Ledare, arbetskamrater och goa gubbar...

Hade en kul och intressant diskussion med en ledare i veckan...
Vi pratade om dem olika P94 ledarna som finns i Södermanlands klubblag....



Det finns som sagt många ledare som verkligen brinner för det här...
Även om det kanske verkar så ibland, så har jag personligen inget emot någon av tränarna...
Skulle lätt kunna sitta en kväll med var och en och bara snacka innebandy över en öl eller så...
Sen att jag ibland skickar lite synpunkter och dylikt är ju oftast mot något dem gjort eller sagt, sakmässigt, men
som personer i allmänt tycker jag att det finns en massa goa gubbar i lagen... även i Real... :)

Självklart har jag blivit sur eller irriterade över saker andra ledare sagt eller skrivit... tror säkert många ledare
blivit det över allt jag skrivit och sagt... :)

Vi var iallafall överens om att dem små gliringar som skickas mellan ledarna då och då bara gör matcherna roligare, så länge alla kan ta dem med glimten i ögat... :)

Fick en gliring i veckan som jag först skrev ett jättelångt blogginlägg om, men bestämde mig sen för att släppa den bomben senare..... :)



Har även fått höra en hel del intressanta detaljer i fallet "Esas avhopp"....
Men då jag personligen känner honom väldigt väl och respekterar honom som god vän så behåller jag mina synpunkter och tankar hemliga från bloggen..... :)

Annars så har det innebandymässigt varit två bra träningar hittills, en grym träning imorgon med hoppas jag... :)
Vi har delvis tränat på ett moment i vårat spel som vi varit svaga i väldigt länge och då vi kommer möta lag som är starka i det momentet så kändes det som att nu skulle vi se till att höja oss i det momentet.

Träningsmatchen på lördag mot Telge blir således enbra genomkörare av att se och finslipa momentet i skarpt läge då dem brukar spela mot oss så som våra moståndare framöver också gör....

Hade en liten svacka på två veckor, men känner att jag nu fått energi igen och tagit tag i dem bitar vi behöver jobba med framöver, dessutom fick vi klart med en assisterande tränare vilket kommer höja träningarna och matcherna ännu mer.


Upplägget inför söndagen känns bra, lite sen match och synd att man missar EL Classico.....
men vi ska göra allt för att plocka poäng igen i Frejahallen....
Eller vad vet jag som tydligen toppar med tio spelare, varav bara två är backar i en 3x20min match i en svår bortamatch mot SM-fyran...... men iofs jag kanske tänkte spela 1-2-2, då behövs ju bara två backar....
ahaaa... min taktik vart avslöjad.... :)

Intressant att se i helgen hur Real klarar sig mot AIK och Vendelsö. Tror dock att AIK kommer sist i gruppen då dem inte imponerat i serien, det blir avgörande mellan Real och Vendelsö helt enkelt....

På tal om Real så spelade distriktlaget träningsmatch igår mot Turinges herrar igen...
0-12 senast vart förlust med 3-4 denna gång, eventuellt så var det Adam, Dala och Kiwi som gjorde målen.
har dock inga uppgifter om vilka kedjor man hade eller backpar....
Men 3-4 är ännu ett starkt besked inför SM.
Känns som övriga distrikt kan börja oroa sig för Sörmlands power!!

Lite filmnyheter...

"Pandorum"... en Sci.fi film med lite oväntat slut.... kändes väl sådär....lite ologisk ibland... :)



Såg förra veckans avsnitt av "Stargate Universe"... var förvånad då avsnittet innan slutade med att dem hade en dödlig sjukdom vars botemedel fanns på en planet med farliga varelser... men avsnittet nu hade inget om det alls utan nu fortsatte livet som vanligt där.... jag menar vad hände med sjukdomen?... hmmm... känns som en jättemiss av dem...

Även sett flera avsnitt av Cougar Town och The biggest loser där dem börjar snart närma sig finalen....

Ska även se på Södertälje - Gottsunda på lördag, blir kul, har inte sett dem spela sen Hammarby matchen och nu är ju Pär tillbaks igen... :)



Måste bara säga att dem arbetskolleger jag arbetar med i projektet är grymma... blir aldrig en tråkig dag med dem.... :)


Nu kör vi på tillsammans!!!!





Kommentarer
Postat av: Staffan

Tjena Micke,känner att det är dags att komma ur "garderoben" nu för mig och måste erkänna att jag är inne och kladdar (kikar) i din blogg varje dag.

Tycker personligen att den är resor bättre än kullens Blogg nr1 eller numera snarare nr2 dvs Brandts blogg.

Jag har valt att försöka låta bli att lägga några som helst kommentarer ang.Sörmlandstruppen kan bara konstatera att laget kommer bli riktigt slagkraftigt och ser ruggigt mycket fram emot att följa laget framöver.



Sen måste vi alla givetvis kunna få ha tankar men tyvärr så kan de leda till andra/tredjehands -versioner som inte alltid är helt lyckade....!



Håller helt med dig i dina tankar om övriga ledare i kullen,har tyvärr känt av ett lite bistrare klimat i år från en del håll.

Är av den uppfattningen att vi som ledare spiller av det här till spelare och till stora delar bestämmer vilken nivå det ska ligga på...!



Såg tex klart tråkiga tendenser häromåret mellan Balrog och Telge bland spelarna,vilket jag gissar hade kunnat förvärrats om det inte hade funnits vassa ledare som du,Patrik &Henke.



Men i slutändan så kommer det ju bara an på en själv-jag påverkar det som jag kan,du det som du kan,Nisse det som han kan osv osv.



Lycka till i helgen förresten (på Lördag)!

2009-11-26 @ 22:59:29
Postat av: Tjena!

Adam, Filip och Kiwi hängde mot Turinge ;)



2009-11-27 @ 17:12:29
Postat av: Läktar coach

P 15 såg en träning idag (fre) ser riktigt bra ut. Jag både tror och hoppas på detta lag.Men men det ska spelas om det.

2009-11-27 @ 22:32:56
Postat av: ?

jag skulle vilja se Nykvarn-Gnesta matchen från steg 1

2009-12-01 @ 22:50:00
Postat av: Vaukie

Den matchen kan köpas för ett rimligt pris av mig...

Har faktiskt den inspelad... :)

2009-12-04 @ 10:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0