Oavgjorda matcher i rad nu...

Ska erkänna att jag fick skrämselhicka först när det började poppa upp vilka alternativ till förbundskapten för fotbollslandslaget i tidningarna...



Henke Larsson... har mycket kunskap, men behöver vara tränare ett tag innan han kan ta ett sånt hedersuppdrag, självklart tror ja att han har mycket att bidra med, men meriter är inte allt som tränare....

Sven-Göran Eriksson... Visst är jag imponerad av det han gjorde i italien, portugal och göteborg och delvis även med engelska landslaget, men jag tycker inte han har den rätta touchen längre. Det vore som att ta in lagerbäck igen men med en dyr italiensk kostym på sig istället. Jag gillar Svennis sätt att jobba, under dem åren hans lag var riktigt bra. men han är inte den rätta för Sverige...

Lothar Matthaus... värsta alternativet av dem alla, en uppblåst diva som bara har misslyckats med sina lag han haft....

Som tur var så har alla ovanstående försvunnit ur diskussionerna av olika skäl...

Mitt förstaval var Hasse Backe, men han vill jobba med klubblag mer än landslag, vilket jag faktiskt förstår honom på ett visst sätt.

Erik Hamren, Rosenborg. hmmm ska vara ärlig och säga att jag kan för lite om honom för att antingen hylla eller kritisera honom. Har dock förstått att han gjort bra ifrån sig i norska ligan...

Jag hoppas att man tillslut väljer en som får Sverige att klara av bra defensiv med bra offensiv, det vore en dröm.
Lagerbäck ska dock ha eloge för att han faktiskt tog oss till en massa slutspel, även om det krävdes ett viss typ av spel ofta...

men hallå.... att Lagrell rådfrågar Zlatan om vem som ska vara förbundskapten måste varit ett skämt...
han är en spelare, som ska känna stolthet över att ha landslagtröjan på sig och ska inte ha nåt att säga om vem som ska vara förbundskapten... snälla någon....Zlatan är grym i Barca, men nån måtta får det vara...



14 september... då förlorade vi mot Hässelby i en träningsmatch....

Därefter har vi:
8-2 mot Damlaget (Träningsmatch)
10-4 mot Trosa Edanö (Träningsmatch)
9-1 mot Katrineholm (Cup)
12-1 mot Standard (Cup)
14-3 mot Mariefred (Cup)
8-6 mot Flen (P93/94-1)
4-4 mot Gnesta (P93/94-1)
2-4 mot Sparreholm (P93/94-2)
3-3 mot Telge (P93/94-2)
7-5 mot Standard (P93/94-2)
5-5 mot Nyfors (P93/94-1)
3-3 mot Trosa Edanö (P93/94-1)
2-2 mot Vendelsö (B) (Cup)
1-1 mot Boo (Cup)
1-1 mot Järfälla (Cup)

15 matcher och en förlust.... måste vara det bästa vi någonsin presterat som lag??

Nu kommer vi nog inte kunna hålla riktigt samma standard på resultaten, men allt i närheten, absolut och det är killarna värda...



Lite kul (eller inte) att vi nu spelat 5 raka oavgjorda matcher... 6 om vi bara räknar första lagsmatcher...
Det som dock saknats är målfabrikationen....
Hade den varit normal så hade vi vunnit 4 av dem 6 klart....

Jag hoppas på en islossning imorgon i SM mot Real Nykvarn och Gnesta...

Det blir det stora testet för oss om vad vi kan prestera som lag...
För det märks att vi är ETT LAG nu, speciellt under cupen i torsdag...
Vi har inte fixstjärnorna som övriga lag har, därför jobbar vi mer med laget och har visat att det också kan räcka mot topplagen...

Minst ett av lagen kommer att få se av sitt stora säsongmål grusas redan i första omgången....
Både Real Nykvarn och Gnesta siktar på slutspelet och har kapacitet för det, utan tvekan.

För våran del och fördel så handlar det om att vara bättre än dem i en av match. Just den imorgon.
Vi kan förlora fem matcher mot vardera laget under säsongen sen, men just den imorgon är den vi ska vara bättre i.

Läser man vad folk skrivit och hör vad som sägs så handlar allt om matchen klockan 20.00 Nykvarn mot Gnesta.... Vi är uträknade av ALLA som inte är med i vårat lag....

En sits som vi trivs rätt så bra i..... :)



På måndag så kommer distriktlagstruppen ut...
Ska bli riktigt intressant....
Av olika signaler jag fått så var truppen redan spikad innan träningen i torsdags....

Hade jag fått välja trupp så hade det kanske sett ut så här...

Målvakter: Kenny (Nykvarn), Philip (Gnesta), X (Södertälje).

Backar: Lelle (Gnesta), Hellman (Södertälje), Philip (Södertälje), Tobbe (Gnesta), Pontus (Nyfors) och Luan (Onyx)

Anfallare: Anton (Nyfors), Jesper (Nyfors), Sebbe Q (Södertälje), Dala (Nykvarn), Valle (Nykvarn), Adam (Onyx) , Alex (Onyx), Fredde (Gnesta), Filip (Nykvarn)

Dock viss betoning på att jag missat många av dem sista uttagningarna, så jag går efter det jag sett på matcher och vad jag vet att spelarna kan prestera.....

Ibland så kommer det ner, livets stora tester....
Fick en av dem i veckan.... jobbig sak också...
Funderade några timmar på hur jag skulle lösa problemet, kom fram till en lösning som inte bara löste problemet utan också vände problemet till en förbättring för mig....
Inte illa :)
Nu spack det p.g.a. andra människor. Tyvärr...
Så nu har jag kvar problemet och måste komma på en annan lösning, dock lär det bli såna som gör att jag kommer fortsätta ha det tungt ett bra tag framöver....

men har bestämt mig för att inte ge upp... en dag så har jag övervunnit dem och kan njuta av allt igen.... :)
Thats my goal!! :)

Grattis till Hässelby som vann Scorpions Cup!!

Känns som dem börjar få igång nåt bra där borta....

Var och såg AIK - Helsingborg Live i torsdagkväll, måste ju passa på och se landets hetaste och bästa lag just nu...



Helsingborg började bäst och ledde rättvist efter den första perioden, en ledning som kunde ha varit större för dem skapade flertalet bra chanser framåt.
I andra perioden så behöll man inte kylan och lät AIK få spela PP och då small det snabbt. Snack efter mål och en nu utvisning och vips så var AIK ikapp och sen förbi... Ett grepp som dem sen aldrig släppte.
AIK saknade Djurling så MC fick spela i första kedjan. :)
Han var bra, gjorde ett snyggt styrningsmål bl.a.
Många av AIK´s mål var på snabba och fina kombinationer som avslutades med direktskott mitt i slottet.
Effektivt värre... förstår att dem leder serien...

Känns som dem kan göra det Warberg gjorde för nåt år sedan då man bara förlorade en match i serien tror jag?

SM imorgon!!!

KÄNN PRESSEN REAL OCH GNESTA!!!
Ni har allt att förlora.... vi har allt att Vinna!!!

Efter torsdagens cupspel där målskyttet var det som saknades så tränade vi mycket avslut med press idag...
Får hoppas på ketchup effekt i Björkestahallen.....

Starkt försvarsspel i alla tre matcherna.
Vendelsö fick 5 skott på mål, Boo fick 7 skott på mål och Järfälla 3 skott på mål mot oss!!!

Vinner man skotten med 23-5 och 20-3 så ska inte matcherna sluta oavgjort......

Såg två perioder av matchen mellan Telge P98 och Mariefred P97 i Wasa efter våran träning...
Måste säga att jag fick en obehaglig känsla över en av tränarnas sätt att få igång killarna i telge...
Dem är 11 år gamla och innebandy är det bästa dem vet och så kommer det där höga skriket då och då.
Jag undrar om killarna blir mer rädda för att göra misstag än hungriga på att lära sig mer....
Nu känner jag ju tränaren lite sen förrut och han vill säkert väl, men nej, man kan inte vara så rak och hård som han var mot vissa spelare emellanåt...
Jag fick som sagt en obehaglig känsla och tyckte synd om killarna....


Lite filmnyheter:

"Stan Helsing"... skulle vara en komedi tror jag, men skämten var gamla och njaa... ingen hit, det enda som fick mig att se hela filmen var dem två kvinnliga skådespelarna....




"Seventh Moon", en rysare med Amy Smart. Helt okej, även om slutet var väl sisådär... :)




Njut av livets höjdpunkter!!


Kommentarer
Postat av: Rockets

känns som du glömde Yousif i sörmlandstruppen ;)

2009-11-01 @ 23:49:12
Postat av: Coach Micke

Erkänner!!

Årets tabbe av mig...

Klart att Yousif ska vara med...

Han är så självklar så jag tillochmed glömde bort honom...

Ajaj... Sorry Jossan!!

2009-11-02 @ 21:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0