DM helg väntar oss...

Ett makalöst spännande finalserie i hockeyn....

4 raka sudden matcher...

Nu leder iallafall HV med 3-2, även om dem skulle ha vunnit även igår... men Djurgården är sega...

Det som slagit mig sista två matcherna är ju hur Djurgården pumpade sönder motståndet i kvartsfinalerna och i semifinalerna, snacket om 5 eller 6 forwarspar m.m...
Men nu så ser HV starkare ut, åker mer skridskor och pumpar på...

Kan det vara lite finalnerver i DIF kanske?

Har varit helt klart sevärda matcher i år!!

Känns som det blir en sjunde avgöran i Jönköping på måndag...

- - - - -

DM i helgen.....  Vi har värmt upp med två segrar och 21-2 i målskillnad, 11-2 mot Södertälje P95 samt 10-0 mot Tumba igår.

Inga riktiga värdemätare, men vi har hållt uppe matchtempot och fått hålla våra målskyttar igång...

Nog så viktigt med det på lördag mot Onyx i semifinalen...

Onyx hade ju 3-0 i matcher mot oss i serien och får gälla som favoriter, vilket passar oss helt utmärkt..... :)

Känslan är bra i truppen och det skulle inte förvåna mig om vi fick till en ketchup effekt på lördag.....

- - - - -

Nästa säsongs andra nyförvärv är klar för laget, dock så har vi kommit överens om att hålla det hemligt tills hans lag spelat klart för säsongen, så den nyheten kommer efter Falun sen, så han inte riskerar mindre speltid....

Övrigt så jobbas det på med några fler nyförvärv och det ser positivt ut... :)

Det känns som vi kommer få en kanontrupp för nästa säsong, vilket självklart innebär tuffare konkurrens.

Ett sätt att svara mot konkurrensen är att sommarträna hårt.

Ta en två veckors paus efter man spelat sista matcherna så man får ett ordentligt slut på säsongen, nog så viktigt mentalt. Därefter köra igång och börjar medelhårt och öka sen efterhand som det känns rätt.

Lyssna på kroppen framförallt....

Vad bör man träna?

Jag ser det som tre saker framför allt:

1) Grundkondition - nyckeln till allt annat.
2) Bålstyrka samt ben - Grunden för all träning
3) Mjölksyreträning - få till explosiviteten, snabbhet och intensiviteten som behövs på en innebandyplan.

Dessutom, inte att glömma - STRETCHING - så att din kropp återhämtar dig snabbare samt förbättrar din rörlighet, vilket också ökar möjligheten att förbättra din teknik.

Jag brukar köra 4 ggr/vecka under augusti månad med dem lag jag haft, det låter mycket, men det ger resultat, garanterat.

Under Juni månad så räcker 3 ggr i veckan om man kör med bra kvalité på träningarna....

- - - - -

Innebandyläger brukar bara populärt under somrarna och enligt mig ett jättebra sätt att få nya vänner, lära sig lite mer om innebandy och ha kul.

Kan tyvärr inte ranka alla läger som finns runt omkring sverige, men ett tips är att läsa, prata med spelare som varit på dem olika lägrerna.

Själv så var jag iväg på två innebandyläger när jag var B-junior. Två år i rad åkte jag till Finland för ett veckolångt läger, 1994 och 1995. Har väldigt fina minnen från dem två gångerna. Hade åkt en tredje gång om jag inte hade åkt in i lumpen i finland.

En av ledarna där var Antti Ruokonen, dåvarande förbundskaptenen för det finska innebandylandslaget.
Vi satt och pratade innebandy hela kvällarna och jag såg till att få med så mycket info som möjligt tillbaks till Sverige och dem lag jag tränade.

En rolig detalj var att han personligen ringde året efter jag hade varit där första gången och kollade om jag skulle komma även det året.... :)

- - - - -

Lite DM Tips...

Herrar:

Semifinaler
Nykvarn - Torshälla, 8-2
Telge - Södertälje, 4-7

Final
Nykvarn - Södertälje, 6-5

Herrar juniorer:

Semifinaler
Södertälje - Nykvarn, 5-4
Onyx - Torshälla, 7-4

Final
Södertälje - Onyx, 4-1

Pojkar 93

Semifinaler
Södertälje - Telge, 6-3
Onyx - Nyfors, 3-5

Final
Södertälje - Nyfors, 5-2

Pojkar 94

Semifinaler
Nykvarn - Gnesta, 5-6
Södertälje - Onyx, 5-2

Final
Gnesta - Södertälje, 4-5

Pojkar 95

Semifinaler
Telge - Södertälje, 7-3
Strängnäs - Katrineholm, 2-4

Final
Telge - Katrineholm, 4-3

Pojkar 96

Semfinaler
Onyx - Telge, 4-6
Katrineholm - Nykvarn, 2-3

Final
Telge - Nykvarn, 5-4

Pojkar 97

Semifinaler
Nykvarn - Telge, 6-2
Onyx - Hölö/Järna, 5-2

Final
Nykvarn - Onyx, 4-3

Pojkar 98

Semifinaler
Telge - Nykvarn, 6-5
Hölö/Järna - Onyx, 4-1

Final
Telge - Hölö/Järna, 5-4

- - - - -

Det är alltid lätt att skylla på andra och på olika omständigheter, men i slutändan är det bara DU som kan påverka hur DU kommer att lyckas...

Så med andra ord...

TRO PÅ DIG SJÄLV!!! SE DIG LYCKAS OCH GENOMFÖR ALLT DU PLANERAT!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0