Lite Tennis...

Tänkte börja med Tennis för ovanlighets skull...

Ska erkänna direkt att jag inte är någon tennisfantast, kollar typ adrig på tennismatcher. Dock läser och snappar upp lite här och där om vad som händer i tennisvärlden, typ att Federer och Nadal dominerar stort...

Som mindre så brukade jag spela tennismatcher själv, antingen mot en husvägg och spela matcher mellan dem gamla stjärnorna Mats Wilander, Boris Becker, Pat Cash, Pete Sampras, Ivan Lendl m.fl...
Spelade även en hel del gånger i tennis & squash hallen på somrarna i finland där min moster jobbade ett tag, traskade dit, lånade tennisrack, gick in en av squashplanerna och körde tuffa tennisfajter....

Har aldrig gillat att spela tennis på tennisplan, tar man i så flyger ju bollen alldeles för långt, omöjligt att hålla den inom den lilla fyrkanten om man tar i... :)

Men idag, satt jag ock såg en hel del på Wimbledon finalen mellan Federer och Roddick. Federers 7:e raka final i Wimledon, han vann 6 RAKA innan Nadal slog honom i en tuff final förra året.
Ska erkänna att hade jag spelat mot någon av dem hade jag blivit irriterad, hur ska man kunna returnera deras servar??? herregud... snacka om chanslös...
Matchen i sig var jämn och gick till fem set där det vart 17-15 tror jag i avgörande....
Tyckte Federer hela tiden såg lite starkare ut, iallafall i sina servar och när det var längre bolldueller.



Trots att matchen säkert var en av årets höjdpunkter, klassiker kanske tillochmed så kommer jag nog inte se så många tennismatcher i framtiden heller, fråga mig inte varför, men tennis på tv är inte min grej och då ska man veta att jag är sporttokig och kan se på det mesta...

Vart ingen träning igår efter Emmas kalas, däckade ihop i sängen och sov tre timmar istället... så det fick blir löpning idag istället samt att jag har flyttat bort mage+rygg från styrkepasset till löppasset istället för att dem ska ta ungefär lika lång tid. Styrkepasset låg innan flytten på runt 1h 45 min. Nu kanske det landar på 1.25-1.30 istället...
Dock så sprang jag 7km idag istället för mina vanliga 5km, mycket tackvare att jag såg på en bra film under tiden och tiden bara flög iväg och jag inte kollade hur långt jag hade sprungit...
Men ska höja till 7km nu under nästa vecka också, målet är en mil per gång sen i slutet av juli.

Så har med andra ord nu tränat 3 av 5 dagar.... har alltså 18 av 26 kvar den här månaden...  :)

Snabb Tribal War info: 25 byar... plats 690....
Jaja.. vet att jag skulle sluta, men kör nog juli ut, har hittat ett bra system som gör att jag inte behöver sitta vid spelet lika mycket längre.....

Såg att jag har påverkat innehållet på innebandy.se också.... :)
När jag gick på Elitkonventer i Bosön i april så sades det under VM genomgången att hela analysen på 350 sidor skulle läggas upp på innebandy.se under maj månad...
Juli nu och ingen analys att hitta... jag mailade till Kate på förbundet i fredags och frågade om det blivit nåt fel.
Fick till svar att den hade blivit missad och skulle komma upp i augusti när den ansvarige kom tillbaks från semestern..

Men se vad som dök upp under helgen på innebandy.se... en första utlägg av sex st om analysen om just VM 2008....

I GOT THE POWER.... ibland iallafall... :)

Warberg har startat sitt nya hallbygge med tre planer..... när ska vi få en treplanshall till Södertälje???
Då skulle vi prata om att lagen i stan skulle få rätt förutsättningar för att nå framgångar...

Dock så har det ju gått bra ändå för lag från Södertälje...

Geneta P80 har USM-Silver
Telge P91 var i SM-slutspel en gång
Södertälje P93 har också varit i SM-slutspel en gång
Har för mig att Södertäljes P90 gått långt nån gång också..

Dock så har ju tjejsidan i stan varit klart mer framgångsrik...

Men jag tror inte det är en tillfällighet att Södermanland har svårt för att gå vidare i distriktlags-SM, endast två lag har lyckats med det 85:orna och 93:orna... genom alla tider...
Med rätt träningsförutsättningar skulle vi kunna konkurrera mer mot dem stora distrikten....
Grunden för distriktlagen görs ju i klubbarna...

Men nej, det går ju bra att smälla upp konstgräsplaner runt om i stan hur som helst, tror man är uppe i 6st nu. Hur många miljoner är inte det....

Det pratas om att göra en stor inomhusarena för friidrott, kan förstå en del av det då jag själv höll på med friidrott i mina yngre dagar och då var det Scaniarinken som gällde på vintern på löparbanorna där, men dem finns ju inte kvar nu i AXA. Men hur stor är friidrotten i stan, max 100 aktiva?
Innebandyn i stan är över tusen aktiva....

Ska erkänna att jag är färgad i frågan... :)

Lite filmer:

Såg på serien "Dead Set" på 5 delar som var okej, men inte mer. lite typisk Zombiefilm även om engelsmännen brukar göra dem bra, gillade både 28 days later och 28 weeks later bl.a.



Ramlade över "Savage Planet" och då jag gillar sci.fi så tänkte jag att den kunde ju vara bra, men nej, så kass, B-film helt enkelt, så mycket misstag i scener och story... nej... en Etta..



Däremot var "The Flight of the Phoenix" riktig bra, kollade på den medans jag sprang och tiden bara flög iväg, den var bra och trots att den var nästan 2h lång så kändes det inte för lång. En fyra!!
Nästan som man ska kolla på orginalfilmen från 1965...



Sista veckan innan semestern.......
4 arbetsdagar....
Det kommer gå fort...

Jag Vill, Jag Vågar, Jag Kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0