Södertälje derby!!!

Imorgon smäller det!!

Ett av dem hetaste derbyn denna säsong...

Den mellan Telge P93 och Södertälje P93.....

Dem har haft otaliga fighter mellan varandra sista tre säsonger och nu är det dags för den första mellan lagen denna säsong....

Tipsen är många och åsikter samt tankar finns hos många inför matchen. Men det kommer att avgöras på planen!!

Jag kommer definitivt sitta bänkad i Västergårdshallen för matchen!!




Fick veta förra helgen vem det var som skulle komma till klubben....
Och den första informationen jag hade fått var ju lite fel, det handlade inte om en som skulle spela med Div 2 laget utan en som skulle komma och hjälpa till med att höja klubbens spelare och tränare...

Jag hade två namn i huvudet om vem det kunde vara.... den första Hellström skrev ju på för Visby förra veckan...
den andra som jag tänkte på var också den person som kommer hjälpa till i Södertäljes organisation...
Ingen mindre än Jonathan Kronstrand!!

En innebandylegend helt klart från tiderna då Haninge dominerade i Innebandyvärlden....
En del i den legendariska kedjan med Jonte - Johannes Gustafsson och Michael Östlund....GÖK-kedjan...

Ska bli kul och se hur det hela är tänkt, han var iallafall och hjälpe till på P00/01 träningen i samband med att han presenterades....




En vecka kvar till jul och det är MYCKET snö ute..... Hoppas det håller sig kvar!!!!

Kanske inte tänkte så i morse när jag fick ta mig igenom alla snödrivorna mellan hemmet och jobbet... 30 minuters gångväg vart 50 minuter..... och en svettig vaukie....

- - -

Har nästan sett klart på serien "Eureka" andra säsongen....
En helt klart godkänd serie som ger en ett leende vid varje avsnitt
Att man missade den när den gick på tv var ju en miss, men tar igen det nu och har även säsong 3 klar och väntar på att ses....

- - -

Matberedare
Vinterskor
Hv71 halsduk
Strumpor
Step Up bräda
Långkalsonger  :)

Det är min önskelista till jul!! :)

Kommer dock inte förvänta mig att få något på listan, eftersom jag inte denna jul har råd att köpa julklappar till någon annan iallafall....

- - -

Jag var lite orolig över var vi stod inför träningsmatchen mot Telge P93 igår...
Fokus låg på att jobba med det låga försvarsspelet och sedan med våra uppspel mot bra lag.

Försvarsspelet var riktigt godkänt igår, med tanke på att vi mötte ett av Södermanlands offensivt bästa lag.
Det kryddat med strålande målvaktsspel var kul och se!!
Uppspelen var sådär, vi körde mellan två olika igår för att nöta dem och dem gick sådär, tajmingen i passningarna och i vad man skulle göra i andra läget satt inte helt.
Så förutom första perioden så gjorde vi ingen jättematch offensivt.
Vi har lite kvar av våra svagheter i det spelet.

Men vi vet om dem och jobbar sakta men säkert framåt med dem!!

Kul var också att vi hade comeback av tre spelare som varit borta i tre veckor för sjukdomar och skador...
Alla tre bidrog med mycket direkt!!

Kul var ordet även för Fredde som fick göra två mål, varav en på straff mot sitt gamla lag.

Telge då?

Ja, dem var märkvärt lättlästa denna gång och stillastående nästan hela första perioden.
Individuellt väldigt starka och det syntes emellanåt, men bra målvaktspel och svaga avslut av dem höll oss kvar i matchen ändå tills slutsignalen.

Vi lyckades spela taktiskt rätt hela matchen!!

Dem måste visa mycket mer på fredag mot Södertälje om dem ska ta hem den matchen.....



Det kan inte vara kul och heta Max och spela i Real...

Först vara stolt och glad över att få komma till dem, träna i två månader och bara se på från läktaren när dem spelar matcher....

Sen när han väl blir uttagen så får han flisor i rumpan av att sitta på bänken hela matcherna.....
Spelade få sekunder om ens någon i matchen mot Gnesta...
Fick hoppa in sista 30 sekunder av matchen mot oss....

Nu har dessutom Real tagit in en till anfallare i truppen som är given att få spela hela tiden....

Det är kul och heta Max och spela i Real, träna två månader för 30 sekunders matchspel.....

- - -

Såg att det kom ut inbjudan till innebandy konventet 2010....

Har ju varit på alla innebandykonventer som arrangerats, inklusive den i Örebro i början av min innebandykarriär...

Dock så var jag av olika anledningar inställd på att inte gå denna gång och när jag läste vad konventet skulle innehålla så märkte jag att jag personligen inte missar något på att inte åka på den.

Den var inte vänd mot tränare denna gång, utan mot personer som jobbar med marknadsföring och sponsorer...

Det är lite synd för konventerna som varit riktade mot tränade och ledare har alltid varit bra och gett mig enormt mycket som tränare.

- - -

Prestigematch på lördag....

Killarna i laget ska möta Föräldra/syskon/ledar laget.....

Passar perfekt i det tema vi har haft hela den här veckan.... glädje, skoj och kul!!!

- - -

Om du stressar och är sur så är risken stor att du missar känslan om Jul!!!






Kommentarer
Postat av: Rockets Fans

Vad tippar du?

Vad kommer avgöra matchen?

Och vilka ser du är nyckelspelarna i båda lagen?

2009-12-18 @ 17:09:35
Postat av: Rockets Fans

Vad blir resultatet?



Och vilka är nyckelspelarna i lagen?

2009-12-18 @ 17:14:44
Postat av: Maxx

Som du gnäller på Nykvarn jösses!!!.JAG E INTE BITTER,

2009-12-18 @ 19:58:58
Postat av: Vaukie

Jag tippade 6-3 till Rockets som resultat innan matchen. Nu vart det ju 3-2.

Avgöra matchen var nog vem som skulle lyckas skapa mest framåt med tanke på att dem oftast spelar rätt så lika i sina försvarsspel.

Nyckelspelare: Rockets - Eddie, Jossan och Walfrid

Telge - Jontus, Herne och Hebbe..



Max - Bra för dig!! Kör på hårt!!

2009-12-18 @ 22:21:38
Postat av: Micke

Lite kul att du har egna smeknamn på spelare som inte spelar i ditt egna lag :)

2009-12-19 @ 21:27:15
Postat av: Vaukie

Ja jag vet.... jag är vän med alla spelare... :)



Roligare med smeknamn också ;)

2009-12-19 @ 22:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0