God Jul!!

God Jul till er alla!!!

Hoppas alla haft en bra julafton!

Snön försvann ju tyvärr lagomt tills jul men när det väl vart mörkt ute så tänkte iallafall inte jag på det.

Jag fick bl.a. nya skridskor (så fram med snö och is igen, vill ha vinter!!), sött örngott från min dotter och några lådor med choklad... :)

Man får ju inte så mycket juklappar när man blir äldre, det handlar mer om vad man ger till alla istället..

Men hur många får inte matkoma efter julmaten???  Det går ju inte att äta lagomt för då kan man ju inte smaka på allt!!!

Det jag gillar mest är prinskorvarna och janssons :=)

För egen del innebar det att lagomt till Kalle började på tv så ville kroppa vila för att smälta all mat....
Så jag somnade till och såg bara små snuttar av Kalle.
Till mitt försvar så somnade alla karlar som var där.... :)

Annars en trevlig Julafton och Juldag för egen del.

Kan inte bli fel med "Svensson Svensson" och "Sällskapsresan" :)

- - - - - - - - - - - - - -

Så vad händer nu då?

En vecka kvar 2011, för egen del innebär det att avsluta starkt, dels träna bort julmaten men också ge en bra avstamp inför nästa år.

Junior VM i ishockey börjar imorgonkväll 23.30 mot Lettland!!
(Iofs tjuvstart med Finland (Läs Team Mikael Granlund) mot Kanada 21.30)
Har inte missat JVM dem sista 10 åren eller nåt.
En av årets huvudpunkter i min sportvärld!!

Året 2011 ska sammanfattas, för egen del blir det under fredagen nog här i bloggen, samt bestämma målen för 2012.

- - - - - - - - - - - -

Som sagt mina serier jag följer "The Walking Dead" och "Terra Nova" har ju säsongsuppehåll just nu.

The Biggest Loser S12 tog slut i tisdags.

Men bakom hörnet väntar nya säsonger, 3 januari startar TBL Säsong 13 i USA. "No Excuses" är ledordet den säsongen och av det jag sett så verkar den säsongen bli grym.

Dessutom har Olga Rönnberg (en av tränarna i svenska BL) avslöjat att den 11 januari startar den svenska versionen igen.

Laddat ner också "Legend of the Seeker", två säsonger, får hoppas den är bra!!

Annars får det bli lite filmer.

Såg på "Black Christmas" i veckan, halvbilligt försök till en Halloweenfilm typ....

Sett att det kommer nog några intressanta filmer under nästa år som:

28 months later (fortsättningen på dem två bra filmerna 28 days later och 28 weeks later)
District 10 (District 9 var iofs kass och dåligt gjord, men dem kan väl inte misslyckas två ggr???)
Ghost Rider 2
Ghostbusters 3 (Hur klassiskt är inte det???)
GI Joe 2 (För en som lekte med GI Joes som liten är det KULT!!)
Jumper 2
The Last Airbender 2
MacGyver (YES, ännu mer kult!!)
Mad Max 4 (Kult är inne??!!)
Nigth at the Museum 3
Rambo 5 (hahahahaha)
Rec 3 (Spansk skräck som bäst)
Saw 8 (Men lägg ner det nu!!!)
Swat 2
Taken 2
Terminator 5
The Hobbit
Upside down (verkar cool)
Wolverine 2

För att nämna en del iallafall....

- - - - - - - - -

Dömde i förra helgen lite innan innebandyn tog julledigt.

Fick se bl.a. Galagowear med gamla Telge (och en del Geneta) spelare samt dömde Västergård där fler "gamla" ungdomspelare i staden spelar. Två lag på uppgång helt klart.

Måste säga att innebandyn som spelas nu i dem lägsta divisionerna är klart bättre än den som spelade i dem lägsta divisionerna för säg en tio år sedan....

Sonens lag hade träningsmatch mot Rockets och vann med 8-3.  =)
Han gjorde en bra insats, synd bara att han skjuter som sin far, annars hade han nog gjort 2-3 mål från sin backplats. Nåt vi får träna på under säsongen helt klart... :)

- - - - - -

Så god fortsättning till er alla!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0