Tv10, Salt och Basket....

Sverige mot San Marino i EM-kvalet....  En match att se fram emot? Självklart!!

Om man har den nya TV 10 kanalen det vill säga....



Det har inte jag som har kabel tv från Canal Digital.... :(

Då fanns istället Holland - Finland på Tv4 Sport att se på...

Men ska vara ärlig och säga att jag såg ca 2 minuter av den matchen i slutet av första halvlek.

Det vart Idol och sen Argentina - Brasilien i Basket VM istället...
Vilken åttondelsfinal det vart och Scola i Argentina är ju sjukt bra....

6-0 till Sverige vart det tillslut, 2 mål av Zlatan.... :)



Var i söndags på Södertälje IP och såg när sonen spelade sina första fotbollsmatcher med Pershagen.

Dem hade delat i laget i två lag Vit och Grön och mötte FFS som också hade delat in sitt lag i två lag.

Sen spelades fyra matcher så alla lagen fick två matcher.

Pershagen Vit - FFS Röd 2-0
Pershagen Vit - FFS Orange 2-3

Pershagen Grön - FFS Röd 4-1
Pershagen Grön - FFS Orange 4-4

Sonen spelade i lag grönt, första matchen spelade han back och gjorde en riktigt bra insats. ;)

Andra matchen spelade han forward och det märktes att han inte är så van att spela där uppe, hamnade nere i försvaret emellanåt, vilket iofs var bra då ena backen ibland var högst upp och inte hade koll på att han var back.. :)

Men kul och se dem duktiga sex och sju åringarna i lagen...

- - - - - -

Såg igår på Svenska Biggest Loser och måste säga att jag vart faktiskt besviken...

Dem hade tryckt in en veckas händelser in på 45 minuter (60 min minus alla reklampauser).
Man hann ju inte ens få en känsla av deltagarnas personligheter m.m...

Lite lågbudgetvariant av det hela, speciellt när man blivit bortskämd med den amerikanska och australiska versionerna....

Får hoppas det lyfter sig i nästa program....

Annars så laddar man ju för säsong 10 i USA som startar den 21 september.... :)

- - - - -

Innebandy då...

Södertäljes P94 lag har nu spelat två turneringar på två helger...

Capri-Sonne Cup i Tumba:

vs Storvreta 4-5
vs Hagunda 6-2
vs Stenhagen 2-4
vs Tumba 2-2

Det gav en tredjeplats, finalen vann Stenhagen med 5-1 mot Storvreta.

Sköndalscupen i Sköndal:

vs Täby IS 3-0
vs Nacka (B) 0-0
vs Storvreta 0-1
vs AIK 2-3 (Semifinal)

Återigen en tredje plats, finalen vanns av Storvreta med 2-1 mot AIK.

Endast två segrar på åtta matcher är icke godkänt.
Men man ska ha i tanke att det är faktiskt bra lag dem mött och ännu inte hittat helt rätt
med alla nya spelarna...

Dessutom fick jag höra en tråkig sak som klubben hade lovat till spelarna och föräldrarna som man inte hållt...


Fredagen den 17 september smället det!!  USM-kval i Wasa Sporthall!!

 

18.15 Södertälje IBK - IFK Gnesta

19.45 IFK Gnesta - Nykvarns IF

       

21.15 Nykvarns IF - Södertälje IBK



Snart dags för Elitserien också.... mycket nu... :)

Riktigt skönt att se hur bra HV71 varit under försäsongen trots många skador....
Dem ser ut som ett finallag.....

AIK däremot ser ut på pappret och på sina match resultat ut som ett lag som kommer falla ur serien direkt...

SSK får nog slåss om platserna 11-9 tror jag... det saknas det där lilla extra som man inte har råd med...

- - - -

Vad är svårast att sätta?

En innebandystraff?

En fotbollsstraff?

En handbollsstraff?

Ett frikast i basket?

:)

Så vad gjorde du den första september??

Själv så sprang jag 5 km... :)


- - - - -

Till sist ett filmtips...


Salt... med Angelina Jolie... men jaa.... svårt att ranka... men okej tre bollar av fem... :)




- - - -


Njut av det goda i livet!!!


Kommentarer
Postat av: Zeroc

Jag gilla salt filmen

2010-09-12 @ 22:27:26
URL: http://www.filmkritikerna.se
Postat av: Lea

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-05-08 @ 10:28:47
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0