Matchdags igen...

Fem matcher på tre dagar är vad som gäller för oss.
Tufft schema, ja, men har försökt dela upp matcherna lite så att det skulle bli ca 2 speladagar av tre för dem flesta. Lite återbud har dock ändrat i den första planeringen lite.

Lördagens matcher är mot Töjnan (div 4) och Marieberg (div 3) i Komigång Cupen.
Där är allt annat en två segrar ett misslyckande. Så pass bra är vi att vi ska vinna cupen.
Dock ska vi minnas att vi mötte Marieberg i Falun i våras och Hellmans sista minuten mål gav oss segern tillslut med 4-3.
Då speltiden bara är 1x25min per match så har jag valt att bara åka med 2 femmor. Känns dumt att spela på tre kedjor så korta matcher.

 

Söndagens matcher blir tuffare, då möter vi först AIK´s P95 lag (div 2) i en 2x20 min match varefter vi får vila ca 15 min innan vi ska spela mot Älvsjö AIK´s P95 lag (div 1).
Inte säker på om dem hade koll på att vi var ett 94-lag som dem ringde till, men han lät som att han kände mig sen förut, men såg att dem kallade oss Telge på deras hemsidor...
Blir dock tuffa matcher, aldrig lätt att spela mot yngre lag, man har allt att förlora lixom...
Älvsjö är dessutom ett riktigt bra lag, näst bäst i Stockholm efter Järfälla.
Så här räknar jag med två bra matcher mot offensiva lag.
Här har jag valt att åka med tre kedjor då vi har kort vila mellan matcherna och ska orka med 4st 20 minuters perioder.



Måndagens match mot Hässelby spelas 3x20 min, även här åker vi med 3 kedjor och jag förväntar mig ett tufft motstånd då dem vann Duvbo Cupen i helgen och dem vann med 9-5 i onsdags mot Högalid som vann TT Cupen i helgen. Dessutom skulle det inte förvåna mig om dem har med sig Albin och Tobias från P93-laget. (dem två 94:or som man värvade från Järfälla).

Vad är då vårat mål i för matcherna?

Dels att på lördagen få igång vårat offensiva spel, samt låta många som inte var med i Finland att få spela matcher samt att fortsätta att nöta på vårat spel. Seriespelet är ju bara några veckor ifrån oss nu...

Den planerade träningsmatchen den 20 september blir inte av då vi fick ett nej även från lag två som vi bjöd in.
Vi får helt enkelt ta en 2h inomhusträning istället, vilket inte är helt fel heller då vi nu ställde in två träningar.
Stor plan och mycket tid att nöta lite fasta situationer och PP nog....



Spelas en del P94 matcher i helgen, SM-kval, cup i Göteborg och Helsingborg... Cup i Finland... Träningsmatch mellan Nyfors och MIK Västerås....
Ska bli intressant att se alla resultat tillslut....

Får våran del så skulle 5 segrar sitta hur bra som helst.... :)

Dessutom spelar ju tre Södertälje lag uppe i Falun också, H2, H3 och HJ, samt Telge H3 i Sverigespelen....

Lite filmnyheter också.....

"Drag me to hell", som var helt okej, bra gjord och med bra effekter....



"He´s just not that into you", lite romantisk komedi över det hela, klart sevärd.... en mysfilm typ...



"Messengers 2 - the scarecrow", bra början, lite medel i mitten och sämst i slutet... så kan man sammanfatta filmen rätt så bra.... :)



Kollade på Idol idag också, Anders Bagge är en person som man kan båda tycka om och ogilla....

Hans stil är egenkär men samtidigt rak och skön....

Såg även på nya "Kändisdjungeln", första programmet gav inte så mycket förutom matutmaningen som var jobbig att se på, usch jag tror inte jag hade pallat den utmaningen....

Men visst ser lägret ut som det skulle ligga inne i en studio????

Var ödmjuk oavsett motstånd!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0