En bra vecka...

Det har varit en bra vecka....

Flytit på bra på jobbet med projektet. Känns som jag har koll på det jag ska ha koll på.
Kommer bli bra det.



Jag räknar kallt med att det blir fem dagars veckor efter nyår igen, kan inte tänka mig att facket eller dess medlemmar tackar ja till en ny period med 4 dagarsveckor då vi alla vet att det påverkar a-kassenivån och försäkringskassans ersättningar isåfall...
Även om det går rykten om att Scania vill fortsätta med det, och det kan man väl förstå då dem tjänat mycket pengar på det.
Får se vart förhandlingarna går under november, kan ju ev bli varsel istället....

Träningarna i veckan har varit bra, jag lade till en extra sak under matchspelet i veckan som jag tänkte nog fortsätta med ett tag framöver vid varje två mål.
Var lite rätt att det skulle bli en bieffekt åt det negativa hållet men spelet var riktigt bra, speciellt i torsdag då det hagglade fram fina kombinationer och snabba pass emellanåt.
Fredagen gick åt bl.a. att träna på power play, jag valde att köra lite grund bara med våra två uppställningar.
Bara för att se lite hur spelet såg ut. Nästa vecka får vi gå in mer detaljerat var vi vill ha avsluten och vad vi ska söka för det såg lite stillastående och få avslut denna fredag.
Vi har även tränat på straffar i veckan, det behövs då vi oftast åker ut i straffavgöranden.....

Tisdags var det lite mer fys också... torsdagen gick i passningarnas tecken....



Får se hur veckans träningar slår ut sig på helgens två matcher, det råder en del sjukdom i laget men vi får se till att göra det vi kan med dem som ändå är friska.
På lördagen har vi dessutom tre spelare iväg med distriktlaget för match mot Örebro.
Ett örebro där många av spelarna var med och spelade 5-5 mot Nykvarns HJ-lag igår kväll. Vilket nog avgörande den serien till Linköping och Södertäljes fördel...
Nu vet jag inte vilka 15 som ska spela den här matchen. Men tippar ändå på en 4-2 seger för Södermanland.

Vi ska möta Trosa Edanö på lördagen på bortaplan och därefter Katrineholm på söndagen.
Jag förväntar mig bra spel och att vi nöter det fina passningspelet vi hade i torsdags...

Övriga intressanta matcher i helgen:

P93/94-1: Onyx - Trosa Edanö: En intressant match, där jag dock tror att Trosa gå segrande från.
H3: Södertälje - Onyx: En match där Södertälje behöver verkligen ta poäng från.... men Onyx blir svåra..
H2: Södertälje - Nynäshamn: Nynäs har spelat bra på slutet men ny är Perra Carlsson tillbaks!!! Seger för Rockets.
P93/94-1: Flen - Gnesta: Kommer Gnesta att vinna stort? Eller har Flen lärt sig nåt av dem två storförlusterna förra helgen? Tror på klar Gnesta seger.
P93/94-2: Telge - Trosa Edanö: Tror att Telge fortsätter sin fina form och tar en seger.
JAS: Telge - Södertälje: Derby!! kan Telge skaka Södertälje?

På lördag ska jag på dop!!!
Min brors dotter ska döpas.... :)



I helgen som var så tog jag ett stort beslut för framtiden och för varje dag i veckan som gått så har beslutet känts mer och mer rätt.... :)

Läste om att man i Japan lagt fram en lag som regler hur "tjock" man får vara..... överträder man det så får man betala böter.... för män låg nivån på 85 cm i midjemått...
Hur många skulle inte vara över det i Sverige (inklusive mig).... tuff lagsättning.



Såg dessutom två gamla vänner i grannfejden i måndags, inte träffat dem på många år så det var kul och se dem igen. Även om det nu var på tv. Själva fejden var tydligen rätt så lugn jämfört med andra fejder som dem visat i programmet... :)

Icke att glömma.... Katrineholm vann mot Nyfors i onsdags på hemmaplan med 5-3!! En riktig skräll, men bollen är rund.... :)

Lite serienytt:

Heroes - S04E09: Har inte förstått riktigt vad det nya hotet är, inte lika tydlig denna säsong. Men gillar Heroes.

The Biggest Loser - S08E09: Två åkte ut denna gång, tungt för Shay som slog nytt rekord över snabbaste viktminskningen för en tjej med 100 pounds på nio veckor, trots 17 pounds ner denna vecka så vart hon utslagen för att hon ansågs som ett stort hot. Tungt för henne då hon hade iallafall 250 pounds kvar att förlora...

V - S01E02: Andra delen av nyinspelningenav kultserien. Helt okej än så länge, tempot lite lägre denna gång. Men klart man ska följa den serien... :)

Cougar Town - S01E01: En ny serie som verkade okej som första avsnitt...

Sett en del filmer också:

"New In Town" med Renee Zellweger, en fin mysfilm typ... helt okej.



"Paranormal Activity" som speglas som det läskigaste det här året, helt okej gjort och klart sevärd. Jätteläskig var det kanske inte, men ryckte till iallafall en eller två ggr... :)



Livet bjuder på det mesta om du bjuder tillbaks!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0