Träning nr 1...

Första träningen avklarad för säsongen 2009/2010!!

Första veckan brukar bjuda på en hel del spelare borta på resor och innebandyläger, så ledes även detta år men vi var ändå 11st  94:or och 9st 95:or.

Dagens träning bjöd på tester av anaeroba kapaciteten, aerob kapacitet, armar samt bålstyrkan.
Tycker det låg bra till överlag, vi hade tillochmed två killar som sniffade på landslagsnivån när det gäller den anaeroba kapaciteten.

Därefter vart det fys, löpning och fys... :)

Dock ska det sägas att det här var bara startvärdet, det kommer se mycket annorlunda ut om 3-4 veckor.



Nu kommer dock måndagarna vara en av dagarna då även flera av fotbollskillarna är med oss och tränar så därför räknar jag kallt med att vi blir klart färre imorgon. Men dock så blir det en bra genomkörare för dem som är där.

Måndag, tisdag, torsdag och lördag är tempot vi kör på med antal pass.

Det märktes tydligt vilka som har grundkonditionen och vilka som ej har det. Sedan är bara frågan om dem som har sämre har det inom sig att jobba upp sin och inte ge upp för att det känns tungt.

Där har jag som ledare en viktig uppgift att fånga upp dem och få dem att känna att det kommer bli bra bara dem ger allt varje gång. Det som är vanligt är att man ofta jämför sig med alla andra för mycket istället för att se till sig själv.
Nu klarade jag så här mycket, nästa gång ska jag klara lite mer och gången efter det lite till......

Tribal Wars News!
Tog inatt en by från en av våra moståndare, måste säga att anfallet gick klockrent, han deffade fel by och jag kunde lätt traska in och ta den. Däremot skulle det bli tufft och behålla den då mina andra byar är över 24h ifrån.

Att jag skriver skulle är för att jag efter detta blogginlägg kommer dra proppen ur från spelet.
Ett måste då att gå halvfart för en perfektionist som mig går bara inte. Allt eller inget ska det vara.
Så jag får stoltsera med att jag kom så långt som plats 433 av 10057st spelare, 44 byar hade jag tillslut (varav den sista fick namnet Södertälje).

Men men, allting har sitt slut och det jag har haft kul, trodde inte att det här spelet skulle fånga mig så som det gjorde.
Tyvärr så tar spelet mycket tid, ju bättre man blir desto mer tid tar det och tid är något jag inte har över till spel just nu.



Filmnytt:

"Bigger, Stronger, Faster" som var lite mer av en dokumentär och anabola steroider i USA, den var bra, lite vinklad men helt klart kul och fascinerande på många sätt.



Såg även på en oldie "The Beyond" som var från 1981 och det märktes.. :) Zombies och jaaa... skumt slut..




Ny dag imorgon och träning nr 2 av den nya säsongen... :) KUL!!

Play with your heart and mind!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vadå att två spelare var på landlagsnåvn. avd för övningar och hur mycket?

2009-08-07 @ 01:01:22
Postat av: Coach Micke

Jag sa sniffade på nivån, inte att dem var på nivån.. :) Skillnad det.



Hur mycket och vilken övning är hemligt, samt oväsentligt då dem kommer att prestera bättre på det testet i slutet av augusti..... :)



Kan presentera övningen då ;)

2009-08-08 @ 22:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0