Multihall till Södertälje???

Första dagen i juni 2009....

Första försäsongsträningen för säsongen 2009/2010...

Dagen då det togs ett beslut....

Nu vart det inte dem 10-12 st som jag hade hoppats på, men då det var hel del som hade iallafall lämnat återbud och hört av sig så var det hyfsat iallafall. Dem som var där fick en bra start.

Kul och se Anton igen, inte sett honom sen försäsongen 2008....
Han har då inte förändrat sig nere i Lund.... :)

Tobbe angav tonen direkt och visade att han är hård och bestämd... Alla var där för en sak och det var träning.
Det tyckte jag var rätt!!

45 min innebandy till att börja med, bara övningar och betoningen var på passningsspel och tempo...



Såg tyvärr inte fys delen sista timmen...

Var på möte istället där det togs ett beslut, det gav tyvärr lite sorglig konsekvenser också även om jag tyvärr förstår orsakerna...

Dock så är jag övertygad att jag gjort rätt beslut, att det i slutändan var rätt för killarna!
Att vi nu kan blicka framåt och börja med att se till att nästa säsong blir den bästa någonsin.

Denna gång kommer jag vara mer förbered, ha ett lag som fått sin grund redan och med spelare som är sugna på framgång...

Lång dag på jobbet också, ovant att jobba till kl fyra.. :)
Sen att det är lite av ett organiserat kaos gör väl lite.
Ingen som har riktig koll på allt och det är väl tur att jag inte är ansvarig denna gång för ombalanseringen för jag hade inte gillat hur det sett ut nu isåfall....

Tur att man har lite rutin på det hela och ändå kan svara och ta snabba beslut när ingen annan har någon aning om hur det är tänkt....

Sinne för detajer brukar man säga om mig.. :)

Dock bara tre dagar till sen ledigt i tre dagar... blir att ha barnen en extra dag då också.... :)

Såg att Uppsala ska bygga en multihall med 5 innebandyplaner!!!
Och då har dem redan Allianshallen med tre planer...



TÄNK om Södertälje skulle satsa på en Allianshall, 3 planer skulle bara det ge stan en jättelyft innebandymässigt!!

Nej, istället sätter man upp konstgräsplaner över hela stan.... hmmm
Dem kan få sätta upp en Blombacka också isåfall så kan jag och Marcus gå och spela varje dag.... :)

Fotbollen i stan har fått jättelyft sista åren med alla konstgräsplaner, så där kommer resultaten synas klart snart.

Men för innebandyn slåss vi ännu i samma hallar som för 10 år sedan...

Jacob Sjölin till Nykvarn på tre års kontrakt. Kanske var det enda rätta, pratade med Jacob för några dagar sen och då sa han att div 2 var det lägsta han kunde tänka sig att spela i efter sina år i div 1 med Älvsjö...

Ska bli kul och se honom spela igen, inte sett honom på ett tag, se hur han har utvecklats i Älvsjö.

Idag vart det sen kväll så ska imorgon börja jobba av min "Att göra lista"... :)

Ska dessutom försöka hinna köra ett löppass imorgon.... första på ett tag...



Måste börja med träningen jag med, min egna försäsongsträning...

Snacka om skönt det var att cykla idag med bara shorts och t-shirt.. SOMMAR!! ;)


Om du kan göra det idag gör det då, flytta inte fram det till morgondagen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0