Ännu en vecka senare...

Vilken helg....

Zone CUP by Råsunda

Fredag och match mot ett formstarkt Vendelsö som tydligen hade värvat skogås stora stjärna Kalle Haglund. Han som öste in mål i Södertälje Cupen men som vi lyckades få stopp på i finalen mycket tack vare Pontus. Vi gjorde en riktigt bra match och visade att vi höll jämna steg med dem. Ett bra bevis på att vi har gått framåt.

Lördagen var en enda stor framgång. jag var nervös inför farsta matchen, dem hade tillochmed sin "stjärna" med som inte spelade mot AIK på fredagen. Men vi fick en drömstart med 2 mål på första minuten och sen gick vi inte att stoppa. Hade maximal utdelning och gjorde mål på 50 % av våra skott på mål. Starkt, Telge P93 klass. Därefter match mot AIK som jag har all respelt för, ett jämnt och bra lag utan stjärnor dock. Vi gjorde en grym första period och i andra som slet vi som djur och med lite tur också vann. Vilket gav oss en plats i slutspelet.

Kvartsfinal mot Tillberga, ett lag som jag inte var så imponerad av innan trots att jag såg dem slå Älvsjö med 6-2, men jag tyckte att Älvsjö skulle ha vunnit men då dem inte hade någon coach på bänken så var det dem föll på. En föräldrer som stod längst bort och peppade lite lätt efter varje baklängesmål och en fjant i kostym och stora solglasögon som bara satt på sin stol hela tiden är verkligen inga coacher. I periodpausen stod dessa två kvar vid avbytarbänkarna medans spelarna snackade ihop sig. Förvånad då jag såg en av Älvsjös ordinarie tränare på läktaren.
Men vi gjorde en svag första period medans deras nr 9 vissade stor klass, klart bäst på planen. Vi klev fram bättre i andra perioden och skapade mycket men fick inte in bollen. Tack vare en fem minuters utvisning var vi dock ikapp från 0-3 till 3-3 och sedan i sudden avgjorde vi på straff. Två solklara domslut av domarna som ingen kan säga nåt om.

Semifinalen mot Järfälla gav en mardrömsstart och då är vi svaga, vi behöver bra start mot såna lag. 4-0 i halvtid var fullt rättvist. Men vi taggade upp oss och jag lyckades få killarna att fokusera på rätt saker och vi tog verkligen över andra perioden. 0-4 till 2-4 och det var först i slutet som dem fick in två mål efter våra misstag. Så jag är verkligen nöjd med andra perioden.
Men vad vore Järfälla utan nr 77 och 66?? Dem var inblandade i alla målen mot oss och i alla deras tre mål i finalen....

Det man såg i matcherna vi låg under är att säsongen satt sig i några spelares huvud, man börjar klaga och misströsta när det inte går. Det kommer ta tid att få bort det och jag kommer få jobba mycket dem spelarna var för sig för att det ska försvinna. Jag hoppas att dem insåg att inställning gör skillnad.

Vi visade att vi är på rätt väg, vi kan matcha topplagen, även om vi har en liten bit kvar ännu.

Roligaste kommentaren i helgen, från AIK´s tränare till Vendelsö´s om oss... "Dem är det jobbigaste laget vi mött", självklart för vi ger oss inte och spelar med stort hjärta!!!!

Johan C växer verkligen mer och mer in i sin roll som center. Rikard visade återigen att han är en turneringsmålvakt.
Philip visade lagkaptensandan rejält och hans "Mats Sundin" blick inför AIK matchen glömmer man inte i första taget...

Det känns som vi börjar hitta varandra mer och mer, spelarna med mig och jag med dig. Vägen har varit lång, men jag har och gör det fortfarande, tror på laget starkt. Vi har kapacitet att göra stora saker....

Nu med en månad kvar innan DM så finns det en massa kvar att göra, planeringen för denna månad måste göras ordentligt för att vi verkligen ska nå våran formtopp till DM. Vi har tuffaste motståndet där med SM-fyran Nykvarn. Men utmaningar är något vi ser fram emot, inte våndas över.

Vilka höjdpunkter vi har framför oss efter dem tre sista seriehelgerna.

DM, Påskcupen, Vilsta Cup, HAIS och Viking Line Cup bl.a.....
Känns som vi får julklappar många ggr under våren.....



Finns inget bättre än att få mäta sig mot bra lag och växa tillsammans med det....

Men glöm att vi kommer slappna av efter helgens triumf... det är nu vi ska öka!!!

Vi har sett vad 1,5 månad av fys har gett för resultat, tänk då vad 1,5 månad till kommer ge oss....

Hade delmålsdag också, nådde inte helt till delmålet men resultatet var okej, inte bra men okej. var nära och då jag haft en svag sista vecka med träning och maten så vart jag ändå förvånad över resultatet. Önskar bara att jag kunde få börja springa igen, får abstinens ju!!!!

Nu gäller det att sikta mot nästa delmål om två månader. Ja tror jag kommer nå det, oavsett om jag kan springa eller inte. Naturligtvis blir det lättare att nå det om jag kan springa men jag på dem här två månaderna gått ner mycket på små medel och vet vilka saker jag ska ta tag i nu för att få det resultatet jag vill ha. Jag SKA klara det.

Var på pojkträningen med sonen idag, alltid kul och se, sådan glädje många har där. Inte förstörda av resultat eller dylikt ännu. Dem har verkligen utvecklats under året med dem nya ledarna. Dem har satsat rätt tycker jag från första början och har redan en hel del roliga profiler. Idag var första träningen som jag såg dem träna 5 mot 5 då jag och Marcus missat tre sista träningarna och det såg okej ut. Julian överraskade mig stort, vilken storback det kommer bli. Samuel kommer bli en grym center och tillsammans med Markus 2 så kommer dem ösa in mål. Tror han hette Max, inte sett honom förrut men vilken kille, fart och vilka skott, snyggaste målet idag när han i friläge sprätte upp bollen "pang" i nättaket. Viktor har bra handledare, ja listan kan göras lång. Dem blir bra. Marcus gjorde mål också, kom fri och satte den säkert. :)  han hade kul och det är det viktigaste.

Får inte glömma, sett några filmer i veckan också...

Splinter - en typisk sci-fi film med döda saker som rör sig, rätt så dålig om med mycket splatter....

Splinter

Sen såg jag 4 delar av Heroes, dem första på nya säsongen.

Svårt att säga, förstår storyn och hotet dem ska möta nu men jaaa.. känns som dem drar ut på allt bara...
Dags att stänga butiken för Heroes snart....



För att avsluta veckan...

Va grymt besviken jag var på att inte dem visade Liga cup finalen på tv. Det gjorde dem förra säsongen när Dalen och Pixbo möttes. Men inte i år. Sååååå dåligt, var bombsäker på att dem skulle visa den, men när jag skulle börja kolla så kom det ingen match och då orkade jag inte ta mig till Täljehallen. Så svagt av tv4. Jaja, det var det sista vi fick se av ligacupen nu när dem beslutat att den ska läggas ner.

Synd men det fanns sina orsaker till det.

Matchen är inte över förrän slutsignalen gått!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0