Under attack...

Jag är under attack!!!!!

Söndagen började med att datorn inte gick att starta upp, så okej, fick köra recovery....
Kom in och det kom fram att jag hade 5 olika virus på datorn....
Som tur är så gjorde jag en backup på det viktigaste jag har för en månad sedan...
dock finns det några filer och klipp som jag inte ville bli av med så det vart att föra över dem på mina extra hårddisk..
vilket tog hela dagen... klart dock nu och ska avsluta kvällen med att göra en fullständig återställning av datorn...



Förutom det så har dagen innehållit tvättstuga, matvaruköp inför veckan med barnen, städat och slängt en massa saker också. Har mycket i skåpen som man inte använt på bra länge...

Hittade t.o.m lådan med mina gamla skolböcker... :) Kul!! Matte, fysik, EL, data, tyska, engelska och finska.... bl.a..
Rensade också ner en massa spel jag inte använder längre, FIFA, NBA, MADDEN, NHL m.m från 2001, 2003, 2004... m.fl...
Såg iallafall till att jag bara hade dem spelen jag troligtvis kommer spela framme bara...

Inte nog med det, loggade in under kvällen på TW och fick till min förvåning se att jag var under attack, 261 inkommande attacker på mina byar från stammen som min Stam är i krig med.....
Som tur så kommer dem in om 52h, 3-4 st ca 10h innan, så jag hinner förbereda taktiken för anfallet...
Men vill det sig illa så kanske jag förlorar en del byar, men det gör inget, har ju länge sagt att jag ska sluta snart....

Körde ju Squash i lördags förmiddags, måste säga att det är riktigt skönt och börja dagen med en timmes spel och sen ha hela dagen framför sig, en perfekt start på lördagen. :)
Hade ju aldrig spelat det förrut så det var ju ingen högoddsare att jag skulle förlora mot Krille och Tobbe...
0-9, 0-9, 1-9, 2-9, 0-9, 0-9....... föga imponerande... :) men det var ändå riktigt kul, och får jag spela några ggr till så jäklar.. :)

Gjorde även något annat i lördags....
Efter veckor, kanske månader av fundering så var lördagen dagen det hände...
Jag köpte en bärbar dator... det vart en Packard Bell med 500gb hårddisk tillslut... :)
Det ekonomiska vart lite mer än jag hade planerat, men alla problem är till för att lösas...



Tur dock att det finns oskyddade trådlösa abonnemang i närheten som man kan koppla upp sig på då många program måste registereras genom internet för att kunna användas i mer än 30 eller 60 dagar... tänk om man vill ha saker på en dator och inte har internet?... sjukt... men nu gick det att lösa iallafall... :)

Lade in lite material i den igår som jag ska använda sen... blir lite mer sen när jag löst virusattacken på min vanliga...

5 dagar kvar och jag måste träna på 3 av dem för att ha klarat min juli utmaning... inte illa :)

Halva semestern är nu avklarad och det känns ändå helt okej, har hunnit göra en hel del samtidigt som jag faktiskt tränat ofta och haft sköna slappa semester dagar.... :)

Filmer som jag sett på...

"Race to Witch Mountain", som var sådär.. njaa... mer action än kvalite... lite som vanligt när Dwayne "the Rock" Johnson är med...




"Finding Amanda" som jag faktiskt tyckte var bra, hade en skön stil filmen igenom...  :)



"Fired up" som var en klassisk, typisk amerikansk high school film.... har du sett en har du sett alla typ...  :)




"Twiligt" som var en annorlunda film om Vampyrer, en mer romantisk syn så att säga.. :) Bra dock enligt mig...



Ny dag, ny vecka, nya utmaningar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0