V isitors...

Såg idag första avsnittet av ny inspelningen på kult serien "V".



Jag kommer ihåg "V", den var riktigt bra och minns att jag inte missade ett avsnitt.  :)

Nyinspelningen började med ett 45 minuters avsnitt och det kändes lite som att man skyndade på lite för att få med så mycket som möjligt i första avsnittet.
Jag förstår delvis också varför.
Alla som ser på serien vet ju redan att det är reptiler bakom maskerna hos besökarna så man kan inte bygga upp och sedan släppa bomben som orginal serien kunde med sitt första 1,5h avsnitt... :)



Men jag tyckte ändå om avsnittet, känns lovande på nåt sätt... :)
Ska bli intressant att följa helt klart...

Har haft annars två bra dagar, dels fick jag ett positivt besked som löser det jobbiga problem som dök upp förra veckan. Så nu lyckades jag iallafall vända det negativa till något positivt, vilket känns jättebra. En stor lättnad.
Samtidigt har jag fått hjälp av familjen, vilket kan ta emot p.g.a. stoltheten hos en själv, men det känns bra nu så här efteråt och jag tackar för hjälpen!!



Träningen idag vart riktigt bra, tycker jag. 2,5h som uttnytjades till max. Jag skippade två måls spelet den här kvällen tillgodo för fler nyttiga övningar... :)
Vart mycket teknik, pass, skott och tempo idag...

Fredagsträningen imorgon blir fokus på spelsituationer och power play då den har varit svag sista två veckorna.
Vi står för stilla och passningstempot har varit för lågt, så det känns som vi behöver träna mer på det och se till att alla är med på tåget över vad man ska göra under PP.

Mariefred på lördag, en match vi ska vinna tycker jag. Förrut hade dem Kenny i målet som kunde verkligen hålla nere siffrorna. Tror vi hade en match förra säsongen då vi vann med 4-0 men sköt en 40-50 skott på mål....

Onyx på söndag blir en utmaning. Man får inte låta sig luras av tabellläget. Nyköpingslaget har flera bra spelare och spelar oftast smart. Vi vet dock hur dem inte vill spela och ska försöka få dem till det igen...
Blir en bra coachmatch mellan mig och Mange... :)



Såg att distriktlaget fått klart med tre matcher.
Mot Örebro den 14/11, mot Västmanland den 22/11 och mot Östergötland den 20/12.
Bra motstånd då alla tre distrikten ser jag som att dem kan få ihop riktigt bra lag.
Tyvärr så kommer jag inte kunna se någon av matcherna....   :(

Även gruppindelningen för steg 2 i newbody Cup/SM har kommit.

Grupp A:
Segrare grupp 1, Gävle och Falun

Gävle mot Falun, vilken bra match det lär bli. Tror dock att Falun går vidare.

Grupp B
Storvreta, Stenhagen, Saga och Enköping.

Uppsala gruppen kan man kalla den och Saga känns som favoriter på förhand men varning för Storvreta som faktiskt slog ut Livets Ord.

Grupp C
Salem, Värmdö och Jakobsberg.

Ser man på namnen så ska Salem ta hem det här lätt. Och ja... allt annat skulle vara en stor överraskning,

Grupp D
Vendelsö, AIK och Nykvarn.

En bra grupp där det kommer bli tre bra matcher. Kan AIK hitta spelet som gjorde att dem slog ut Täby?
Håller Vendelsö som lite favoriter men det blir tre jämna matcher.

Grupp E
Örebro, Karlstad och Skoghall.

Karlstad en liten överraskning men det känns som det står mellan SM-segrarna 2008 Örebro och SM-segrarna 2009 Skoghall. Jag tippar Skoghall...

Grupp F
Berg, Mullsjö och Pixbo.

Berg har varit ett bra lag länge, Mullsjö brukar ha bra lag och Pixbo tog silver i SM i våras...
Känns som en öppen grupp men Pixbo får stå som favoriter.

Grupp G
Eken, Frölunda och Mölndal.

Tre lite mindre kända lag och det lag som jag har hört mest om är Eken så därför får dem mitt tips.

Grupp H
Vöikers, Helsingborg och Öresund.

Vöikers är tillbaks igen och denna gång tar dem sig till slutspelet igen.

Så om mina tips slår in har vi följande kvartsfinaler i februari!!

Skoghall mot Salem
Saga mot Eken
Vendelsö mot Vöikers
Pixbo mot Falun

Inga dåliga matcher det... men det ska spelas om det först...   :)


Södertäljes P95 lag som gick vidare hamnade i en grupp med Älvsjö, Åkersberga och Boo.
En tuff grupp.

Innebandylandskamper i helgen...

U19 herrmatcher och Herrmatcher streamas på webben. Kul!!

Imorgon hinner jag se
U19 Schweiz - Finland och lite av Tjeckien - Sverige

Lite svårare att se övriga matcher då man har träningar, matcher och annat också i helgen... :)

Såg på "Moon" härom kvällen och den var klart sevärd....



Även sett på "Hardwired" med Cuba Gooding Jr... njaa... sådär..... lite väl ologisk hightech..
Dessutom varför visa Val Kilmer så som han ser ut på riktigt på filmfodralet?
I filmen är han långhårig och har glasögon hela tiden.... hmmm... :)




Haft lite samtal i veckan med några andra tränare i P93/94-1 serien...
Känns som att stämningen tränarna mellan är riktigt god och att det finns många ledare
som verkligen brinner för det dem gör...
Sen kan folk ha sina uppfattningar om andra tränare, skulle kunna rabbla upp flera tränare som alltid sågar andra tränare.... och då menar jag verkligen sågar dem... som tur är så hittar man inte dem tränarna i våra serier... :)
Jag tycker personligen att det är trist och ofta onödigt att ha "hat" eller såga och nervärdera andra tränare.
Det är trots allt bara en sport vi håller på med....

Självklart ska man ha och jag har det också, åsikter om olika tränare, men jag skiljer då oftast på sak och person. Kritiserar jag någon t.ex. på bloggen så gör jag det p.g.a. en sak eller beslut, inte som person.

Jag har varit tränare i över 17 år och kan faktiskt inte komma på en enda motståndar tränare eller ledare som jag verkligen ogillat....
Istället har jag nog oftast lärt känna och fått bra kontakt med många ledare...har även många ggr klarat av att ha sammarbete med ledare som många andra tyckt vara jobbiga, dryga eller som betecknats svåra...

Helgens matcher i serierna:

P93/94-1

Nykvarn - Flen, Flen har varit med målmässigt i alla matcher, kan dem hålla nere siffrorna mot real också?
Onyx - Gnesta, en svår bortamatch för Gnesta, kan dem koppla bort helgen? Gör dem det så vinner dem.
Trosa Edanö - Nyfors, Nyfors har haft svårt mot trosa förrut, men trion Anton, Timmy och Kiwi fixar tre poäng.

Trosa Edanö - Katrineholm, Kan bli en tuff och fysisk match, hemmaplan avgör?
Nyfors - Flen, hemmaseger utan problem.
Södertälje - Onyx, en svår match för oss, men kan vi hålla uppe målsinnet från i tisdags så vinner vi.

P93/94-2

Södertälje - Mariefred, tappar vi poäng så har vi misslyckats.
Standard - Katrineholm, känns som en hemmaseger i lilla Hållstahallen.
Telge - Nyfors, kan telge bli först med att ta poäng av nyfors, tror det då jag tror att ingen av Timmy eller Kiwi spelar.


Efter regn så kommer det sol!!


Kommentarer
Postat av: Uppsala

Har verkligen lottningen kommit för steg 2, eller har du (Micke) kontakter i förbundet, dessutom så är inte Enköping klara för Uppsalagruppen eftersom dem spelar steg 1 imorgon (mot Västeråslag).

2009-11-06 @ 11:32:05
Postat av: hej

lottningen är ju förfan ute på innebandy.se? :)

2009-11-06 @ 18:00:46
Postat av: Vaukie

Hej!



Lottningen hittar du på:

http://www.innebandy.se/Global/SIBF/Nyhetsbilder/nyheter200911/Newbody%20Cup%20Steg%202.pdf



Där stod det Enköping först, men dem har nu ändrat det till segraren i grupp 7.

2009-11-06 @ 23:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0