Baskettränare...

Det vart full pott i helgen.

På lördagen mot Trosa Edanö lyckades vi vinna med 13-4 tillslut, men vi låg under med 2-3 en minut in på andra perioden innan vi gjorde 11 raka mål...
Och många av dem var riktigt snygga, hade några klapp-klapp mål. Vårat mål i PP var ruggigt snyggt... :)
Bortser man från första minut av andra perioden så var dem två sista perioderna säsongens bästa.
Just att vi spelade bollen snabbt och många gånger på en touch var det som lyfte matchen.

Vet inte om det var underskattning eller att vi fick 2-0 lite för lätt i första perioden som gjorde att vi bjöd in dem i matchen och fuskade rejält i det defensiva spelet.

Skottstatisitiken i matchen visade klart hur vi spelade.
7-7 i första, 8-8 i andra och sedan 16-3 i sista perioden!!
Trosa ska dock ha en eloge för att dem gav oss en match i början.

Anton hade en makalös match med 5+3!!



På söndagen mötte vi ett formstark Katrineholm som vann mot Telge och Nyfors under veckan.
Vi öppnade bra och gjorde 1-0 redan i första bytet. Vi spelade bra och skapade mycket framåt men en kontring i den femte minuten gav 1-1. Sen fick vi 2-1 men mer vart det inte i den första perioden där vi skulle gjort några fler mål i.
Andra perioden vart spelmässigt dålig och bjöd inte på något bra spel alls. 4 utvisningar i perioden gjorde också sitt. Vi gjorde dock perioden enda mål i spel 5 mot 4 på en riktig snygg klapp-klapp variant.
Tredje perioden var ingen höjdare heller, men Philip var bra i målet och vi var effektiva framåt.
6-2 tillslut.
men skotten 19-12 för matchen är underbetyg för oss...

Positivt: Antes två gretzkymackor till Gustaf och Danne...
Danne 2 mål, Gustaf 3 mål!!

Dock är jag nöjd med helgens 6 poäng.

Det sjuka i spelschemat är att vi inte har match i P93/94-2 serien förrän i januari.... om 1,5 månad...

Har dock börjat jobba med lite träningsmatcher, vilket är ett måste...



Var och dömde lite matcher i Järna i söndags i Enehallen. Var länge sedan jag var i den hallen, då Järna inte har något P93 eller P94 lag så har vi inte behövt åka dit för matcher på många år...
En fin hall, har många bra minnen därifrån... våra tuffa drabbningar mot Hölö SK med P80 laget...
Det var i den hallen vi säkrade vårat första serieguld med P87.....
Även i den hallen jag fått första och enda gången två fem minuters utvisningar i en match....

En sak som slagit mig nu är att efter att ha sett olika flicklag från Nykvarn är att dem gör något speciellt där ute... Nykvarns olika flicklag spelar verkligen innebandy, tekniska, har spelsinne... dem ligger långt före andra lag i just sättet att verkligen spela innebandy. Jag är imponerad och med det jag sett så kommer Nykvarn vara ett topplag i div 1 damer i många år framåt med dem här flickspelarna på väg upp...

Som vanligt spelades det en massa matcher i helgen....

H3: Södertälje - Onyx 19-9!! Vilken kross, och dem tog fram det när dem verkligen behövde det...
JAS: Telge - Södertälje 3-14!! Storseger även här....Klasskillnad.
HJ 91/92: Flen - Telge 10-3!! Flen hade dessutom en utespelare i mål.... soppatorsk i telge P93 just nu....
P93/94-1: Flen - Gnesta 6-7.... Gnesta hade 5-0 efter en period.. sen vart det match av det... Gnesta klarade ut det trots många borta...
P93/94-1: Onyx - Trosa 3-2. Onyx fortsätter att plocka poäng och har rest sig rejält nu.
H2: Södertälje - Nynäshamn 7-6... Tre sköna poäng för Södertälje och Perra var tillbaks på plan och gjorde en massa poäng direkt...



Var idag på barnens basketträning, som jag brukar vara med på måndagarna, dem börjar bli en hel del barn, idag var dem 17st...
Det som retade mig lite var att det finns några barn som verkligen inte borde vara där, finns framförallt en pojke som är såååå irriterande.... Men det var väldigt stirrit idag och många som testade gränserna idag och hade fel fokus av barnen. Speciellt mot den mamman som hjälper till på träningarna, alldeles för snäll...
Så jag erbjöd mig efter träningen att hjälpa till med övningarna att hålla koll på barnen och få övningarna tt gå smidigt. Jag är ju ändå där så då kan jag väl göra lite nytta, samtidigt som jag hjälper mina barn och dem andra att få bättre träningar. Okej att jag inte kan alla små tekniksaker i basketen, men att få igång övningar och förstå målet med dem övningar dem kör är jag faktiskt riktigt bra på.
Så nu är man baskettränare... en gång i veckan.... eller som jag ser det hjälptränare utan planeringsansvar.. :)

Har börjat dem senaste dagarna att börja förändra mig själv lite och mitt liv... lite mer åt det hållet som jag skulle vilja att det var och inte som det är.... små små steg som tillslut gör det bättre... :)

Träningen har jag dock inte kommit igång med, men jaa.. det får komma i sin takt...



Sörmland P15 förlorade sin första träningsmatch mot Örebro med 7-9 (1-6, 1-3, 5-0).
Stark sista period där man spelade på två femmor gav dock en bra avslutning och något positivt att ta med sig till nästa match. Att man inte hängde med i början ser jag som rätt så naturligt, ej riktigt samspelta och man mötte ett lag som har många spelare från en klubb, så där är man mer samspelta direkt.
Adam Larsson 3 mål och Yousif 1 eller 2 mål hörde jag... det är bra för det bl.a. dem två som måste vara bra för att Sörmland ska lyckas...

Adam-Valle-Filip, Fredde-Kivi-Dala, Hugo-Larsson-Yousif var tydligen start kedjorna denna gång...

Lite filmer...

"Nothing Like the Holidays", en komedi med en hel del drama också... fin och sevärd...



"2012"... en film som jag verkligen såg fram emot att se.... häftiga sekvenser.. men... njaa.... lite för mycket "just in time" med hjältarna för att vara klockren tycker jag.....2 och en halv timme lång och jaa.. den ska nog ses på bio för bästa effekt..



Ibland måste man våga göra något nytt för att lyckas med något gammalt!!!










Kommentarer
Postat av: Inte Vaukie iallafall..

Ändå destriktstränaren som blivit sparkad? Det säger ju allt grabben:D Du borde hålla dig ifrån din dåliga och kritiserande blog ett tag framöver tycker jag

2009-11-17 @ 21:47:56
Postat av: Vaukie

Sparkad? vart du det? synd för dig isåfall. Jag har dock inte blivit det någon gång. Så tyvärr för dig... :)

Och som jag sagt förr så är det frivilligt att läsa bloggen...



Sen om du tycker den bara är kritiserande så säger det mer om dig än mig... :)

2009-11-17 @ 23:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0