Med i Expressen...

Det finns en väldigt känt reklamsnutt för triss "Plötsligt händer det".

Jag tycker det sammanfattar den här dagen väldigt bra.

Tog tag i en idé jag haft att göra ett tag, att annonsera på blocket. Har ju en hel del "skräp" eller "saker" som jag inte använder alls längre och som man kan kanske tjäna nån slant på.

Letade fram min gamla digitalkamera, hittade dock inte den speciella usb-kabeln till den, men lyckades ändå hitta ett sätt att få över bilderna. Började med att ta bilder på dem stora boksamlingarna jag har. Bl.a om andra världskriget, djur, uppslagsserie.  Det vart tillslut 6 st annonser med olika bokserier.



Efter det var det dags att promenera iväg för att se på träningsmatchen mellan Telge och Linköping i Wasa.
Precis utanför hallen ringde telefonen, jag svarade och vart riktigt förvånad när det var en reporter från Expressen som ringde, p.g.a min annons på blocket som jag typ lade upp en timme innan. :)
Hon frågade lite om varför jag sålde dem och och hur länge jag haft dem, hon skulle göra nån artikel om hur lönsamt det är att sälja saker på blocket. Hon skulle ha med 5 personer i artikeln. Så hon frågade om det var okej om dem kom och tog bild på mig och böckerna för att ha med i tidningen.



Jag tackade ja, och hon sa att fotografen skulle dyka upp om ca en timme. :)

Hann se första perioden av matchen och några minuter in på andra när fotografen ringde och ville ha vägbeskrivning till hallen. Tillslut så hittade hon fram. Iväg hem till mig och ta en massa bilder, och jag skojar inte när jag säger en massa bilder, hon måste ha tagit en 30-40st, olika vinklar hit och dit, olika platser...
Var dock rätt så kul ändå. :)
Efter en stund så vart vi klara och hon körde tillbaks mig till hallen, lagom så jag kunde se matchens sista 11 minuter... :)

Lite kul grej ändå, hon spelade tydligen innebandy och var tydligen med när Väsby slog ut Telge i div 1 kvalet för några år sedan när Göte Rosth tränade telges damer. Samma Göte som nu tränar Linköping som mötte Telge i dagens träningsmatch. Liten värld.. :)

Väl i hallen så kom nästa grej, har jagat assisterande tränare hela sommaren och vips så hade vi fått det samt löst det med den lediga ledarplatsen till finland som vi hade när den tänkte hjälptränaren skulle jobba istället den helgen.

Sen fick vi även klart idag med sista spelaren till finland som skulle ta ett återbudsplats. Så nu är truppen spikad till finland igen. :)


Det var väl en del av det som bara hände idag, tror det var ett par saker till, men det får vi ta en annan gång.. :)


Själva matchen då?
Joddå, Linköping satte 1-0 efter 24 sekunder. Sen hade Telge mest boll och Linköping skapade en del snabba kontringar men hade övrigt inte mycket till spel.
Telge vann rättvist tycker med 4-2 då dem var bättre, vilket kanske berodde på att dem tränat inne ett tag och Linköping inte ens haft ett innepass innan matchen....
Det jag gillade i telge var deras hörnlösningar i anfallszonen som dem körde ofta, kul och se på och det såg riktigt intränat ut.



Hade inte tänkt och kommentera det igentligen, men äsch gör det iallafall.
Känslan som kommit fram efter vad jag sett och hört av andra tränare är att distriktlaget blivit mer och mer "Real Nykvarns" playtoy eller nåt... Nu tror jag inte eller iallafall hoppas jag att Rikard själv inte ligger bakom det så mycket utan hans hjälpredor kanske lite mer.
Men när det kommer rapporter från andra lag (inte vårat) om att spelarna på uttagningarna behandlas annorlunda ifall dem är Nykvarnspelare eller inte Nykvarnsspelare.
Sen är det en principsak tycker jag att jobbar man med distriktlaget så är man inte med och värvar spelare till sitt lag. Vilket dock Real Nykvarn gjort...
Sen att man uppmannar spelarna i distriktlaget att komma och träna med Nykvarn på deras träningar.. hmmm...
Det som fick mig att nu kommentera allt var det jag såg idag.
Imorgon har distriktlaget träningar i Björkestahallen och döm av min förvåning när jag får läsa att hela Nykvarnslaget ska vara med på träningen, alltså även dem som inte är uttagna till träningsgruppen...
Sånt gör man bara inte....

Har dem inga principer alls bland ledarna???

Kände bara att jag var tvungen att kommentera...


Nu blir det att köpa expressen imorgon för att se om man kom med redan eller om det blir på tisdagens tidning... :)

Le och världen ler tillbaks!

Kommentarer
Postat av: Kivipaasi

Hej Micke! Vill bara tala om att du inte är den ända ledaren som har reagerat på att hela Nykvarn ska vara med på träningen ikväll. Om det nu stämmer vad som står på deras hemsida. Annars är det riktigt bedrövligt tycker jag och fler.

2009-08-10 @ 08:33:12
Postat av: gammal ledare

Har det någonsin hanterats på något annat sätt. Fast det brukar ju vara Södertälje som håller i laget.....

2009-08-10 @ 20:43:02
Postat av: Anonym

Det där med värvningar har alltid förekommit ändå sen Hölö SK var bäst i Sörmland och hade ledare i Distriktlaget.



Däremot har övriga punkter aldrig hänt vad jag hört och jag var själv väldigt noga med att skilja på Distriktlaget och klubblaget när jag hade hand om distriktlaget. Framförallt för att man vill ju inte favorisera något lag som ledare. Iallafall så känner jag.

2009-08-10 @ 22:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0