Två dagar kvar...

Semestern närmar sig sakta men säkert... två arbetsdagar kvar nu...
Lyckades jobba av den här dagen också, trots bara 2h sömn...
Fick lite knas igår natt, fixade lite till kl ett, satte mig framför tv och kollade på "How I meet your mother", 2 avsnitt, sen vid halv tre så kom jag på den utmärkta idén att se på film. Sagt och gjort, vart "Coach Carter" som jag sett säkert 4ggr förrut, men den är bra och var lika bra denna gång också. Somnade inte utan såg hela filmen.
Gick och lade mig vid kl 4 och sen upp vid  halv sju i morse... hann iallafall till jobbet och stämplade in 6.57...  :)



Knas är nog rätta ordet, är ju inte semester ännu ju... :)
Ikväll blir det nog att lägga sig lite tidigare iallafall....

Körde styrkepass igår, tog 1h 15 min med streching efteråt, känns som lagom tid.
Idag vart det en timmes löpning följt av rygg och mage. Vart ca 1,5h träning sammanlagt...
Så nu har jag lyckats med att träna 5 av 7 dagar i juli..... gäller att hålla igång även resterande 24 dagarna...
Imorgon blir det styrkepass, därefter vila på torsdag när barnen kommer.

Planeringen för augusti, september börjar falla mer och mer på plats, har en del osäkra saker ännu som jag inte kommer få klart förrän i slutet av juli då den ansvarige för hallarna kommer tillbaks från semestern...

Men det känns bra, jag blir mer och mer taggad för varje vecka. Jäklar vad vi ska köra den här säsongen...
Vi visade att vi kan rubba flertalet av dem bästa lagen, lyckas vi bara förbättra oss på det vi var svaga på så kan det bli en riktigt rolig säsong.

Fick dock klart idag att vi förutom JT också tappar EN inför säsongen, det blir antingen Real Nykvarn eller ishockey för hans del.
Tungt att tappa våran andre center, men jag vet att det finns spelare som kan axla ansvaret.

Vi är på 3 målvakter och 29 utespelare just nu. Ingen dålig trupp det.
Lägg till att vi kan använda oss av både spelare från P93 som P95 lagen under säsongen.

Jag hoppas alla kör så det ryker nu under juli, för jag kan lätt meddela att dem som inte skött träningen, kommer få det riktigt riktigt tufft...

Mer krav kommer sättas på spelarna under säsongen som kommer, dem är ett år äldre nu och kan ta ansvar för sina egna beslut och handlingar. Dem som satsar och visar hjärta för laget kommer att prioriteras...

Satt och kollade runt lite på EA Sports sida igår, det är ju på gång NHL 10, FIFA 10, NBA 10, Madden 10, Fight NIght Round 4 bla... men är det något jag saknar att kunna köpa och spela så är det alla NCAA spelen...
Dem säljs bara i USA, NCAA står för college sporten... tänk och kunna spela som Virgina Tech i NCAA Football eller som Duke i NCAA Basketball bla... det vore grymt...

                

Jag hoppas dem har med dem ryska boxarna i nya Fight nIght, dem dominerar ju boxningen i högsta viktklassen just nu...

Min egna önskan till NHL 10 är att dem har med Schweiz och Slovakien som ligor också.....
Till FIFA 10 så får dem gärna lägga till finska ligan.... :)

Johan Gustavsson och Rikard Wallin till Toronto, intressant.
Jag har all respekt för Brian Burke, Torontos nya GM som tidigare gjort underverk med först Vancouver och sen Anaheim.
Äntligen har Toronto en GM som vet hur man bygger lag.
Sen om Gustavsson och Wallin blir mer än andra hands val i laget får vi väl se.. :)
Tror Toskala blir förste kepper och "Monstret" andre medans Wallin får köra i tredje eller fjärde kedjan.

Såg på "Dragonball- Evolution" idag, visst jag gillar Science fiction men det var lite väl mycket övernaturliga krafter på vanliga människor för min smak... en tvåa



Nej, det blir att se på "Remember the Titans" ikväll innan läggdags.... Taggningen har börjat.... ;)
Har väl sett den också en 3-4 ggr innan....




Respekt för sina lagkamrater, tränare och ledare är något naturligt i vinnande lag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0