat och det kändes som en tuff match på förhand.
Mycket riktigt så vart det ju det. Sverige hjälpte dock till en hel del och spelade svagt försvarsspel och uruselt anfallsspel. 27-22 till Argentina var helt rättvist.
Många ggr (även i tidigare turneringar) så har jag ofta undrat varför inte man använder kantspelarna oftare, speciellt när spelet låser sig i mitten och man får inte igång några bra anfall.
Kantspelarna är oftats skickliga och har högre skott i mål procent än nio meters killarna.
Kjellman som spelar i Real Ciudad te.x. borde användas oftare....

Kim Andersson.... läste häromdagen att han nästan slutat spela efter all kritik han fått i dem tidigare turneringarna...
Men jaaa... vi kanske har för höga förväntningar på han?
Varje mästerskap så snackas det om vilken världsstjärna han är, men det har han dock inte varit när jag sett sverige spela. Vågar inte ta avslut trots att han ska ha en superbössa.
Typ blivit sämre ju mer matcherna gällt...
Nu denna turnering har jag fått känslan att han tagit en "Staffan Olsson" roll, en framspelare...
Men tillochmed Staffan gick på egna avslut då och då från nio meter....

Nu väntar en ödesmatch mot Polen, vinst och man har en chans att kunna skrälla i nästa omgången mot Danmark, Kroatien och Serbien... förlust och det är kört....

Min personliga uppfattning är att man saknar bredden.....
Dock hoppas jag att dem bevisar mig fel!!!

- - - - -

Börjat kolla på en ny serie. "No ordinarie family"... verkat okej hittills, tre avsnitt in. Så får se hur det utvecklar sig.

Läste att "Stargate Universe" har lagts ner....
Känns lite både och, dels så saknade jag lite mer action från andra civiliationer, kunde bli lite sega avsnitt då och då, men sen så verkade det få lite mer action nu sista avsnitten.....

Biggest Loser Säsong elva har ju också startat i USA,
Sett nu dem tre första avsnitten och kommer nog aldrig tröttna på den serien.
Så grymt bra!!

- - - - - -

Januari brukar vara årets ekonomisk sett tuffaste månad.

Så även för mig detta år, riktigt tuff.
Men har jag lite tur så kanske jag iallafall går plus minus noll.....

Men bara kämpa på, det ser ljusare ut framöver istället..... :)

- - - - - -

Två dagar kvar till helg, härligt!!!

Ska bli riktigt skönt!!

Samt på fredag börjar "roliga veckan"... :)

Livets ljusa stunder ger energi som räcker över dem mörka stunderna...

- - - - -

I am a fighter, are you????



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0