Bra Micke!!!

Bra Micke!! :)

Man måste hinna berömma sig själv ibland också...

Vad har jag gjort så bra då?

Kommit igång med träningen nu, starten är alltid svår, att komma igång.

Igår så sprang jag 5 km och idag så körde jag ett tungt styrkepass.

Fick sällskap av 3 barn runt mig på slutet av styrkepasset som "gjorde" samma övningar som mig... :)
Sen fick jag gliringar för att dem orkade mer än mig och gjorde sina set snabbare än mig......

Ska erkänna att jag var rejält slut i armarna, sista övningen med "Burpees" så orkade jag inte med armhävningarna utan fick köra halvdana armhävningar i den.
Dock ska sägas att "Burpees" är riktigt jobbiga även om man inte kört styrka innan.

Känns som att lördag, tisdag och torsdag blir ett bra schema för styrkepassen. Det är då jag har mest tid över.
idag tog det 1h 45 min, men då fick jag lite avbrott mellan seten av barnaktiviteter....

Sen ska jag lägga till löpning dem andra dagarna.
Imorgon blir det löpning, sen vila måndag nog, känns inte som jag hinner köra nåt då med träning och möte efteråt.

När man väl börjat så känns det alltid skönt, det svåra kommer runt vecka 2-3 att fortsätta köra regelbundet.
Kommer jag även den trösken så ser det bra ut.

Bara hålla tummarna att jag har den rätta motivationen och inre styrka att hålla igång nu ordentligt hela sommaren...

Såg på Sverige-Danmark idag och trots att jag förväntade mig en toppenmatch så borde jag ha varit förbered på att Sverige sällan bjuder på skönspel oavsett motstånd.



Så även idag, inte många bra chanser, den missade straffen hade kunnat gett en bra positiv kick i början av matchen om Källström hade satt den.

Nilsson sneträff/passning till 0-1 är otur men lite klantigt, har alltid tyckt att ska man möta Sverige så ska man spela in sig på hans kant. Holland gjorde det konstant i ett EM minns jag och kom igenom flera ggr.

Nu är självklart VM borta och med det så blir det nog nya förbundskaptener för Svensk foboll...

Tycker det finns bra spelare att skola fram nu när racet igentligen är kört...
Sebastian Larsson, Rasmus och Viktor Elm, Rasmus Lindgren (Ajax) med flera...

Dem är framtiden.... det är inte Chippen (som var bra för hmmm 4år senast), Henke, Elmander eller Daniel Andersson.
Källström har aldrig varit bra under Lagerbäcks tid och kanske kan mer under någon annans ledning.

England kör på som tåget mot VM i Sydafrika... ser fram emot nästa sommar... Fotbolls-VM är en höjdare, synd att inte Sverige är med då, men det finns många andra godbitar att se på...



2 mål på 5 matcher av Sverige är ingen tillfällighet.... Danmark har gjort 13!!!....

Hittade igår några riktigt bra övningar till sommarens försäsongsträning...... Grymt bra.. :)

Tog två nya byar igår i Tribal Wars (Jönköping och Västerås).... är på jakt efter nr 11 inatt...
Har plats 2021 nu... :)

Gjorde även klart ännu ett sak till i min "Att göra lista" idag, känns skönt och leverera... :)

Blir en hel del till gjorda nu i veckan som kommer, framförallt under nästa helg...

Såg en bra film häromdagen också...

"Paul Blart - Mall Cop" - har alltid gillat Kevin James och filmen var rolig, lite typisk amerikansk hero, men klart sevärd..



"The King of Queens "är annars den komediserie han är mest känd förr, en serie jag gillar skarpt...

Jag och barnen provade en ny glassdrink efter ett recept vi sett..

2-3 klickar med vaniljglass och sedan hälla i röd läsk...
Jag tyckte det var okej, men ingen höjdare hos barnen...
Men men.... nu har vi iallafall provat... :)

Det vart istället hemmagjorda milkshake på kvällen....

Beröm när man gjort något bra är något alla vill höra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0