Lite trött...

Tre dagar in på veckan och jag ska erkänna att jag är har idag varit riktigt trött....
Sovit nog lite för lite... mitt egna fel.. :)
Kände mig rätt så sänkt på vägen hem ikväll.
Först jobb till kl fyra och idag så var det typ non-stop action på jobbet, skulle haft en stegräknare idag... :)
Samtidigt är det kul, för dagen går fortare, finns inget värre än när det går segt och långsamt och man bara längtar efter att få gå hem...
Efter jobbet så gick jag till Wasa Sporthall, tog ca 45min att gå och det tog väl lite på krafterna det med...



Hade ställt in mig på en tränarmöte... men tydligen var det bara jag som kom ihåg att vi hade planerat det för alla andra syntes inte till..... så jag vart ärligt lite "lack"....
Så nu får jag se om jag orkar ta mig nästa gång.....
Nu var det dock tur i oturen att jag också hade två andra ärenden i hallen denna dag...
Först ett bra samtal varefter en liten genomgång av "Rent Spel" utbildning som ska hållas med alla spelarna i ungdomslagen i Sörmland under november.
Är väl helt okej punkter, 11st att diskutera i grupperna.
Dock så var det inte många lag representerade där.....

Ska dock bli skönt med en lugn helg....
Fredag har vi dock match mot Trosa Edanö, lördag blir en lugn dag med barnen, vi ska nog troligtvis ta och äta på restaurang på kvällen... barnen ser fram emot efterrätten mer än själva maten... :)
Söndag ska jag också ta det lugnt på dagen, sen avsluta kvällen med att döma tre matcher i Newbody Cup...



Det har varit mycket sista tiden så den här lugna helgen kommer lagom...
Hinna ladda batterierna lite inför nästa vecka.
Scorpions Cup och SM-kval....
Nu såg det illa ut ett tag med uppladdningen då distriktlaget ska ha breddträning samma dag som vi har gruppspel i Scorpions Cup.
Men ett samtal idag med Richard ordnade upp det iallafall... :)
Skönt det för alla inblandade!

Vi behöver all fokus vi kan få inför det tuffa SM-kvalet mot Real Nykvarn och Gnesta.
Ska man vara ärlig så är det en riktigt tuff grupp med två lag som båda har kapaciteten att gå hela vägen till slutspelet...

Men innan det ska vi spela mot Trosa Edanö på fredag.
Precis som jag varnade om så har dem tuffat till sig lagom till seriestarten.
5-5 mot Nykvarn, 7-5 mot Flen och 2-4 mot Gnesta är bra resultat och jag förväntar mig en svår match.
Nu saknar vi bl.a. Fredde på fredag men jag vet att killarna kan få ihop det och prestera nåt över det vanliga....
Dessutom kommer det bjudas på lite saker för lagen och publiken på fredag..........

Ett annat intressant toppmöte i helgen är den mellan Nyfors och Real Nykvarn på lördag i Eskilstuna...
Den hade jag gärna sett, men men....

Jag hade lovat att kommentera lite intressanta resultat i helgen...

HJ91-92: Telge - Nykvarn, 14-2. Visst har telge några bra spelare, men siffrorna är en skam för Nykvarn... så uselt!!!

JAS: Södertälje - Örebro 13-3, lite väl stora siffror, trodde Örebro skulle kunna bjuda på lite mer motstånd...

P97: Södertälje - Gnesta 6-6, bortalaget ledde med 1-6 innan småraketerna kom tillbaks... imponerande!!

P93/94-1: Onyx - Nykvarn 3-4, Real hade 0-3.... ska enligt rapporter från Real ha slutat 1-9 om det varit efter spelet.

H3: Telge - Södertälje 8-6, Södertälje hade 1-4 som vart 7-4....på ca 20 minuter...Telge i topp och Södertälje har två förluster på tre första matcherna... vem hade trott det?

H4: Kolpenäs - Flen 9-6, Hellsing 2+2 och Hamberg??? 1+2....

En eloge även till Torshälla som just nu leder sin Div 2 serie före Nykvarn, starkt.. det trodde jag inte innan serien...



vart lite förvånad när jag såg att en gammal kadett från förr Stefan Nilsson spelar i Nyfors U nu. Flyttat till Eskilstuna tydligen... han har iallafall målsinnet kvar... 7 mål på 2 första matcherna... :)

Alltså.... SSL.... Täby - Västerås 16-3... är inte det en skam för toppligan???
Kom igen Västerås...
Men är det så att topplagen dragit ifrån eller är det många lag som är dåliga i år i SSL för storsegrarna har kommit på löpande band....
AIK speciellt kör över lag efter lag....

Lite filmnytt:

Förutom att jag sett senaste avsnitten av "Heroes", "Stargate Universe" och "The Biggest Loser USA"...

"My Life in Ruins"
En skön romantiskt komedi, skrattade en hel del och den har en fin touch filmen igenom. Helt klart sevärd!!





Ny dag - Nya möjligheter!!





Kommentarer
Postat av: Emmy

Du måste sova! :)

2009-10-23 @ 21:58:22
URL: http://emmy-wounderland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0