The day of Ice Age...

Idag så fyllde min dotter år, 8 år nu, tiden går fort tycker man ibland...

Bakade en hemmagjord tårta, ska erkänna att det är första gången jag gjort en tårta själv.
Men tror den vart bra, omdömerna kommer imorgon när vi får besök på dagen och ska fika med tårta m.m...
Vi hade en Ice Age dag också.... kollade på Ice Age 1, Ice Age 2 innan vi åkte och såg på Ace Age 3 på bio under kvällen.
Väl hemma efter det så vart det pizza och första Harry Potter filmen...



"Ice Age 3" var bra och rolig även om jag tyckte att han "Bertie" eller nåt tog lite väl mycket plats av dem övriga i filmen...
Barnen gillade den iallafall.

Har även sett på sex avsnitt av "Playmakers", den är bra, om man gillar sport. men det är inte så mycket matchscener i filmen, mest träning och livet utanför...

Ska nog ta och se på serien "Friday Night Lights" när jag sett klart dem sista 4 avsnitten av playmakers... där är det matchscener med garanterat...

Man blir ju avis på proffstränare som kan nöta träningar med spelarna i timmar varje dag om det skulle vara så.
Snacka om att kunna bli väloljade maskiner av dem lagen...

Semesterdagarna har varit rätt så lugna, skönt och veta att man har flertalet kvar.
Har inte blivit så mycket innebandyplanering dem sista dagarna dock...
Som plus i kanten för egen del så har jag skött min egna träning bra. Styrkepass igår och ökade vikterna, ska köra samma nu i en två veckor innan det är dags att öka igen. Sakta men säkert framåt...
Kändes direkt att man lade på lite... :)



idag körde jag ett löppass på lite snabbare hastighet....  :)

Känns bra när man märker att man gör framsteg...
Nu gäller det att hålla månaden ut till att börja med, sen nytt mål för augusti.
Gäller ju att passa på nu för sen när innebandyn kör igång och jobbet likaså, så blir tiden över mycket mindre för träning så man får planera lite bättre så det blir bra kvalité när man väl tränar...

Alla har vi drömmar och mål med våra liv, både sånt som vi vill ska hända nu snart och sånt som vi vill ska hända nån gång....
För att lyckas med dem, oavsett vad det gäller så handlar det om att övervinna sina svaga sidor, dem som gör att dem starka sidorna inte får komma fram.... Det är inte lätt, det är det minsta man kan säga...

Det sägs att när det är som värst som det bästa inom en kommer fram.... jag tror mer på att ens rätta inre själv kommer fram när du har det som tuffast, när allt känns som skit, när problemen är så många och så stora att du inte vet var du ska börja eller om det ens går....

Ska erkänna att jag har haft tider i mitt liv då jag kan anse mig ha varit nere i botten och inte kunnat se hur jag ska komma ur det.... dock så har jag alltid gjort det tillslut...
Man lär sig mycket om sig själv av dem tillfällerna, man formas av dem... det förändrar ens syn på mycket...

Då kommer den självklara frågan.... är jag där nu igen???
Ärligt talat kanske, delvis i vissa delar... men samtidigt så har jag delar som fungerar bra....

Har alltid sett mig själv som en överlevare en "survivor".... på gott och ont...

Jag vet att dem delar som just nu är riktigt tunga kommer att bli bra, frågan är bara när... jag tror på mig själv att jag ska lyckas med delarna...



Men att säga att det är enkelt.... det vore att ljuga och lura sig själv....

"Jag drömmer, därav vet jag att jag lever"....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0