En lång men bra lördag...

Det rasslar till nästan varje dag nu med spännande matcher i hockey, innebandy och fotboll för att nämna några sporter....

Grattis till Hammarby (Bandy på is)som tillslut efter SJU finalförluster under 2000-talet fick vinna en final!!
Förbannelsen är därmed bruten.
Själv har jag alltid hållt på Boltic från karlstad, men dem finns väl inte ens kvar som klubb??

För innebandylaget Hammarby gick det tyngre i helgen, förlust hemma mot Örebro med 5-1 och nu kan drömmen om uppflyttning ta slut redan efter näst match. Tror inte Hammarby vinner borta mot Örebro med fem mål...
En nästan perfekt säsong kan få ett tungt slut för Kentas lag, frågan är hur det då går med satsningen?
Orkar dem äldre och tongivande spelare satsa ännu en säsong....

När vi ändå pratar om kvalmatchen: Södertäljes Damer vann borta på Gotland mot Endre Ungdom med 7-6 efter att ha haft en 7-3 ledning. Nu har man nästa match på hemmaplan mot Täby FC....

Turinges herrar åkte på propp hemma med hela 6-11 mot Ekängen och har en tuff uppgift i returen...

- - - - -

Storvreta gjorde Warberg och Täby sällskap idag till semifinalerna efter seger mot Dalen i en ganska svag tv-match.
Falun däremot såg till att det vart en avgörande match på fredag mellan dem och regerande mästarna AIK...
Skräll på gång kanske???

På damsidan så vart det även en femte match mellan Mora och Endre, tippade faktiskt på en Mora seger idag på oddset... :)

- - - - - -

Lördagens långa dag i Wasa Sporthall vart lyckad tycker jag.

Hann se två perioder av Södertälje - Strängnäs innan Talangträffen och se flera av spelarna i "skarpt läge".

Sedan väntade 4 grupper och ca 115 spelare innan klockan vart åtta på kvällen.....

Måste säga att jag vart positivt överraskad över det spel som visades upp trots nervösa spelare och ovana medspelare...

Ett gott betyg till alla ungdomsledare ute i Sörmland!!!

Mitt mål med dagen var att få mig en bild av vad varje namn på listan var för ena.
Det tycker jag att jag lyckades med, har ett omdöme inpräntat för varje namn nu.
Lärde mig nog iallafall namnen på nästan alla 115st.... iallafall till 90%... :)

Tog därför en liten passiv roll denna träff och bara lät spelarna spela ut och visa vad dem går för...

Inför nästa Talangträff den 18 april så kommer jag ta en lite mer aktiv roll och därmed testa spelarna lite mer i vissa delar.....

Hade riktigt kul och timmarna gick väldigt fort tycker jag.
Bra inställning hos alla killarna!!

- - - - - -

Till helgen väntar således DM-poolspel.

För våran del så står Trosa Edanö och Gnesta för motståndet. Två bästa lagen spelar semifinaler senare i april...

Det blir två riktigt tuffa matcher då bl.a. Trosa visat fin form efter förlusten mot oss...

Gnesta är ju så gott som alltid bra.....

I den andra gruppen så borde Nykvarn vinna, sedan är frågan vilket lag Onyx kommer med. Spelar dem med absolut bästa laget så kan dem tillochmed vinna gruppen. Om inte så kan kanske Katrineholm överraska och ta andra platsen. För hemmalaget Mariefred så blir det enormt tufft att vinna någon match.

- - - - - -

Testade i dagarna två spel som jag gillade skarpt... (sportfåne som man är)

 

Båda spelen har bara med alla college lagen i USA... en hel del dock... :)

Virginia Tech i football och Duke University i basket är mina favoritlag....

- - - - -

Lovade dessutom lite filmtips....



Inte helt dum film om man gillar lite Sci-fi och den gamla asatron.... :)




En spansk film som fortsätter där ettan slutade. Ettan var faktiskt sevärd och bra men tvåan...
Nej....jag gillade inte den..... känns som dem tappade tråden lite...



Verkligetsbaserad film om en amerikansk fotbollsspelares väg till att spela i NFL....
Väldigt amerikansk... men faktisk bra ändå.... dock väldigt lite fotbolls scener gentemot vad det brukar vara i såna här filmer.



Nja..... forskare som styr vädret - blir kaos.... nej... för många lösa trådar i den här filmen.....



En bra barnfilm, går hem hos dem yngre. Som alltid med "buddiesarna".....

- - - - - - -

Har tyvärr inte hört hur det gick för distriktlagen i förspelet i Söndags....
Får hoppas på att lagen fick ett bra besked inför distriktlags SM snart....

- - - - - - -

Träning - Kost - Sömn = Triangeln som ger tre dubbelt tillbaks ifall man sköter alla tre bitarna rätt!!


Kommentarer
Postat av: Staffan

Tacka fan för att Boltic finns kvar,va även mitt favorit lag när jag va ung o dum (gloryhunter)!

Blev senare pga släktskap tung Kalix- fan!

Lever kvar pga morbror Sture.en grym Kalix-legend!

Kusin Anders blev senare målis i nämnda lag,blev för övrigt matchens lirare i en jun-sm final-stort!

Samma kusin blev för övrigt utnämnd till bästa ledare i hela jäkla Västerbotten i alla jäkla idrotter förra året!

Genetiskt arv förmodligen!

2010-03-24 @ 23:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0