Ny energi...

Vi har en lugn vecka nu, vilket kan vara skönt för killarna då vi har kört tufft i snart två månader.

Match i måndags mot trosa, träning tisdag och fredag, ledig hela helgen med andra ord.
En av få lediga helger under säsongen som blir fullspäckad med matcher sen.

Kollade lite statistik på hur lagen har förberett sig...

Vi har spelat 16 matcher på försäsongen och har tre kvar i mariefred nästa vecka.
Nykvarn har spelat 12 matcher (4 vinster 1 oavgjord och 7 förluster).
Gnesta har spelat 10 matcher (4 vinster 1 oavgjord och 5 förluster).
Nyfors har spelat 7 matcher (4 vinster, 1 oavgjord och 2 förluster) samt möter Linköping på lördag.
Onyx har spelat 7 matcher (2 vinster och 5 förluster).

Vi har spelat klart mest matcher och känner oss väl förbereda....



Gnesta värmer upp i helgen med att ha flera spelare med i HJ matcherna mot Onyx och Flen i HJ serien...

Tyvärr åkte vi på en skada under tosdagsträningen och Sebbe J blir borta minst 2 veckor p.g.a. knäskada...
Synd då han gjorde en bra insats i måndags mot Trosa och har tagit ett steg framåt under försäsongen...
Men säsongen är lång och han kommer tillbaks!!

Avslutade domarkursen idag, med 3,5h "kurs" i Igelstaviken under kvällen.
Lite allmän info, samt föreläsning av Danne Ekwall, om idrottspsykologi.
Då idrottspsykologi är bra kunskap för tränare som spelare så självklart kan även domare ha stor nytta av det.
Så i det stora en nyttig föreläsning även om jag läst några böcker innan om just det området.

9.0 i Beep-test för att få döma förbundsserie..... lite lågt tycker jag..... när tillochmed jag klarade den utan för stora problem...



Började kolla igår på senaste säsongen av Biggest Loser - USA. Säsong 8 som nu startat "over there".
Fick ner förra veckans och denna veckans program och gillar den serien skarpt.
Riktiga människor med stora hälsoproblem som verkligen får hjälp att förändra sina liv för alltid och samtidigt inspirera andra till att också förändra samt förlänga sina liv.
Jag blir alltid jätte inspirerad av varje avsnitt och tycker att tränarna Bob och Jillian är GULD!

Har ju haft en slö september för egen del med träning och kost så att nu serien kört igång är den perfekta moroten för mig. Kan dem så kan jag!!
Kände direkt igår när jag började se på första avsnittet att "Nu jäklar ska jag köra igång igen"!!

Så nu i helgen ska jag sätta ett nytt mål och börja jobba hårt mot den under oktober och framåt.

Känner mig redan full med ny energi!!!



Tisdagens träning körde vi utan målvakter men fick ändå igång ett bra pass med bra fart.
Mycket fokus låg på passningspelet och lite teknikövningar också.
Sedan spel samt fys på slutet, vart lite lättare fys då vi har "lätt vecka" nu samt att man inte ville skränna fotbollskillarna direkt  :)

Morgondagens träning blir mer inriktad på spelövningar, samt att fotbollskillarna ska få känna på vårt nya spel.

Hv71 - Djurgården 7-6!! haha, vilken match, synd att man missade den. Full pott för HV71 efter två matcher iallafall!!
SSK - Linköping 2-1, bra start av grovjobbarlaget SSK mot favoriterna LHC.




Ska se till att sammanfatta lite statistik från försäsongen också under helgen... :)
En lugn helg att vänta sig eller?....

Rätt anspänning ger ett bra resultat!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0