Fina minnesblickar...

Ännu en fullmatad dag över... :)

Jobb till ett, sen hem och iväg med barnen på simskolan.
Därefter promenerade vi genom Kusens backe till Södertälje IP för att hämta Marcus "fotbollslek" tröja...

Såg FFS P95 lag träna när vi kom dit, med flera "kända" ansikten, Ante, Oliver, Robban, Filip, Fredde.. för att nämna några...

Många fina minnen som dök upp idag, dels när vi gick igenom Kusens backe, som jag inte varit på flera år.
Sprang där som liten minns jag "Kusensloppet" eller liknande, ett varv och jag minns att man fick blåbärssoppa efter.. :)



Vi körde även där med IFK Södertälje, när jag höll på med friidrott och hade klubbmästerskap, kom tvåa ett år och etta året efter tror jag.. länge sedan nu...  :)

Även Södertälje IP väckte många fina minnen från tiden när man höll på med friidrott och höll till där 3 ggr i veckan.
Många varv har det blivit där.... kan lugnt säga att man vart sugen på att ta en klassisk 6x200m övning... :)
Får kanske bli när jag fått upp flåset...



Dock är det en grym övning, kanske något för försäsongen.. hmmm..

Ingen tröja vart det dock då dem inte hade fått dem från intersport ännu.... tyvärr... så vi fick vända hem tomhänta..

Väl hemma så körde jag löpning 5km istället för styrkepass då jag kom på att eftersom jag kommer hem sent imorgon så kan jag inte springa på löparbandet (tänker på mina grannar under), däremot går det att köra styrkepass sent..

Såg att Real Nykvarn nu hade gjort klart med spelaren från Nyfors som jag hade hört om innan.
Klart han gör mycket poäng och Nyfors kommer tappa lite kraft där men tror inte Nykvarn får ut samma av honom av flertalet orsaker... men vi har inget emot det... han är sönderläst redan och vi möter hellre honom ett par byten extra än vissa andra spelare hos dem...

Jag börjar se några uppvaknanden bland killarna angående försäsongen... hoppas på några till och vi kommer göra stordåd tillsammans!!

Även klart med vilka cuper vi ska spela på försäsongen, känns bra. Så man kan pricka av det i planeringen....

Dock en del kvar med ev träningshelg och extra inomhuspass innan jag känner att vi är redo att inta banan för seriespelet 2009/10....

På tal om annat, ikväll så ordnar Pittsburgh en skunde avgörande match i Stanley Cup.... dock så tar Detroit hem den sjunde matchen sen men det är en annan story.... :)



Tänk om man kunde orka att se på matchen... vore grymt men jag har gett upp hoppet om att orka...
Och att se på en inspelad eftersändning är inte samma sak....

Ser fram emot helgen också.... första helgen på väldigt länge som inte innehåller innebandy eller barn.
Sovmorgon två mornar i rad... :)
Ska använda helgen till att ordna en hel del hade jag tänkt så att det ska regna gör inget för min del... jag kör min tröning inomhus iallafall...
Ska bara se till att ransonera tiden med Tribal Wars så jag får lite annat gjort också... :)
Nyköping vart min elfte by iallafall.... och den tolfte är på väg......

Kaka till Real Madrid och eventuellt David Villa... inte illa... får se vad Barcelona svarar med då....




Du tävlar inte mot andra i spåret, utan bara mot dig själv!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0