Bloggstart, med ny inriktning...

Det var ett tag sen jag bloggade, dels för att tyckte jag saknade saker att skriva om. För bloggen startades från början för att i första hand få skriva av mig angående saker som hade med innebandy att göra.

Sen när jag slutade med Rockets P94 lag så kändes det som att det fanns ju inget att skriva om länge.

Men nu är jag tillbaks med ny energi och fast jag inte skrivit nåt på månader så har det varit över 200 besökare per vecka på bloggen...

Dock så ska jag på en gång säga att om ni förväntar er en blogg om innebandy så har ni kommit fel.

Det jag kommer blogga om är mest om mig och mitt liv nu (utan innebandyn), men självklart kommer det bli lite skrifter om sport och lite innebandy..... :)

En sak ni kommer få följa är min kamp mot att komma i form.
När jag gick i nionde klass på Wasaskolan så tränade jag 8 pass i veckan.
Innebandy 3ggr, friidrott 3ggr, volleyboll 1ggr och basket 1ggr i veckan.
Söndagarna var dock helt lediga oftast.

Nu tränar jag 8 pass i halvåret..... :) Skillnad det.

Nej men imorgon måndagen den 17 januari 2011 så startar min "komma i form" Part 35.... ;)

Har kört många ggr och misslyckats lika många ggr, så vad blir skillnaden denna gång?
Ärligt talat vet jag inte, men fy den som ger sig.....

Startvikten är 92kg och 109cm runt midjan.
Första målet: 85kg och 100cm tills sista februari.

Så med andra ord 7kg och 9cm på 6 veckor. Inte helt omöjligt då jag kommer tappa 3-4kg direkt snabbt bara för att jag börjar äta bra och träna regelbundet.

Jag brukar ha bra "drives" runt sommarmånaderna, men tänkte starta tidigt nu och vara redan på G när vår/sommar tiden kommer.

Min start är följande:
Löpning + styrketräning + god kost.

Kommer ligga runt 1200 kalorier per dag, så med andra ord får jag räkna allt jag äter.
Allt det har jag gjort förrut och vet att man kan äta bra på 1200 kcl.
Blir mycket kyckling, fisk och kött.

Blir löpande uppdateringar om hur det går, samt om lite annat som händer i livet.
Har en del filmer att redovisa... :)

Mitt motto för 2011 är: The New Good Me

Vilket betyder en bättre mig, en som mår bra, är i form, inte skjuter upp saker hela tiden, fullföljer saker m.m...

Har mycket att skriva om, men sparar lite till fler dagar...

Iallafall... Bloggen är tillbaks, dock i ny skepnad.....

Lev väl - Må bra!!!

Kommentarer
Postat av: Staffan/Gnesta

Här e en fet gubbe som skulle behöva ta rygg på dig!

Otäckt mycke runt midjan börjar de ju bli.



Men visst lär du väl få med en hel del innebandy oxå?

Ha de bra kul att se att du är igång igen!

2011-01-18 @ 00:08:06
Postat av: Vaukie

Hej Staffan!



Självklart kommer det ramla in lite om innebandy också.... :)



Ut och löp i dem mörka skogarna ute i Gnesta ;)

2011-01-20 @ 23:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0