Helg i regnets tecken...

Ännu en helg går mot sitt slut och den gick regnets tecken helt klart...

Själv passade jag på att ta en soft lördag och söndag hemma då.
Förutom att fixa lite hemma, se på film, lägga in säsongens alla träningar i programmet och köra ett styrkepass idag så hann jag även med att spela lite TW också.

Samtidigt så hade distriktlaget läger lördag och söndag denna helg i Vackstanäs.
Lördag hade dem tydligen kört sammarbetsövningar, mental träning och matcher medans söndagen bestod av 10 tester på bl.a styrka, spänst och kondition (Beep-testet).



Det är kvar 40 utespelare och 5 målvakter i laget. 45 spelare och en 1/4 är från Real Nykvarn.....
11 Nykvarn
  7 Södertälje 
  7 Onyx
  7 Gnesta
  5 Trosa Edanö
  4 Nyfors
  1 Mariefred
  1 Sparreholm
  1 Katrineholm
  1 Strängnäs
 
Så ser det per förening efter att JT gått till Nykvarn och Fredde kommit till oss från Telge.

Såg faktiskt en riktig bra film i helgen, "Swing Vote" med Kevin Costner, och den var bra, rolig, ledsam och med baktanke.



Säg även på "Perkins 14", den var inte lika bra, mycket ologik och så... En tvåa av fem.



Även om jag tog två nya byar i kväll, är uppe i 15st nu och är på 1369 plats så funderar jag på att sluta spela TW. Dels för att det tar för mycket tid och är svår att slita sig ifrån. Trodde inte den skulle vara så beroendeframkallande i början när jag hade en by och allt gick så långsamt... mer fart ju mer byar man tar och ju mer man lär sig av dem mer rutinerade spelarna. Kanske bli sista veckan nu, får se...

Mina Byar: Arboga, Borås, Enköping, Eskilstuna, Gävle, Halmstad, Jönköping, Landskrona, Kalmar, Malmö, Nyköping, Varberg, Visby, Västerås och Ystad..

Kanske siktar på att nå under 1000 strecket och sen sluta på topp..  :)


Fick en fråga om vad Buffys rekord är på "Cooper-testet" ute i Geneta Sportfält...



Rekorden han satte sista säsongen där var 3.30 (ett varv) och 7.03 (2 varv) samt 11.05 (3 varv)
Det är något att bita i.....

Tror jag har någonstans tiderna från P80-laget också, får se om jag hittar dem... :)

Nu vet jag att riktiga Cooper testet går ut på att se hur långt du hinner på 12 minuter, men vi har modiferat det till sträcka istället...

Såg idag när Spanien lekte med Nya Zeeland, 4-0 efter 24 minuter redan... helt grymt.. Torres 3 mål.
När Spanien får tid och yta för att spela som idag då är dem svårslagna, men nu vet ju alla att Nya Zeeland knappast är någon värdemätare...

Snart dags för U21-EM också... ska bli kul, där måste man se en del matcher på...



Såg att Södertäljes P93 fått klart med Eddie Granberg från Strängnäs, det är en stor förstärkning.
Jag vet att Telge P93 har jagat honom hela maj och haft honom med på träningsmatcher, men han valde konkurrenten istället...

Skulle vi få en sån back till laget så skulle vi bli riktigt svårslagna...

Skönt att ha kunnat pricka av en sak till på "Att göra listan", och det var en stor sak också, tog lördag och söndag att föra in träningarna i mitt program "Tränarassistenten".

Nu saknas det tyvärr närvaro på alla dem träningarna jag inte var med, bl.a. varannan fredag, men fört in 61 träningar iallafall.
Av dem 61 träningarna så var Jeppe B med på 53st, inte illa.
Dennis 46, Daniel 44 och Sebbe Q 42 närmast därefter.

Vi har kört ca 2070min spelövningar, 692 min passningsövningar, 465 min skottövningar och 440 min tempoövningar bl.a.

10 i rad är den övning vi kört mest av, 285 min, 2 mot 2 i 215 min och Tempoinnebandy i 210 min är den därefter.
Vi har kört 2 mål i 1210 min bl.a...

Alltid intressant med statistik.. :)

Ska försöka föra in alla 113 matcher vi haft i programmet sen också och se vad man kan få ut för rolig statistik...

Grattis förresten till Pittsburgh som vann den sjunde avgörade matchen mot Detroit, jag såg första två minuterna, sen sov jag.. ...

Crosby och Malkin låter som Lemieux och Jagr.... storhetstid på gång kanske igen...

Skönt med bara tre dagar nu i veckan... sen ledigt tors-sön... som det ska vara..

Mer musiktips:



Pink - Mr President är riktigt bra...
Madonna - Live To Tell också..

Lyssnade även på gamla låter av Toni Braxton och Celine Dion... ljuv musik..

Dock så kändes det okej att lyssna på "Bodywork 4" under styrkepasset....

Se fram emot morgondagen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0