Södermanland P15...

Måste börja med att erkänna att jag gjorde en stor tabbe med "mitt" distriktlag då jag missade att ta med Yousif (Södertälje) som en av forwardsen!!

Sorry Jossan!!

Självklart så ska han vara med i truppen.

Idag kom truppen upp som ska representera Södermanland P15 i januari!!

Till stora delar väntade namn, men även några oväntade...

Sen några namn som man blir mörkrädd för....
men mer om det senare...




23 spelare uttagna!!
Så med andra ord kommer det bli en målvakt och 2 spelare på läktaren varje match...

Sen stark ut, speciellt om man ser på två femmor, ser man till en fjärde så ser den inte så vass ut...

Att ta ut en trupp är aldrig lätt, har själv varit med och tagit ut en trupp till HJ17 för några år sedan och självklart vart det många som hade synpunkter om sluttruppen. Det kommer det alltid att finnas oavsett vilka man tar ut.
Det viktigaste är att man tar ut den trupp som man tror på som tränare.
Gör man det så spelar det ingen roll vad alla andra tycker och tänker...

Jag fick t.ex. jättekritik från Eskilstuna för att deras bolltrollare Tobbe inte var med i truppen, först. Sen kom han dock med p.g.a. återbud.
Min åsikt som tränare var att han var teknisk och offensivt farlig när han var på det humöret, men väldigt svag i defensiven...
Han fick inte spela så mycket i SM sen, men spelade en period mot Örebro, en period där vi tappade en ledning med två mål till förlust med 2 mål och Tobbe hade minus 3.....
Så jag hade kanske rätt? Dock så ska det på nåt sätt finnas plats för offensiva spelare i ett lag, iallafall om man vill kunna vinna...

Jag tog inte med bl.a. min bästa back från klubblaget jag tränade för att han inte hade den rätta inställningen till distriktlaget.... ett tufft beslut att ta då det är en spelare man träffade varje vecka i klubblaget.
Men man måste som distriktlagstränare skilja på klubblaget och distriktlaget...

Personligen tycker jag inte att Lasse och Richard gjort det denna gång...



Min syn: (observera)
Man tar med en back som är grymt osäker när han är under press och tydligen enligt rapporter från flera varit dålig på uttagningarna och jag tyckte han var dålig i dem två matcherna i lördags.
Istället så tar man inte med backar som Tobbe (Gnesta) och Pontus (Nyfors) som är dominerande i sina lag.
Ärligt talat det är klasskillnad mellan dem två och den som vart uttagen från Real...

Man har med två forwards som spelar i Real Nykvarns tredje kedja, en av dem fick knappt fick spela nåt emot Gnesta i lördags i en match som gällde, men killen platsar att möta sveriges toppspelare???
Jag hade personligen lätt kunnat hitta 10 forwards som alla är bättre än dem två....

För att vara hård så platsar inte dem två forwardsen i Södertälje när vi spelar på två kedjor och då är vi långt ifrån det bästa laget i distriktet...

Men dem flesta toppspelarna i distriktet är med, vilket gör att man borde kunna få ihop till minst två riktigt starka femmor.

Jag är jätteglad för våra spelare Oskar, Rikard och Fredrik att dem är med i truppen!!

Men det är lite bittersmak i munnen när man ser truppen...

Real Nykvarn 8 spelare...
Gnesta 4 spelare, Södertälje 4st, Onyx 3 st, Trosa Edanö 3, Nyfors (som vann serien) 1 spelare...



Tänkte även ta upp en annan sak som slagit mig många ggr... och speciellt efter helgen...

Nyfors vann serien förra säsongen och har öppnat starkt i år igen...
Ändå har man inte hört eller läst nåt från dem, varken spelare eller ledare om att dem är störst, vackrast och bäst... inte en enda gång!!
Ödmjuka segrare!!

Där har två andra lag nåt att lära sig, för där är man bäst i Sverige så fort man vinner en cup, DM, serie eller SM-kvalgrupp....

Ursäkta mig, men Skoghall vann SM, alltså är dem bäst i Sverige och är det enda laget som har belägg att faktiskt vara lite kaxiga...

Då ledare i Real förundras över varför ingen gillar laget så tror dem tydligen att det beror på klubbmärket på tröjan.... Helt fel!!
Ett lag vars spelare och ibland ledare (dock inte alla, men många) är så dåliga segrare, saknar ödmjukhet och ofta nervärderar andra lag kommer alltid bli ett lag som alla vill vinna mot.
Attityden påverkar inställningen hos dem andra lagen!!!

Kan ta som exempel mitt P87 lag som var ett av dem bästa lagen i sverige.
Vi vann serie, DM och slutspel varje gång under 4 års tid.
Klart vi skrev på hemsidan, Södermanlands bästa P87 lag, för vi hade belägg för det, resultaten talade sitt tydliga språk. Men ALDRIG gick vi ut och påstod oss vara bäst i Sverige för det!!

Jag har personligen aldrig med Telge eller Södertälje P94 sagt att vi är bäst, eller sagt att vi är ett bättre lag än någon annan. Däremot kan jag ha tyckt att vi var bättre än det andra laget den matchen, men aldrig sagt att vi är ett bättre lag.
Och jag kommer inte heller säga det förrän vi isåfall står som seriesegrare eller distriktmästare eller så. Om ens då...
Ödmjukhet!!

Riktiga vinnare beter sig som vinnare.....

Visst, mina referat är vinklade. Självklart, finns ju en anledning varför jag skriver dem så och inte är det för att göra Bunkeflo, Hummelsta eller nåt annat lag gladare...
Läs och va glad. Inte alla lag som ens skriver referat. Eller så hoppar du över och läsa dem... Ditt val...

Sist men det viktigaste!!



Jag hoppas kunna vara på plats i januari och stödja Södermanland i SM!!
Jag tänker inte sitta och hoppas att det går dåligt så man får sitta och klaga över det ena och det andra.
Jag kommer hålla tummarna för laget och att grabbarna som är med får den framgång dem förtjänar!!!

Kom igen Södermanland!!!






Kommentarer
Postat av: Oskar Z

Bra skrivet Micke :)

2009-11-03 @ 13:03:13
Postat av: Yousif

Haha är det nån som inte använder min bild med medaljen på tröjan?!?! :D

2009-11-03 @ 18:36:27
Postat av: Oskar T

Riktigt bra skrivet,håller tyvärr tyvärr helt med.

2009-11-04 @ 22:15:14
Postat av: Isak

Du säger att du inte vill att det ska gå så dåligt så du behöver klaga, men det ända du gör är fan att klaga.

Kan du inte vara mogen nog att acceptera att dina utespelare är inte tillräckligt bra nog för att spela i sörmlandslaget, istället måste du sitta hemma och tjura över saken. Varför inte bara vara glad för de lite bättre spelarna som platsar i laget, men istället går du hem och skriver av dig i din blogg. Väldigt moget utav dig, min lillasyster på 8 år är nog fan mognare än dig. DU ÄR PATETISK.

2010-01-26 @ 22:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0