Myshelg...

En riktigt myshelg är över....
Lördagen vart riktigt lugn med barnen.
Sonen var på Halloweenfest under dagen, han hade "Scream" masken.. :)
Jag sov till kl tio... riktigt skönt... det behövdes må jag säga....

På kvällen så åkte jag och barnen ner på stan för att äta på Meltons restaurang, fick ju i Falun i våras ett presentkort av grabbarna i laget.. "Tackar"!!

Var länge sedan jag var där förrut, men då hette det något annat, för några år sedan.
Mysig stämning, vi fick ett fönsterbord och så var det livemusik denna kväll...
Det vart plankstek för mig, pannkakor för sonen och pizza för dottern... gott var det verkligen.
Därefter tog vi efterätt i form av glass.
Helmysigt!! Vi hade kul, jag och barnen.

Vi var väl klara strax efter åtta tiden, åkte hem och medans kag lade upp planeringen för nästa vecka på hemsidan så satt dem och spelade lite.
Kvällen avslutades med att vi såg filmen "Up".
Den var helt klart okej. Barnen gillade den och sonen somnade innan slutet som vanligt.... :)



Söndagen vart väldigt lugn den med, såg på lite film, barnen spelade och vi softade oss fram helt enkelt.
Sen vid fem tiden så satt jag i Västergårdshallen och såg på lite innebandy innan jag skulle döma tre matcher i Newbody Cup...

Helt klart en lugn helg, vilket kan behövas emellanåt då det kan vara rätt så full fart på visa helger... :)

På tal om Newbody Cup (SM) så spelades det en hel del grupper i helgen...

I P95 så gick Södertälje vidare i lördags efter att man bl.a. vunnit prestigematchen mot telge med 4-2...
Vidare gick också Nyfors efter seger mot Lillån och tajt seger 4-3 mot Torshälla i derbymatchen.

P96 så gick Nykvarn vidare efter att bl.a ha vunnit mot duktiga Telge Röd med 8-5. Linköping tog hem en annan grupp före Onyx, Trosa och Telge vit.
I F94 och F95 så gick Nykvarn vidare till andra omgången.

Så denna helg gav Nykvarn tre lag vidare, Södertälje ett och Nyfors ett....

I P94 klassen så gick lag som Mullsjö, Örebro SK, Skoghall (regerande svenska mästarna), Stenhagen, Storvreta, Falun och Gävle vidare.
Överraskningen var väl att Storvreta slog ut Livets Ord, sen hade Örebro en tuff kamp mot duktiga Forsby som dem vann med 6-3 och Skoghall mötte sina stora rivaler Sunnanå igen i gruppspelet och vann med 5-4.



Övriga intressanta resultat:
H3: Trosa Edanö - Telge 9-6, Upp som en sol, ner som en pannkaka, kanske vart en bra väckarklocka för telge.
P93/94-2: Sparreholm - Standard 9-6. där hemmalaget hade 8-2 efter två perioder.
D1: Vendelsö - Telge 4-12, Tjejerna i telge har verkligen fått igång målskyttet nu.
P93/94-1: Nyfors - Real Nykvarn 5-3. Nyfors vann sista perioden med 3-0!! Timmy dominerar!!

För våran del väntar alltså Scorpions Cup i veckan...
Boo som faktiskt är trea just nu i Stockholms Div 1 samt Järfälla som ännu inte vunnit i den serien och gjort 9 mål på 5 matcher bara. Frågan är om alla målen försvann med Albin??? Just nu ser det ut så...

Dock blir det bra sparring för oss inför det stora testet på lördag....
Både Nykvarn och Gnesta har pratat om hur mycket dem ska krossa oss.... (iallafall spelarna)...
Så det är upp till oss att matcha dem nu och se om vi kan fälla eller skaka någon av dem två storfavoriterna...
Tror oddsen på gruppen låg Gnesta 2.15, Real Nykvarn 3.25 och Södertälje 7.50....
Personligen kommer jag självklart sätta en hundring på Södertälje!!!!



Angående SM, så har jag en del fina minnen från några resor med olika lag....
Dock ska man förstår att konkurrensen är tuff, finns väldigt många lag som är bra idag.
Ska du lyckas gå riktigt långt så måste du oftast få till sammarbete eller värva tufft.
Vet att med P80 laget så värvade vi tungt från Södertäle och hade således stans alla bästa killar i ett lag.
Det gav också ett SM-silver.
Hölö/Järna P92 laget som tog SM-guld för några år sedan var ju ett lag med bra spelare från Järna, Södertälje, Salem, Nykvarn, Gnesta och Strängnäs...
Med P87 så var vi riktigt nära att ta oss till slutspelet sista pojkåret och då var vi en ihopslagning av dem två Lina lagen som fanns samt med spelare från gamla Listonhill.

Personligen känner jag att ett beslut jag tog för några år sedan, hade jag idag inte tagit med facit i hand.
Det var sista året som jag hade 87:orna som juniorer...
Telge hade fått ett div 2 lag från Telge IBS och all fokus låg på dem, det snackades fint om att sammarbeta mellan herrlaget och juniorlaget. Vi skulle träna ihop under sommarträningen var det bestämt och att vi skulle få ha med alla bästa juniorerna i september till Sandviken för den specialinbjudna topturneringen där 8 av landets bästa P87 lag deltog.
Döm av min förvåning när sommarträningen startades för herrlaget utan ett ord, och dem bara tog kontakt med spelarna som skulle träna med herrtruppern....
Redan där började man märka vad som gällde...
Sen plockades det upp fler spelare till herrtruppen under sommaren. Så tillslut stod jag där med 7 utespelare kvar och Sportchefen säger "Hur ska ni lösa det här nu då".
Jaaa du... inte så himla lätt i mitten av augusti och börja jaga spelare när herrlaget tagit 10 spelare...
Det vart inga nyförvärv, försökte få en del Liston 88:or... men dem tackade nej tillslut.
Så vi hoppade av juniorserien och spelade bara juniorallsvenskan där vi kunde ställa upp med bästa laget i en match, den mot Rockets i första omgången....
Supercupen i Sandviken fick vi tacka nej till då det kom fram två veckor innan cupen att dem kanske kunde släppa en spelare till cupen för dem hade träningsmatch samma helg.....
SUCK!!



Runt den tidpunkten så hade jag börjat föra samtal med Rockets om att ta alla spelarna och gå över dit där dem faktist förde en seriös juniorsatsning. Nu vart det inget för dem ville isåfall bestäma vilka av spelarna som skulle få komma dit. Men nu i efterhand så känns det som att jag hade nog kunnat pressat mer och fått dem att gå med på att ta emot alla. För jag hade stödet från dem spelarna som ingick i herrtruppen att skulle vi gå dit så skulle dem följa med....
Hade vi gjort den sammanslagningen så vet jag att vi hade tagit oss till Slutspelet i juniorallsvenskan och kunnat gått så pass långt att vi hade slagits om medaljer....

För vad hände med killarna som var i a-lagstruppen?
Många slutade spela innebandy helt två år senare....
Jakob gick till älvsjö i div 1, Rasmus till Hammarby i div 2... thats it...
Snacka om att ha slängt bort en av dem bästa årgångarna den här stan har haft!!!

Nu spelar flera av killarna från telge och rockets ihop i div 4 med Kolpenäs....

Så nu kommer den näst sista chansen att göra nåt stort med P94:orna kommande helg... sista chansen har vi sedan nästa säsong då vi kommer vara som bäst...
Det är det jag har jobbat mot dem sista 4 åren..... Ett mål... USM.... men jag tar emot segrar mot Nykvarn och Gnesta vilken dag som helst på året... :)

Lite filmer:

"The Tournament", som var en ny fräsch idé, dock kanske inte så verkligen, men en kul grej. Helt okej att se på.



"Wrong Turn 3", Många brutala mord och scener med mycket blod. var okej tills slutet då den tokiga mördaren på nåt sätt vart lite väl övernaturlig... Hinna före en bil efter att ha blivit genomborad i magen... knappast....



Ibland måste man se den stora bilden istället för dem små för att lyckas!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0