Football Manager...

Gissa vilket spel som är mest hatad av flickvänner och fruar????

Football Manager!!



Haha, hur många förhållande har inte brustit eller knakat för att mannen fastnat i FM...

Själv så fastnade jag tidigt för spelet, redan bland dem första CM utgåvorna, runt 1993 tror jag... om inte tidigare..
Minns att i det allra första spelet så kunde man vara vara engelska ligan, minns att Manchester City med Niall Quinn bl.a. var mitt favoritlag då... :)

Sen kom det att man kunde spela Franska, italienska och Skottska ligorna, samt även Allsvenskan så småningom..
Aljosha Asanovic... min första superstjärna i det spelet, var alltid den första jag köpte. Öste in assistpoäng som offensiv mittfältare strax bakom anfallarna...

I början så kunde du lätt spela en säsong på en dag, men med åren så har det fyllts på med mer och mer detaljer och extra saker så nu tar ju bara försäsongen en halv dag.... :)

På sista åren så har dock FM spelandet blivit mer periodaktigt.... inte lika intensivt längre... men alltid lika kul.. även om det också blivit svårare att vinna ligorna nu...

Har några klassiska "saves" som alltid kommer finnas i minnet.
Körde en med Rumänska ligan, Dynamo Bukarest... dominerade helt, vann ligan alla 4 säsongerna och förlorade knappt aldrig en match i inhemska ligan, i Champions League så gick det sådär i gruppspelen.
Riktigt kul erfarenhet dock...



Sedan har vi den riktigt gyllene "saven", den när jag tog över "Hull" i den engelska div 2. Gick på 3 säsonger upp tll Premier League, där jag sedan slutade trea och fick spela Champions League.... med lilla Hull... :)
Hull har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta sedan dess.......



Med åren så har man spelat många engelska lag framförallt och många lag är "klassiska" i egna ögon när man ser deras namn i tabeller och så...

Vart inspirerad igår när "Svennis" blev klar som Sportchef för Notts County att spela lite FM.
Sagt och gjort, startade upp FM2008, lade in lite oljeshejkpengar i Notts Co och började spela.
Startade en "save" med både IFK Göteborg och Notts County....
Hela torsdagen lade jag på att spela samt onsdagskvällen... skönt och bara släppa allt annat ibland och hänge sig FM världen...  (tog en paus idag för styrkepass dock)...
Efter ett antal timmar så har jag lyckats vinna Allsvenskan med Göteborg och åkte ut i semifinal i Svenska Cupen.
Värvade in Johan Wiland från Elfsborg, Mikael Lustig från Sundsvall, Behrang Safari från Malmö, Per Ciljan Skejlbred från Rosenborg, Tarik Elyounoussi från Norge, Martin Ericsson från Bröndby, Pablo Piatti från Argentina, Henri Saivet från frankrike, Borja Viguera från spanien och köpte hem Marcus Berg från Holland....
Medelåldern var på 23 år i truppen... :)



Notts County så skickades hela truppen till reservlaget och 28 nya spelare köptes in...
Benayoun från Liverpool (dem ville inte ha han kvar) är den mest kända, sen svenska spelare som Mikael Antonsson, Markus Jonsson, Martin Olsson, Henrik Rydström, Viktor Elm, Rasmus Elm, Emir Bajrami, Louay Chanko, Dusan Djuric och svenskbekantingarna Jari Ilola och Sebastien Eguren....
Där leder jag div 2 efter 13 spelade matcher. :)



Imorgon blir det dock full fart igen med saker som ska göras... men en dags semesterslapp måste man ju ha......

Fick hem Innebandymagasinet också igår....
Har väl läst ca 80% av den...
Håller med om att Hammarbys satsning är kul och bra för Sthlms innebandyn, AIK- Hammarby låter ju som ett grymt derby i framtiden. Vägen är dock lång och inte spikrak för att ta sig till SSL för Hammarby.
Rasse  var ju en kort stund i Bajen och spelade efter Telge tiden, tyvärr när det var för oseriöst och dåligt styrt... för Rasse hör hemma på den nivån!!

Ska bli kul och se om dem klarar av att spela en rolig innebandy samtidigt som dem ska vinna serien....
kanske får ta och se nån match i vinter sen...
Södertälje möter ju Hammarby borta i Eriksdalshallen den 18 oktober och sen hemma 23 januari....

Kosten ja,,, det vart ungstekt torskfile, bulgur, brunsås och sallad igår och idag. Då jag gjorde middag samt två matlådor. Gott var det iallafall.

Får se vad jag ska göra imorgon för gott....

Fick ett oväntat samtal av en gammal spelare under kvällen, det hela slutade med att man ska spela Squash lördag förmiddag..... jag har aldrig spelat squash förrut och han körde tydligen 4ggr i veckan så jag räknar med storstryk men samtidigt får jag ett rejält träningspass.... :)

FM är beroendeframkallande - borde stå det på fodralet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0