Uppehållet är över...

Efter ett långt sommaruppehåll är bloggen igång igen....

Har haft en väldigt fin sommar, underbart väder, haft mycket tid för avkoppling och för att ladda batterierna...

Hade en fem veckor lång semester som vart väldigt bra även om några saker inte gick som jag hade planerat.. :)

- - - - -


Det som dock är nytt är att jag inte längre är tränare för Södertäljes 94:or.

Ett beslut som jag redan tog i november och som är taget 95% med tanke på mina barn.
Dels behöver dem mer tid av mig och som mitt liv ser ut nu så har jag inte tid för att träna ett lag som satsar.
Tre träningar i veckan samt matcher lördag och söndag varje helg är något som jag inte hinner med nu.

Även om jag är helt hundra tillfreds med mitt beslut så är det synd att inte kunna vara med den här säsongen när laget kommer vara som bäst.

Jag använde samma metod som jag använde med Genetas P80 lag och Lina/Telges 87 lag.
Målmedveten planering och stegring av lagets kapacitet för att vara som bäst för det året man spelar P16-SM.
Samma plan hade jag för 94:orna när jag började träna dem i Telges tröjor...
Steg för steg, säsong för säsong så har laget vuxit och jag vet att den här säsongen 2010/2011 så kommer dem blomma ut rejält.

Med den utveckling vi haft innan och med så många duktiga nya spelare så känns truppen makalöst bra.

Så jag önskar killarna all lycka framöver och kommer definitivt synas då och då på matcher för att se hur det går för dem....

- - - - -

Helt slut med innebandyn har jag ju inte gjort då jag har distriktlaget kvar tills SM i början av januari i Karlstad.



Vi har hunnit med 4 talangträffar och 2 breddläger och man har hunnit se killarna många ggr och fått en väldigt bra bild över vad vi har att jobba med.

För varje gång jag fått se grabbarna blir jag mer och mer imponerad över vad dem kan och hur mycket innebandy det finns hos dem.

För två veckor sedan så hade vi breddläger i Eskilstuna där vi delade upp våra killar i tre lag, grönt, gul och vit medans Östergötland hade med sig två lag. 
5 lag som alla mötte alla i 2x15 min matcher.

Vi lyckades komma etta, trea och femma vilket är klart godkänt.
Det gröna laget gjorde en perfekt serie och vann alla sina matcher.

Nu har vi på lördag sista breddlägret innan vi går ner till en träningstrupp.
Vi kommer spela med 4 lag och spela mot Västmanland som också kommer med 4 lag.

Det kommer bli en härlig innebandylördag... :)

- - - - -

Mycket av sommaren har handlat om fotboll...

Fotbolls VM som pågick under en månad med många många fina matcher.
Jag tror jag såg 90% av alla matcherna och det är något speciellt med fotbolls VM.
Det blir nästan alltid bra matcher med bra fotboll. Självklart fanns det några matcher som var sämre
men dem positiva matcherna var många många fler....

Tycker lite synd om Ghana som var värda en semifinalplats efter deras fina spel...

Argentina? För mycket Maradona och för lite taktiskt skicklighet....

Brasilien...skulle krossat Holland, men gör man inte mål på alla chanser så...

Spanien då? Inte lika bra som i EM men helt klart det bästa laget med en David Villa som var sjukt bra.


David Villa David Villa of Spain celebrates afrter setting up Spain's third goal  during the Group 5 FIFA2010 World Cup Qualifier match between Spain and Belgium at the Riazor stadium on September 5, 2009 in La Coruna, Spain.
Tyskland var också en positiv överraskning vilket man inte kan säga om England.
Men även om dem spelade kasst så hade inte Robert Green tappat in 1-1 mot USA så hade man hamnat på slutspelshalvan med Japan, Ghana, Uruguay m.m....  Och där hade man nog kunnat gått långt iallafall....

- - - - -

Spelat en hel del Football Manager också, ett grymt kul spel som får timmarna att flyga iväg..... :)



Men mer om det senare.....

- - - - -

Självklart har det hänt en hel del på innebandyfronten under sommaren i olika lag och klubbar....

Så det finns mycket att blogga om framöver...

Men kommer inte spräcka första bloggen efter uppehållet med alla godbitar ännu..... :)

- - - - -

Avslutar med en av många fina filmtips.....


Grown Ups - En härligt rolig film som är fullspäckad med bra skådespelare.... 4 bollar av fem!!




Så med andra ord...

THE BLOGG IS BACK!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0