Varför blogga???

Varför började jag blogga i första taget??

Min första tanke med bloggen var att ha någonstans att kunna vädra mina åsikter,  synpunkter och tankar om innebandy i första hand.
För det fanns mycket saker som jag tyckte behövdes lyftas upp...

Men under året jag har haft bloggen så har det förändrats en hel del vad jag igentligen skriver om...
Sen har jag medvetet valt att censurera mig med vissa händelser och hemligheter som bara hade gjort mer skada än nytta...
Ibland så har jag dock ävent nämn personer i namn, oftast personer som gjort, sagt eller på annat sätt gjort sig "förtjänt" av att nämnas... men säkert några gånger har nog jag också kanske gått på för hårt fram.
Jag är inte mer än människa.

Jag kan ta skit och jag är rätt så bra att sortera bort saker som saknar grund och är mer ord som kommer p.g.a. missnöje mer än sanning...
Dock är ju inte alla såna som klarar av det...

Sen får man ju inte glömma den svenska mentaliteten, det är farligt att kritisera, även om du gör det med konstruktiv kritik, nej nej, fy den som ger kritik. Då är man elak och dum....

Ändå är 95% av alla människor så enormt duktiga på att hitta negativa saker hos sig själv, varandra eller hos andra personer...
Det finns nog inget lättare än att kunna hitta fel på saker, händelser eller personer...
Desto svårare är det att hitta positiva saker om dig själv eller andra...

Ge en person en lapp och be dem skriva ner sina fem sämsta egenskaper och den lappen fylls på rätt så snabbt, ge dem en ny lapp och be dem skriva ner sina fem bästa egenskaper och det tar tid och ibland tillochmed frågan kommer upp "måste man skriva fem??"....

- - - - -

Alla gör vi fel och misstag, även jag har under min tränarkarriär gjort mindre smarta saker. Speciellt när jag var ung och ny, då gjorde jag vad som helst för att vinna..

Spela med spelare som var för gamla men skrev ner deras ålder....
Spela med spelare som igentligen var avstängd....
Käftade och skrek enormt på domarna under matcherna....

Dock också fått sona mina brott med avstängningar....

Under åren har jag dock börjat sett allt med andra ögon, dock så vill jag ännu alltid vinna den match jag är med på, men inte längre med alla möjliga medel....
Ser oftast längre fram i dem val jag gör än just bara för den dagen....

Jag har varit med om många olustiga händelser, många av dem som jag inte kunnat påverkat men fått kritik eller dåligt rykte för iallafall....

Som tur är så har jag oerhört många mer bra minnen än dåliga minnen... :)

Tror dock att dem flesta som känner mig tycker att jag är lätt att umgås, prata och kommunicera med.
Jag är inte den som går runt och är otrevlig mot folk eller försöker förhöja mig själv gentemot andra...

Men samtidigt så ska jag inte påstå att jag står och pratar mycket med folk som brukar snackar skit om mig... :)

- - - - -

OS tog slut med en fantastisk hockeyfinal!!
Enastående underhållning, vilken fart och intensitet!!

Det var rätt lag i finalen som möttes och tillslut vann också rätt lag.

Dock så var herrarnas 5 mil i skidor förrut en tävling jag tyckte om att följa, men masstart och sen att man får byta skidor 3 ggr under loppet tycker jag har tagit bort den där extra känslan för det....

Men man vänjer sig kanske, tyckte Damernas tre mil var helt okej att se, sista 2 milen... :)

Tycker Sverige ska vara glada och stolta över den medaljskörd man faktiskt Vann i OS!!

- - - - - -

Vad kan man säga????

Februari: 7 matcher, 7 segrar för oss... 100% utdelning!!

Jag är enormt stolt över killarna!! Grymt bra spelat!!

21-1-3 är facit för 2010!!

Känns bra att få kvitto på att det vi gör är rätt och att vi som lag går framåt hela tiden.

I matchen mot Katrineholm i lördags så gjorde vi två mål av fem på våra nya intränade frislagsvarianter också...

Hela Katrineholmsmatchen visade upp en bra inställning hos grabbarna, man var fokuserade och det gjorde att vi lätt kunde köra varianter, spela enkelt och ha ett bra go hela matchen.

Nu väntar en tuff men kul månad.

Serieavslutning med matcher mot Onyx (H), Trosa Edanö (H), Nyfors (H) och Nykvarn (B).
HAIS Cupen.
DM-Poolspel...

- - - - -

Efter att Onyx lyckades kvittera i slutsekunderna mot Gnesta i lördags så låg pressen hos Gnesta inför mötet med Real idag. Förlust och man måste lita på andra lag för att vinna serien.
Nu reparerade man skadan direkt, då ett heltaggat hemmlag körde över Real och hade 7-0 ett tag. Slutesultatet vart tillslut en 8-3 seger.
Nu kan Gnesta ta ett jättegrepp om Guldet borta i Björkestahallen nästa helg...
Men jag tror att Real kommer ha lärt sig sin läxa bättre till den matchen och det kommer bli en tajtare match.

En spelare som måste lyftas efter mycket starka insatser under det här året är Gnestas Robert Svensson, han var inte så vass under första halvan tycker jag men har efter att han försvann från distriktlaget i sista stund vuxit enormt och sprutat in mål under januari och februari.....

- - - - - -

På tal om att lyfta saker/personer så måste jag säga att domarna vi hade i lördags mot Katrineholm hade en mycket bra närvaro och tydliga signaler i det man gjorde och i sina samtal med spelare. Kul och se!!

- - - - - -

Beröm får man inte, den förtjänar man, samma sak med kritik!!





Kommentarer
Postat av: Ami

Bra skrivet Micke! Verkligen bra skrivet! Kan inte säga annat. Jo, förresten en sak bara. Du är och har alltid varit den bästa tränaren någonsin - oavsett hur mycket bättre omgivningen har ansett sig vara. Du har en förmåga att låta dina spelare ha kul (alltså kul på riktigt och inte bara ytligt) samtidigt som de utvecklas på ett allvarligt och seriöst sätt. Det är bara att se till de innebandymässiga resultat du gång efter gång får fram.



Vänliga hälsningar

Ami Sorvoja

2010-03-01 @ 10:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0