Livskvalité....

493 miljoner kronor för att medverka i en film, vilken sjuk summa. Är verkligen någon värd såna summor?

Det är vad Johnny Depp har erbjudits för att göra en till "Pirates" film...



Helt sjukt vad vissa människor tjänar, medans andra är glada om dem har råd och spendera 200kr på en "lyxvara".

Läste härom dagen om en svensk grevinna som inte gick med på att få 450 000kr i månaden i samband med sin skilsmässa. Hennes ursäkt var att det inte räckte för att täcka hennes utgifter!!!

Herregud, vad har hon för utgifter som gör att hon behöver få mer i månaden än jag tjänar på 2 år. Skaffa ett jobb då för helsike :)

Frågan som man bör dock ställa är om man är lyckligare för att man har 10 miljoner extra på banken?
Har man ett bättre liv än en småbarnsfamilj som vrider och vänder på varje krona för att ha råd med nya skor åt barnen...

Vad är igentligen livskvalité?

Jag har en aning om vad jag tycker är livs kvalité, men det är min åsikt, och frågar man någon annan så har han/hon säkert en annan åsikt, men jag tror att dem flesta skulle nämna några speciella saker och det är inte pengar på banken.

Har jag livs kvalité i mitt liv?

Personligen tror jag att jag har för många måsten och för lite kontakt med omvärlden....

När känner man glädje i sitt liv?

Det finns nog olika slags glädjen som ger en styrka men på olika sätt...
Du har glädjen när du har lyckats uppnå något, ju mer tid och kraft du har lagt ner desto större känns glädjen när du väl klarat av det eller lyckats uppnå det du ville.
Se bara på tv-puckshögar, folkmassor på Sergels torg och alla glada segerbilder där glädjen lyser så starkt att det inte går att missa.

Sen har du glädjen du får av att vara med eller se någon/några som betyder mycket för dig. Såna som tycker om dig för den du är...

För mig så är synen och att vara med mina barn en av mina största glädjen, dem får en alltid att bli glad. Självklart kan man bli tokig och arg på dem med, men dem stunderna är så få jämfört med alla glädje stunder man får.
Så för att knyta ihop allt så är tid med dem livskvalité för mig....

Något annat som får en att må bra är ju när våren kryper fram, värmen och solen får en att känna sig glad och dagarna får ett helt annat lyft över sig....

Lyssna på bra musik är något annat som kan få en att må riktigt bra.... finns så många bra låtar....

- Taylor Swift - Love Story
- Beyonce - Halo
- T.I. & Justin Timberlake - Dead & Gone

 för att nämna några just nu...

Så nu lagom till våren får man väl hitta en glad tös också så har man fyllt på med livskvalité så det räcker ett tag då.. :)

Fick mycket tankar efter att jag såg filmen "Marley and me", den var något grymt bra. Den bästa jag sett på bra länge.
Riktigt rolig, men samtidigt fick den med sig en mer seriös tanke bakom sig också som alla borde fundera på...



Jag gillade slutklämmen i filmen.

En hund behöver inte fina bilar, stora hus eller designerkläder, en vattendränkt pinne räcker.
De bryr sig inte om du är rik, fattig, dum, klipsk, trög, smart eller dum.
Ge honom ditt hjärta och han ger dig ditt.
Hur många människor kan man säga det om?
Hur många får en att känna sig speciell?
Hur många människor får dig att känna dig märkvärdig?

Tänk om vi människor kunde vara lika enkla som hundar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0